Predlog Kodeksa o oglašavanju, koji postoji već u 22 evropske zemlje i koji će regulisati etičke standarde u oblasti marketinga, biće prezentovan 25. aprila u okviru Digital Deja koji organizuje IAB Srbija, najavljeno je juče na konferenciji za novinare.
Jelena Ivanović, izvršna direktorka srpskog ogranka Međunarodne asocijacije oglašivača (IAA) koja je inicirala pisanje ovog kodeksa, istakla je da će ovaj projekat napraviti „kvalitativni iskorak u oblasti marketinga“, kao i da će se Kodeks zasnivati na četiri principa – legalno, istinito, pristojno i časno.
„Kodeks o oglašavanju oslanja se na Međunarodni kodeks o marketinškim komunikacijama, ali odgovara i potrebama lokalnog tržišta, odnosno onim oblastima za koje je uočeno da mogu biti problematične u Srbiji. Ovim će biti uspostavljeni etički standardi oglašavanja alkohola, reklama o deci i mladima, kao i oglašavanje medicinskih i kozmetičkih sredstava i dijetetskih proizvoda“, objasnila je Ivanovićeva.
Prema njenim rečima, Kodeks će predstavljati dopunu zakonodavstva u ovoj oblasti, a njime će biti predviđeno i samoregulatorno telo koje će činiti nezavisni stručnjaci iz različitih oblasti.
Izvor: Danas