today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Ko želi i zbog čega da zabrani TikTok i šta zaista stoji iza te afere?

Nastao je pre pune četiri godine, ali je postao “trn u oku” tek kada se zvanično, u martu 2020. godine “popeo” na prvo mesto po broju “download-a” kada su aplikacije u pitanju, na globalnom nivou. TikTok – društvena platforma koja izaziva više kontroverzi nego ijedna do sada.

Zašto?

Teško je dati jednostavan odgovor na ovo pitanje. Činjenica da ovo nije prva mreža koja je naišla na osude: što zbog bezbednosti podataka korisnika, što zbog sadržaja koje plasira. I to samo govori u prilog tome da svaka nova platforma koja doživi veliki uspeh mora da se suoči sa jakim udarima sa svih strana. Igra je nemilosrdna, i kada uđete u to “kolo”, morate biti spremni na sve, jer konkurencija je velika i ne bira sredstva.

Ako se vratimo koju godinu unazad, setićemo se brojnih afera Facebook-a koji je više puta platio višemilionske kazne zbog nelegalnog prosleđivanja i korišćenja podataka korisnika, Twitter je takođe vodio svoju bitku sa ovom tematikom, aplikacija FaceApp je takođe suočena sa osudama da neovlašćeno koristi lica i podatke svojih korisnika… TikTok je samo poslednja od afera u nizu.

Međutim, nikada se nije podigla prašina kao sada. Američki predsednik Donald Tramp je u avgustu mesecu izdao dve važne naredbe koje se tiću TikTok-a. Najpre je 6. avgusta uveo zabranu bilo kakve “transakcije” sa BajtDensom (kompanije u čijem je TikTok vlasništvu), što stupa na snagu 20. septembra. Nedelju dana kasnije naredio je kompaniji da proda imovinu TikTok-a koja se nalazi u SAD u roku od 90 dana. Sada TikTok tuži Trampa zbog zabrane aplikacije, ali to nije sve – pre samo nekoliko dana su investitori BajtDensa navodno, nudili razmenu akcija za TikTok. I tako u krug.

Šta se zaista dešava?

Postoji jedno zanimljivo stanovište, ako uzmemo u obzir da nijedna aplikacija, niti društvena mreža nije potpuno bezbedna i sigurna. To bi, valjda, trebalo odavno da znamo. Kada jednom odemo “onlajn”, sve što postavljamo na mreže i platforme tu ostaje zauvek i to je jasno kao dan. Barem bi trebalo da bude. Nije TikTok izmislio to “pravilo”.

Velika je mogućnost da jaka kineska kompanija i planetarna popularnost kineske tvorevine smeta Amerikancima. Toliko, da je čak u procesu razmatranje da Microsoft kupi TikTok.

Setimo se da su Amerikanci još u poznu jesen 2019. pokušali da zabrane TikTok svojim marincima, navodno zbog nebezbednosti podataka. Dok su druge zemlje razmatrale koliko je aplikacija bezbedna po njihove građane, TikTok je zabranjen u Indiji – na tržištu koje je posle Kine bilo na prvom mestu po broju korisnika aplikacije. A onda je, sredinom leta 2020. Amerika odlučila da zabrani sve kineske aplikacije, pa je na ubedljivom prvom mestu – TikTok.

Tada se umešao i američki predsednik Donald Tramp, i imamo temu o kojoj bruji ceo “digitalni” svet. Međutim, oni koji su bliži mišljenju da TikTok nije bezbedan baš kao nijedna druga društvena mreža (zato i moramo paziti šta i kada objavljujemo na internetu i mudro koristiti benefite modernog doba), smatraju da je u pitanju velika borba titana.

Tu najviše ispaštaju korisnici koji se ludo zabavljaju koristeći platformu i sve njene opcije, kompanije koje ulažu ozbiljne resurse u komuniciranje sa generacijom Z, koja je najbrojnija na ovoj mreži, veliki broj influensera koji koristi TikTok kao glavno sredstvo komunikacije sa svojim pratiocima.

Amerikancima smeta jaka kineska kompanija, Kinezi se bore na svoj način, i tako “igranka” traje, a mi posmatramo sve. Dok cela priča ne dobije epilog, ostaje nam da izučavamo sve zastupljenju platformu, “čitamo” njen algoritam i učimo kako da iskoristimo TikTok i za poslovno komuniciranje.

Autor teksta: Jelena Džodan, Corporate Image Officer (Represent System)

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

5,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!