Ključ uspeha je u emotivnom povezivanju brenda sa potrošačem!

Olga Baletić, marketing menadžer, Fabrike dečje hrane (BFF), specijalno za Marketing mrežu govori u kojoj meri je specifično oglašavanje dečije hrane, kao i u kojoj meri kompanije imaju „moć“ da nametnu trendove kroz komunikacione poruke koje šalju.

Kada govorimo o komunikaciji ka ciljnim grupama, koja je odgovornost kompanija koje proizvode dečiju hranu? U kojoj meri je specifično oglašavanje dečije hrane?
Svakako da je velika odgovornost ali i izazov, koji se pre svega odnosi na edukaciju mama i porodica sa malom decom u korišćenju FHD food-a, bezbednosti i benefita korišćenja. Zbog činjenice da poslujemo u osetljivoj industriji dečje hrane, naša odgovornost je veća, zbog čega su transparentnost i dvosmerna komunikacija ključni za stvaranje poverenja. BFF i naš brand Nutrino imaju sve preduslove za jasnu komunikaciju ka definisanim ciljnim grupama, jer smo od samog početka sebi postavili visoke standarde proizvodnje i time se opredelili za odgovoran pristup po pitanju, pre svega, kvaliteta i bezbednosti hrane. Posebnu pažnju posvećujemo upravo ovom segmentu u komunikaciji, što zahteva strateški plan, ciljano stvaranje i, u skladu sa trendovima komunikacije – implementaciju multimedijalnog sadržaja. Analiza navika naših potrošača i dobro poznavanje specifičnosti svih kanala komunikacije pomažu nam da pronađemo put ka ciljnoj grupi i olakšavaju definisanje i kombinovanje metoda i kanala koje upotrebljavamo za uspešno pozicioniranje svojih proizvoda. Svakako da je nezaobilazna direktna veza i dvosmerna komunikacija, kao i emotivno povezivanje sa brendom, i mi od početka nastojimo da kreiramo prave, iskrene i dugoročne odnose sa našim potrošačima. Mame nam često prosleđuju fotografije svojih beba koje su porasle u “ozbiljne mališane” uz naše Nutrino proizvode i nama je puno srce što smo na tom putu bili uz njih.

Zašto je važno da kompanije koje posluju u oblasti proizvodnje hrane edukuju javnost o važnosti zdrave ishrane dece?
Osnova za zdravo odrastanje dece jeste upravo zdrava ishrana i aktivnost. Zdravstveni problemi i problemi sa ishranom često počinju u detinjstvu, te je ono ključno razdoblje za postavljanje temelja dobrih životnih navika. Zato edukaciju o zdravoj ishrani treba započeti od malih nogu, a u istu treba se uključe i roditelji, jer su najvažnije predstave i navike koje steknemo u najranijem uzrastu, upravo one kojih se najčešće pridržavamo i kasnije u životu.

Veoma je važno da i kompanije koje posluju u oblasti proizvodnje hrane edukuju javnost i potrošače o tome šta je zdrav izbor hrane, o regulativama u ovoj oblasti, koliko je važno čitati deklaracije, koja hrana je bezbedna, a kakve namirnice se na tržištu nude itd. U moru velikog broja proizvoda, potrošač mora da zna šta kupuje. Mi često volimo da kažemo da je biti roditelj najlepši i nazahtevniji „poziv“ na svetu, a da smo mi tu da pomognemo mamama i tatama da odaberu najbolje za svoje dete.

U kojoj meri kompanije imaju „moć“ da nametnu trendove kroz komunikacione poruke koje šalju, u ovom slučaju trendove u domenu ishrane dece?
Brendiranje ponašanja (brendovi koji podstiču ponašanje ili stil života) može snažno uticati na trend u bilo kojoj industriji. Odnos između brenda i potrošača može biti jak i dugotrajan, s tim da brend služi kao simbolični instrument koji grupama pojedinaca omogućava da projektuju specifičnu sliku o sebi. Trendovi u ishrani generalno podrazumevaju sve veću potražnju za prirodnim, zdravim namirnicama, proverenog porekla. U dečjoj ishrani to je još izraženije, te se mi trudimo da u komunikaciji pre svega ka mamama i korisnicima naših proizvoda potenciramo upravo trend zdravog života i životnih navika kao i upotrebu sigurne i bezbedne hrane. Mame nisu toliko sklone eksperimentisanju sa ukusima i radije se opredeljuju za one bazične, koje koriste kao osnovu za upoznavanje dece sa novim ukusima i teksturama. S druge strane, mi smo na tržište doneli inovacije u pakovanjima proizvoda, sa praktičnijim ambalažama za poneti, čime nastojimo da ispratimo trendove modernog života i prenesemo mamama da bez griže savesti mogu da provode više kvalitetnog vremena sa svojom decom u prirodi, uz sigurnost da će njihovi mališani u svakom trenutku imati hranljive, zdrave i prirodne obroke.

Koliko je influencer marketing efikasan kanal komunikacije u industriji u kojoj vi poslujete?
Marketing uticaj u prehrambenoj industriji podstiče elemente koji sadržaj čine viralnim. Vizuelni utisci, osećaj autentičnosti i bliska zajednica – ovi elementi koji pripadaju uticajnim članovima podudaraju se sa ključnim sastojcima za brendove. Svi smo svedoci kako su se digitalni mediji pretvorili u izvor inspiracije za kupovinu i da korisnici radije prate prijatelje i poznate korisnike, a manje brendove. Ukoliko veliki broj pratilaca „prati“ vaš brand znači da ste uspeli da animirate ciljnu grupu i podelite sa njima kako emociju, tako i životne stavove i savete u određenom domenu. Moderan stil života počeo je da oblikuje korisničke navike. Potošači danas konzumiraju sadržaj na internetu i socijalnim mrežama i taj sadržaj utiče na izgradnju određenog životnog stila.Potrošači se ne okreću društvenim platforamama da vide šta je novo u ponudi brenda, oni konzumiraju društveni sadržaj kako bi izgradili svoj životni stil u skladu sa trendovima. Kampanje u saradnji sa influenserima postižu rezultate ukoliko je životni stil i kulturni opus osobe koja je influenser u ravni sa brandom i svakako može znatno uticati na željenu ciljnu grupu.

Na koji način je kriza sa virusom COVID-19 uticala na komunikaciju Fabrike dečje hrane sa ciljnom grupom?
Komunikacijom za vreme krize uzrokovane virusom COVID19 uspeli smo da zadržimo i pažnju i poverenje potrošača i nismo stali sa inovacijamai razvojem novih ideja, jer smo prepoznali nove potrebe i promene u navikama naših kupaca. S obzirom na duži period boravka kod kuće, pre svega naših mališana, osmislili smo i lansirali online Nutrino igraonicu za celu porodicu i naravno najmlađe, sa zanimljivim igrama prilagođenim svim uzrastima. Pored toga što omogućavaju zabavu, igre smo kreirali tako da pomognu kognitivni i intelektualni razvoj dece. Tokom ovog perioda smo pojačali komunikaciju, kako bismo roditeljima skrenuli pažnju na važnost jačanja imuniteta u ovim vremenima, kao i na važnost korišćenja kvalitetne ishrane. Verujemo da je odgovornost brenda iza čijeg imena se nalazi asortiman dečije hrane u komunikaciji upravo to – da animira, edukuje i doprinese zdravijoj budućnosti mališana.

Intervju uradila: Ivana Parčetić Mitić


Oceni tekst

5,00 od 5
Loading...

Komentari