Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

Kao i u sportu, u PR-u nema velikih i malih utakmica!

Menadžerka za odnose s javnošću KK Partizan Sonja Savić specijalno za Marketing mrežu govori šta je potrebno za uspešnu PR komunikaciju košarkaškog kluba, kakva je saradnja PR službi klubova i da li i tu ima rivalstva kao na terenu, kao i da li u Srbiji treba razvijati PR u sportu.

Kako izgleda organizacija posla PR menadžera KK Partizan? Da li se ljudi sa strane iznenade kada shvate da PR službu čini jedna osoba?
Nije najvažnije koliko ljudi radi u jednom timu, već način na koji se oni organizuju, koliko su posvećeni i odgovorni. Istina je da sam se susretala sa iznenađenim kolegama i novinarima širom Evrope kada shvate činjenicu da za razliku od Barselone koja u PR sektoru ima ceo tim, u Partizanu radi samo jedna osoba, ali dobra organizacija prioriteta je najvažnija. Veliki je izazov raditi u tako dinamičnom okruženju, a odlična komunikacija unutar kluba je preduslov da se stvari bez većih poteškoća urade maksimalno profesionalno. Saradnja sa kolegama pretvorena je u istinski timski rad, podjednako dobro organizovan kao i naš košarkaški tim na sportskom terenu.

Šta je potrebno za uspešnu PR komunikaciju košarkaškog kluba?
Slika u javnosti o nekom klubu svakako zavisi i od njegovih rezultata. Ako su dobri slika je sama po sebi dobra i kampanje mogu samo da pospeše poziciju u očima javnosti. KK Partizan sa odličnim rezultatima u Evroligi, regionalnoj ligi, domaćim prvenstvima i kupovima, atraktivnom igrom i svetski poznatim igračima koji su nosili crno-beli dres je zbog toga postao ne samo najpopularniji klub u zemlji, već je i planetarno poznat. Prvenstveno bih izdvojila značaj unutrašnje komunikacije i jasno definisane stavove unutar samog kluba. Kada je to postavljeno na čvrste osnove, dalja komunikacija ide uhodanim tokovima. Dostupnost informacija medijima takođe mora biti utvrđena pravilima i sistemom koji se ne menja, a potvrđen je kao uspešan za obe strane. Redovno ažuriran veb sajt, kao osnovni glasnik kluba, praćen svakodnevnom aktivnošću na društvenim medijima je standard i osnovna baza. Veoma važan segment jeste i sam način komunikacije sa predstavnicima medija. Iako zastupate interese jedne strane, veoma je važno ispratiti potrebe medija, biti dostupan u gotovo svakom trenutku i naći pravo rešenje kako bi se došlo do „zlatne sredine”, balans između onoga što je sa njihove strane zamišljeno i onoga što možete da im ponudite brinući o jasno definisanim stavovimа kluba pa određenim pitanjima.

Kakva su pravila komunikacije kada Partizan igra na međunarodnim utakmicama i koja je razlika u odnosu na domaća takmičenja?
Kao što i za košarkaše ne postoje male i velike utakmice, tako je i u svim drugim sektorima kluba. Razlika u pravilima komunikacije ne postoji, već se ona ponekad može ogledati samo u obimu posla. KK Partizan u sferi komunikacija prati standarde najelitnijeg evropskog košarkaškog takmičenja Evrolige, bilo da su u pitanju domaće ili međunarodne utakmice. Jasno je definisan način akreditovanja i domaćih i inostranih novinara, njihov pristup pres zoni za vreme i nakon utakmice, prisutvo konferencijama, razgovor sa akterima meča. Kada su utakmice Evrolige u pitanju, interesovanje i domaćih i stranih novinara je tradicionalno na visokom nivou, jer poznato je da je Partizan jedan od najznačajnijih brendova naše države. Procenjuje se da klub ima do tri miliona navijača u Srbiji, milion u zemljama u okruženju i milion u inostranstvu među dijasporom što čini Partizan jednim od najprisutnijih sportskih brendova i daje mu izuzetan potencijal za dalji razvoj.

Kakva je saradnja PR službi košarkaških klubova? Da li i tu ima rivalstva kao na terenu?
Saradnja je odlična i neophodna u trenucima kada klubovi igraju istu ligu i susreću se tokom takmičenja. U Parizu 2010. godine, kada su crno-beli igrali na fajnal-foru Evrolige, jedan od važnih sastanaka upravo je bio susret departmenta za Medije i komunikacije Evrolige sa PR menadžerima klubova, kada je bilo potrebno definisati sve događaje koji prate timove, njihove pojedinačne obaveze i dogovor na koji način će predstavnicima medija biti dostupni igrači i stručni štab. Komunikacija između klubova postoji i zbog raznih zajedničkih akcija koje se uglavnom tiču društvene odgovornosti ili učestvovanju u događajima koji su organizovani od strane sponzora što lige što klubova. Do sada ni jednom nisam naišla na netrpeljivost kolega, već naprotiv, razumevanje na obostrano zadovoljstvo. Rivalitet postoji samo u kontekstu zdrave konkurencije.

Šta biste ocenili kao najbolje trenutke svog rada u KK Partizan?
Član crno-bele porodice sam postala u maju 2008. godine. Bilo je dosta lepih trenutaka, ali i pored toga nadam se da najbolji trenuci tek predstoje. Izdvojila bih nekoliko velikih izazova sa kojima sam se susrela. Organizacija prve utakmice u Beogradskoj areni, pored profesionalne satisfakcije donela je i ličnu. Premestiti kompletnu organizaciju u najveću dvoranu na Balkanu za samo tri dana bio je veliki izazov. Meču Partizan – Panatinaikos prisustvovalo je rekordnih 400 novinara, od toga 50 predstavnika medija iz inostranstva. Naredne godine Partizan je pozvan na veliku NBA turneju, gde je igrao utakmice protiv Denver Nuggetsa i Phoenix Sunsa. Izveštavanje se turneje, sama organizacija priprema za odlazak prvog tima Partizana u SAD bili su novo iskustvo. Izdvojila bih i svečanu akademiju povodom 20 godina od osvajanja titule prvaka Evrope u Jugoslovenskom dramskom pozorištu. To je još jedan od projekata kojim je Partizan potvrdio renome, predstavio se u najboljem svetlu, a odziv medija i eho koji je proizveo sam događaj takođe je nešto što bih istakla. Naravno akcentovala bih i akcije u sklopu društvene odgovornosti i učestvovanje u raznim kampanjama, koje lično smatram veoma važnim segmentom u radu svake institucije.

Da li smatrate da u Srbiji treba razvijati „PR u sportu“ kao posebnu oblast i koje institucije bi time mogle da se bave?
U modernom okruženju sport je u velikoj meri promenio prvobitnu ulogu i postao industrija u pravom smislu te reči. Kao i u svakoj drugoj industriji brzina reakcije je presudna. U procesu osavremenjavanja funkcionisanja klubova u našoj zemlji posebno važnu ulogu igra i prilagođavanje trendovima u oblasti PR-a. Sport je, pokazalo se, možda najbolji ambasador naše zemlje u svetu. Sportisti i njihov uspeh otvaraju vrata. Važno je iskoristiti taj potencijal i pravim načinom prezentacije dodatno skrenuti pažnju na bitne stvari. Razvijanje oblasti PR u sportu može značajno da pomogne i samom sportu.

Autorka: Jasmina Krstić Latinović

 

OGLAŠAVANJE

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

1 KOMENTAR

  1. Kakav crni marketing u KK Partizan? Pa njima su ove sezone u ekipi igrala tri Francuza, a njima sponzor nije ni Renault, ni Citroen, ni Peugeot nego Opel ili Ford!? I gde je tu marketing?

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!