Povodom konkursa za sedmu po redu dodelu nagrada KAKTUS 2021, pitali smo članove žirija – da li je rad na kreativnim kampanjama bodljikav proces i na šta će obratiti najviše pažnje prilikom ocenjivanja radova? Goran Ruškuc, Creative Director, Communis DDB rekao je…
Da li je rad na kreativnim kampanjama bodljikav proces i zašto?
Rad na kreativnijoj kampanji mora da bude bodljikav proces, jer je takva priroda dobre ideje: pre svega ona žulja kreativce dok joj ne pronađu savršen oblik. Potom, ona bode oči svojom originalnošću, bocka javnost i izaziva reakciju, ali i podbada i provocira.
Kad na kraju imaš sve to u glavi, sledi najteži deo posla: ubediti ljude oko sebe (klijente, partnere) da prigrle veoma bodljikavu ideju. No, i uz trijumf ili ‘ladno istuširani, „bodljikave“ ideje su one po kojima pamtimo godine i karijere.
Koliko su brendovi u Srbiji kreativni i inovativni u komunikaciji sa potrošačima?
Mislim da je promena na bolje evidentna i da povratka nema. Više nisu samo agencije te koje „guraju“ pred klijente kreativnost i inovacije, već su sada podjednako klijenti gladni prodornije komunikacije i, sve ćešće, inicijatori inovacija. Pažnja potrošača je rasuta, površna, često i plitka, pa u takvom ambijentu „ok“ komunikacija znači bukvalno ne uraditi ništa – bacanje i vremena i novca. Tek kad napraviš svežu i drugačiju kampanju, izmisliš novi kanal, premijerno nešto napraviš, osvetliš neki neverovatan insajt ili fenomen – tek si se tada oglasio i neko će te čuti.
Dok su nekada oglašavanje gurali napred veliki klijenti i velike agencije, danas se svi prećutno slažemo da postoji neophodnost da smišljamo nešto veliko i snažno, bez obzira da li si mali brend ili mala agencija od svega par ljudi. To je ono što agencije danas razlikuje tj. ujedinjuje: ne broj zaposlenih i lista klijenata, već odanost potrebi da budeš inovativan i u tehnološkom i u komunikacijskom smislu, koliko god možeš i umeš.
Kako najbolje pripremiti prijavu i na šta ćete obratiti najviše pažnje prilikom ocenjivanja radova?
Ja sam po ovom pitanju vrlo konzervativan i smatram da prijava uvek treba da se pripremi kroz sveto trojstvo svih festivala „problem-rešenje-rezultat“. Prijava mora sadržati, u bilo kojoj formi, odgovor, tj. priču o tome.
Žiri se bira spram nekog iskustva i šanse „mršavog“ kejsa stvarno nisu velike. Čak i da vešto „interpretiraš“ rezultate i formulišeš izazov kao holivudski blockbuster, centralni deo kejsa jeste kampanja, a tu ti pomoći nema: to je ili dobro ili nije.
Mnoge agencije nisu dovoljno iskrene prema sebi i prijavljuju slabe radove želeći da „se zapljunu“ na festivalima. Ja to razumem i znam da se to radi i zbog klijenata i atmosfere u agencijama, ali takvo odsustvo samokritike urušava svaki festival i njegov nivo. Zato mislim da svaki član žirija mora da bude jako oštar u prvom krugu Kaktusa i izostavi sve radove koji ne zaslužuju dalji plasman. Tako se gradi imidž festivala i šalje poruka o tome šta je (ne)prihvatljiv kvalitet. U suprotnom, relevantnost nagrade će, kroz godine, biti dovedena u pitanje.
Prijave za nagrade KAKTUS 2021 otvorene su do 20. septembra, a sve informacije o konkursu i Pravilnik možete pronaći na sajtu https://kaktus.rs/