today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

#kaktus2021: „Bodljikave“ ideje su one po kojima pamtimo godine i karijere!

Povodom konkursa za sedmu po redu dodelu nagrada KAKTUS 2021, pitali smo članove žirija – da li je rad na kreativnim kampanjama bodljikav proces i na šta će obratiti najviše pažnje prilikom ocenjivanja radova? Goran Ruškuc, Creative Director, Communis DDB rekao je…

Da li je rad na kreativnim kampanjama bodljikav proces i zašto?
Rad na kreativnijoj kampanji mora da bude bodljikav proces, jer je takva priroda dobre ideje: pre svega ona žulja kreativce dok joj ne pronađu savršen oblik. Potom, ona bode oči svojom originalnošću, bocka javnost i izaziva reakciju, ali i podbada i provocira.
Kad na kraju imaš sve to u glavi, sledi najteži deo posla: ubediti ljude oko sebe (klijente, partnere) da prigrle veoma bodljikavu ideju. No, i uz trijumf ili ‘ladno istuširani, „bodljikave“ ideje su one po kojima pamtimo godine i karijere.

Koliko su brendovi u Srbiji kreativni i inovativni u komunikaciji sa potrošačima?
Mislim da je promena na bolje evidentna i da povratka nema. Više nisu samo agencije te koje „guraju“ pred klijente kreativnost i inovacije, već su sada podjednako klijenti gladni prodornije komunikacije i, sve ćešće, inicijatori inovacija. Pažnja potrošača je rasuta, površna, često i plitka, pa u takvom ambijentu „ok“ komunikacija znači bukvalno ne uraditi ništa – bacanje i vremena i novca. Tek kad napraviš svežu i drugačiju kampanju, izmisliš novi kanal, premijerno nešto napraviš, osvetliš neki neverovatan insajt ili fenomen – tek si se tada oglasio i neko će te čuti.

Dok su nekada oglašavanje gurali napred veliki klijenti i velike agencije, danas se svi prećutno slažemo da postoji neophodnost da smišljamo nešto veliko i snažno, bez obzira da li si mali brend ili mala agencija od svega par ljudi. To je ono što agencije danas razlikuje tj. ujedinjuje: ne broj zaposlenih i lista klijenata, već odanost potrebi da budeš inovativan i u tehnološkom i u komunikacijskom smislu, koliko god možeš i umeš.

Kako najbolje pripremiti prijavu i na šta ćete obratiti najviše pažnje prilikom ocenjivanja radova?
Ja sam po ovom pitanju vrlo konzervativan i smatram da prijava uvek treba da se pripremi kroz sveto trojstvo svih festivala „problem-rešenje-rezultat“. Prijava mora sadržati, u bilo kojoj formi, odgovor, tj. priču o tome.

Žiri se bira spram nekog iskustva i šanse „mršavog“ kejsa stvarno nisu velike. Čak i da vešto „interpretiraš“ rezultate i formulišeš izazov kao holivudski blockbuster, centralni deo kejsa jeste kampanja, a tu ti pomoći nema: to je ili dobro ili nije.

Mnoge agencije nisu dovoljno iskrene prema sebi i prijavljuju slabe radove želeći da „se zapljunu“ na festivalima. Ja to razumem i znam da se to radi i zbog klijenata i atmosfere u agencijama, ali takvo odsustvo samokritike urušava svaki festival i njegov nivo. Zato mislim da svaki član žirija mora da bude jako oštar u prvom krugu Kaktusa i izostavi sve radove koji ne zaslužuju dalji plasman. Tako se gradi imidž festivala i šalje poruka o tome šta je (ne)prihvatljiv kvalitet. U suprotnom, relevantnost nagrade će, kroz godine, biti dovedena u pitanje.

​Prijave za nagrade KAKTUS 2021 otvorene su do 20. septembra, a sve informacije o konkursu i Pravilnik možete pronaći na sajtu https://kaktus.rs/

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

5,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!