today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

#kaktus2020: Festivali su polazna tačka za dalji rad!

Predrag Simić, kreativni direktor agencije Leo Burnett i predsednik lokalnog dela žirija za dodelu nagrada KAKTUS 2020, specijalno za Marketing mrežu govori ko je on kada nije kreativac, ali i zašto je važno da imamo nacionalni festival.

Ko sam ja kada nisam kreativac?
Kad nisam kreativac, onda sam rekreativac. Siguran sam da ne postoji ekskluzivnost na kreativnost, to su samo advertajzeri privremeno prisvojili da bi mogli rođacima, a i sebi, da objasne čime se bave.

U vreme kada sam rekreativac većinskim delom sam ćale i iskreno uživam u toj ulozi. Privilegija je družiti se sa osobama od 4 do 8 godina. Uz njih ponovo shvatite šta je zaista važno, da je moguće čak i da se sanja dok se sanja, kako se istražuje, otkriva, raduje, tuguje. Oni me podsete koliko su sva nova iskustva vredna i koliko je bol odranih kolena i laktova zanemarljiva i beznačajna kada posle nebrojeno pokušaja, konačno okreneš pedale tog bajsa, uhvatiš pravac i budeš najbrži u parku.

U vreme kada sam rekreativac bavim se kolekcionarstvom i komparativnom analizom škotskog, irskog, japanskog i američkog nasleđa zapakovanog u staklene flaše od 0,7 ili 1l. Još uvek se borim da proširim kolekciju viskija i burbona, nekako uvek završim sa istim brojem punih flaša. U vreme kada sam rekreativac pišem Crtice koje bi u skorijoj budućnosti trebalo da dobiju i svoje korice, osamostale se i započnu sopstveni život. U vreme kada sam rekreativac gledam vesterne jer se tamo zna koje dobar, ko je loš, a ko zao. I verujem da sam Šejn kada nedeljom zakoračim na pijacu.

Na koji način svojom kreativnošću gradiš struku svakoga dana?
Pitanjima. Kreativnim pitanjima. Sada sam siguran da bi mnogi koji su radili sa mnom, pa čak i oni koji nisu, o meni rekli: opet samo njemu nije jasno šta treba da radi. Pitanjima se dolazi do rešenja, pitanjima se otvaraju druga pitanja, pitanjima saznajemo više, razmišljamo dublje i šire. Pitanjima nerviramo i iritiramo, smaramo, “gubimo vreme”, ali i teramo sve koji su u procesu da se posvete, da pronađu odgovore, da više istražuju, i da zajedno dođemo do kreativnijih, tačnijih, boljih rešenja za naše klijente.

Volim da radim stvari koje radim prvi put. Kada smo sigurni šta radimo, obično ništa ne uradimo, ali kada svi imamo tremu pred kampanju, kada smo zakoračili u nepoznato i novo, po mom iskustvu, rezultati su uvek bolji.

Koliko se danas cene ljudi i njihovi talenti u kreativnoj industriji u Srbiji? Da li su mladi talenti izgubili poverenje u kreativnu industriji i kako ih privući i zadržati u struci?
Ne cene se. Danas se, manje više u svim sferama života, slabo šta ceni. Globalna banalizacija svega je počela pojavom interneta i rekla svima da mogu sve. I mnogi su pomislili da je tako. Ipak, nije tako. Kao rezultat danas imamo veliku količinu sadržaja, većinom osrednjeg ili lošeg kvaliteta. U beskraju svega, svi postaju isti. I toliko i vrede.

Ipak, kvalitet i kvalitetni ljudi u kreativnoj industriji i dalje postoje i verujem da će uskoro menadžeri kojima je stalo do njihovih brendova početi da pitaju za njih. Da bi i drugi želelli da pogledaju i podele reklamu, odnosno priču vašeg brenda, trebaju vam ljudi koji znaju da je ispričaju. Kome je potreban još samo jedan post nedeljno koji traje jedan mili-skrol po ekranu?
Kada pogledaju današnju advertajzing scenu mladi talenti verovatno promene kanal ili skroluju dalje. Verujem da mladi kreativni ljudi nisu nestali, samo je njihova pažnja usmerena ka plaćenijim i perspektivnijim poslovima. Talenti će sami doći kada advertajzing ponovo postane deo popularne kulture koja utiče na zajednicu. Svako želi da bude deo dobre priče i dobije priliku da izrazi svoj talenat. Preporučio bih mladim talentima da budu malo “bezobrazniji” ako misle da je vreme da menjaju stvari jer prilike se ne dobijaju, one se osvajaju.

Zašto je važno da jedno tržište ima nacionalni kreativni festival i zašto bi struka trebala da stane iza njega?
Nacionalni festival je važan jer predstavlja godišnji skener tržišta. Neophodan je ne samo advertajzing agencijama, već pre svega klijentima koji rade sa tim agencijama. Godišnji festival je prilika da se podvuče crta, da se vidi ko šta radi i ko je taj ko pravi razliku i dalje ima strast za ovim poslom. Da sam klijent, ozbiljno bih pregledao sve prijavljene radove i na taj način saznao šta mogu da očekujem od domaće advertajzing scene i ko bi eventualno bio odgovarajući partner za moju kompaniju.

Kao kreativcu, važno mi je da vidim ko je ove godine uveo nešto novo, ko je napravio kampanju koju bih ja voleo da sam napravio. Važno je da drugi vide vaš rad i kažu: kako se ja ovoga nisam setio? Važno mi je da pričamo o kampanjama, razmenimo ideje i stavove, i inspirišemo jedni druge.

I za kraj, ne verujem da su festivali samo mesto za kreativce koji žele da se dive sami sebi, pumpaju sopstveni ego i nazdravljaju jedni drugima. Verujem da su festivali polazna tačka za dalji rad.

Kao predsednik lokalnog dela žirija za dodelu nagrada KAKTUS 2020, na koje detalje ćeš najviše obratiti pažnju kada budeš ocenjivao radove i kakve radove očekuješ na konkursu?
Voleo bih da vidim radove koji će me inspirisati, za koje će mi biti krivo što ih nisam ja uradio, radove koji će me iznenaditi, nasmejati ili iznervirati. O kojima ću pričati. Zanimaju me radovi koji nisu “festivalski”, oni koji su pored toga što su kreativni, napravili i značajan pomak u poslovanju klijenta. Zanimaju me radovi koji su lokalno relevantni, a ne deo svetskih trendova koji često nisu baš u vezi sa stanjem stvari kod nas. Kada budem ocenjivao radove, biće mi važno da rad koji dobro ocenim, poželim i da podelim dalje. Bez ozbira da li je u pitanju storytelling, craft, upotreba medija, post na društvenoj mreži ili sve zajedno.

Zašto agencije i kompanije treba da prijave svoje najbolje kampanje na konkurs za nagrade KAKTUS 2020?
Ako ste uradili kampanju na koju ste ponosni, bićete ponosniji kada dobijete i potvrdu struke.
Ako ste uradili nešto što drugi nisu, neka svi klijenti to vide, možda ćete raditi posle i za druge.
Ako ste klijent koji je proveo sate u razmeni emailova sa agencijom, neka vaš šef vidi rezultat, a konkurencija neka vam zavidi.
Ako ne pričate o tome, onda kao da se nije ni desilo. Zato šaljite radove da vidimo gde smo i šta moramo bolje.

Prijave za nagrade KAKTUS 2020 otvorene su do 20. septembra, a sve informacije o konkursu i Pravilnik možete pronaći na sajtu https://kaktus.rs/

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

4,83 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!