Kada pitate ženu koja je odlučila da uzme muževljevo prezime, šta je morala zbog toga da uradi, reći će vam da je morala da promeni pasoš, ličnu kartu, potpis, a usput i obiđe banku, i uz to bi vam dodala i rečenicu “verujte mi i to je sasvim dovoljno.”
Zamislite kako to izgleda u biznis svetu. Odluka jedne firme da promeni naziv, pogotovo ako je u pitanju, velika kompanija, zahteva puno posla kako za samu firmu, tako i za sve one koje su sa njom poslovno povezani. Kada vidite u medijima objavu tipa “Vip mobile postaje A1 Srbija” morate znati da iza toga stoje ozbiljne, višemesečne pripreme. U pitanju je stvarno veliki posao.
A kako kroz to prolaze njihovi poslovni partneri? Upravo to možemo videti na primeru saradnje kompanije A1 Srbija i Kliping-a, agencije koja im već sedam godina pruža usluge pres klipinga, izveštajvanja i analiza medijskog sadržaja.
Operator mobilne telefonije Vip mobile početkom aprila saopštio je da je promenio naziv u A1 Srbija. Kako je to istovremeno podrazumevalo promenu logotipa i kompletnog vizuelnog identiteta, taj proces zahtevao je prilagođavanje svih izveštaja i analiza koje prima. Zadatak Kliping-a bio je da analize i sažeti dnevni izveštaji (editorijali) dobiju novu formu usklađenu sa novim imenom i vizuelnim identitetom. Dodatno, s obzirom na to da kompanija A1 posluje i u Sloveniji, a da je Kliping dobavljač usluga u obe države, bilo je potrebno da editorijali u Srbiji i u Sloveniji budu unificirani.
„Editorijali su dnevni izveštaji koji podrazumevaju sažeti pregled svih relevantnih medijskih objava o kompletnom tržištu telekomunikacija i oni se svakog jutra dostavljaju na preko 100 adresa u kompaniji A1. Izrađuju se dvojezično na srpskom i engleskom jeziku. Glavni benefit ovih izveštaja je ušteda vremena, jer umesto standardnog pres kliping izveštaja koji podrazumeva isporuku svake pojedinačne objave, editorijal sadrži sažeti prikaz od nekoliko rečenica za svaku važnu i za klijenta zaista relevantnu vest, uz navođenje svih izvora koji su je preneli. Editorijali su se inače posebno pokazali kao popularna usluga među našim korisnicima koji imaju veliki broj medijskih objava na dnevnom nivou, kao što je to slučaj sa kompanijom A1 Srbija“ – objasnio je Ilija Vučević, Head of Client Service and International Projects u Klipingu, koji je ujedno i na čelu tima editora.
„Rebrendiranje je jedan od najsloženijih procesa kroz koji kompanija može da prođe. Pripreme su sveobuhvatne i traju mesecima, konkretno u našem slučaju više od godinu dana i u veoma izazovnim okolnostima. U takvim situacijama podrška partnera koji u potpunosti razume vaše potrebe je od velike važnosti. Fleksibilnost, profesionalnost i posvećenost na koju smo navikli tokom dugogodišnje saradnje sa kolegama iz Kliping agencije, nije izostala ni ovog puta“ – kaže Blaž Ferenc, direktor korporativnih komunikacija A1 Srbija i A1 Slovenija.
Kliping u sklopu svojih usluga ovakve izveštaje za svakog klijenta može da prilagodi vizuelne elemente, kao što su boje, brending i slično, a kada je u pitanju A1 Srbija rešenje se ubrzo našlo. Implementirane su korporativne boje i logotip klijenta, unificiran je format u Sloveniji i Srbiji, tako da kompanija A1 sada na oba tržišta dobija usaglašene dnevne izveštaje koji su kompletno vizuelno i sadržajno usklađeni.
Autor teksta: Kliping Beograd