Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

OGLAŠAVANJE

spot_img

ISPRATI

Kako tviteraši koriste iskustva tradicionalnih medija?

Oni neprestano šalju tvitove, mnoge od njih jednostavno retvituju. U dosluhu su s drugim korisnicima koji šalju iste tvitove u isto vreme. Oni su Twitter propagandisti, a prema novom istraživanju s Tehnološkog koledža računarstva u Džordžiji, svi imaju isti modus operandi, odnosno svi deluju na isti način.
Kristijan Lumezan, Nik Fimster i Hans Klajn s ovog koledža otkrili su da Twitter propagandisti, odnosno „ljudi koji neprestano izražavaju isto mišljenje ili ideologiju“ naginju tome da šalju veliki broj tvitova u kratkom periodu vremena, retvituju druge, ali bez dodavanja mnogo svojih orginalnih komentara na te tvitove i retvituju sadržaj drugih prilično brzo i u koordinaciji s ostalima kako bi slali što više tvitova o istoj temi otprilike u isto vreme.
Do ovih rezultata došlo je istraživanje koje je obuhvatilo gotovo 100.000 tvitova koji su se bavili trkom kandidata za Senat u Nevadi 2010. (hashtag: #nvsen) i raspravom o gornjoj granici dugova 2011. godine (hashtag: #debtceiling). Koristeći posebne algoritme ovi istraživači su odredili grupe tviteraša sa sličnim političkim ideologijama, a zatim su identificirali korisnike koji nešto žestoko podržavaju ili brane, a koji su u studiji opisani kao korisnici koji „neprestano šire sadržaj koji je u skladu s jednom ideologijom ili mišljenjem“. Identifikacijom ovakvog ponašanja korisnika, istraživači su se nadali da će napraviti korak prema razumevanju kako se Twitter može koristiti za širenje propagande i to gotovo na isti način kao što su se za propagandu koristili tradicionalni mediji u prošlosti.
„Oslanjamo se na medije koji nam služe kao naš prozor u svet, ali mediji mogu i iskriviti ono što gledamo. Oni mogu delovati kao leće ili kao filter, uvećavajući neke teme i umanjivajući druge“, rekao je Klajn u saopštenju. „Takvi učinci medija se već dugo vremena studiraju u masovnim medijima. Ovo pak istraživanje u potrazi je za sličnim efektima propagande u novim medijima kao što je Twitter.“
Celi tekst ovog istraživanja pod nazivom „#bias: Measuring the Tweeting Behavior of Propagandists“ možete pronaći OVDE.

Izvor: www.net.hr

OGLAŠAVANJE

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!