Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Kako oglašivačkoj industriji vratiti dostojanstvo?

SVET – Bilo jednom, ne tako davno, vreme kada je ljudima u oglašavanju bilo prilično dobro. Ne samo zbog glamura, ekscesa nalik na one iz Mad Mena, budžeta bez dna i snimanja u Los Angelesu koja su trajala po četiri nedelje, tokom kojih smo se ponajviše odmarali u Shutters-u. Ne zbog toga, već zato što smo značili nešto.

Rešavali smo velike, debele poslovne probleme s kreativnošću. Radili smo posao koji je značio nešto, posao koji je menjao ponašanja, uticao na kulture i menjao sudbine firmi. To je ono što nas je sve privuklo u ovaj posao, što nas je teralo da dolazimo svaki dan i što je privlačilo najbolje i najpametnije u ovu industriju. To su bili dani.

Ali kao što je Biggie rekao, „Things done changed“. Sada smo preplavljeni vestima o ljudima koji masovno napuštaju oglašivačku industriju. Lomimo ruke o tome kako održati korak s najnovijim dostignućima u digitalnom svetu i kako nabavke držati pod kontrolom. Mučimo se sa i time kako zaposliti i zadržati talente svetske klase.

I svakodnevno u svojim news feedovima vidimo naslove kao što je: „Agencije koje ne mogu dokazati vrednost koju donose klijentima u opasnosti su da postanu tek nešto malo više od ‘prašine’.“ – zlokobno upozorenje jednog rukovodioca iz Diagea.

Mi? Prašina? Kako smo došli u tu situaciju? Jedna od mogućnosti je da smo prestali postavljati teška pitanja. Ili, možda bolje rečeno, zamenili smo teška pitanja s onim lakšima, na koje su odgovori očigledniji. Tako smo se zaljubili u posredničke mere kao što su svest, angažman, privlačnost brenda i utisci.

Što se više zaljubljujemo u ove ograničene posrednike efikasnosti i performansi, sve smo dalje i dalje od samog posla. I sve smo dalje i dalje od pravog problema.

Charles Franklin Kettering, američki izumitelj, inženjer, biznismen i vlasnik 186 patenata, jednom je napisao: „Dobro postavljen problem je napola rešen problem“. Bez jasno sročenog i inspirativnog problema koji bi uskladio sve i naterao nas da fokusiramo našu kolektivnu energiju na njega, sve što ostaje je pokretna meta i takmičenje mišljenja. I iskreno, u takmičenju mišljenja može postojati samo jedan pobednik – osoba koja plaća račune.

Prema tome, dovedeni smo do toga da primamo naređenja umesto da dodajemo vrednost. A pošto nam nije uvek jasno zašto radimo ono što radimo, naredbe dolaze često i brzo, s malo vremena da se razmotre implikacije svakog podešavanja, promena, ponovnih dogovora ili, ne daj Bože, repozicioniranja. Zapeli smo u paklenom donjem levom uglu Eisenhowerove matrice odluka, radeći noćima i vikendima na stvarima koje su uvek neverovatno hitne, ali na kraju nevažne u većoj šemi kreativnog rešavanja velikih poslovnih problema.

Jedini način je da se vratimo na sam početak. Da uzdignemo i poštujemo probleme. Možda čak i više nego što samo proslavljamo rešenja. Da bi se to dogodilo, sve se mora promeniti.

Ceo tekst pročitajte na portalu AdWeek.

Foto: Magoz

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!