Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

Kako oglašivačkoj industriji vratiti dostojanstvo?

SVET – Bilo jednom, ne tako davno, vreme kada je ljudima u oglašavanju bilo prilično dobro. Ne samo zbog glamura, ekscesa nalik na one iz Mad Mena, budžeta bez dna i snimanja u Los Angelesu koja su trajala po četiri nedelje, tokom kojih smo se ponajviše odmarali u Shutters-u. Ne zbog toga, već zato što smo značili nešto.

Rešavali smo velike, debele poslovne probleme s kreativnošću. Radili smo posao koji je značio nešto, posao koji je menjao ponašanja, uticao na kulture i menjao sudbine firmi. To je ono što nas je sve privuklo u ovaj posao, što nas je teralo da dolazimo svaki dan i što je privlačilo najbolje i najpametnije u ovu industriju. To su bili dani.

Ali kao što je Biggie rekao, „Things done changed“. Sada smo preplavljeni vestima o ljudima koji masovno napuštaju oglašivačku industriju. Lomimo ruke o tome kako održati korak s najnovijim dostignućima u digitalnom svetu i kako nabavke držati pod kontrolom. Mučimo se sa i time kako zaposliti i zadržati talente svetske klase.

I svakodnevno u svojim news feedovima vidimo naslove kao što je: „Agencije koje ne mogu dokazati vrednost koju donose klijentima u opasnosti su da postanu tek nešto malo više od ‘prašine’.“ – zlokobno upozorenje jednog rukovodioca iz Diagea.

Mi? Prašina? Kako smo došli u tu situaciju? Jedna od mogućnosti je da smo prestali postavljati teška pitanja. Ili, možda bolje rečeno, zamenili smo teška pitanja s onim lakšima, na koje su odgovori očigledniji. Tako smo se zaljubili u posredničke mere kao što su svest, angažman, privlačnost brenda i utisci.

Što se više zaljubljujemo u ove ograničene posrednike efikasnosti i performansi, sve smo dalje i dalje od samog posla. I sve smo dalje i dalje od pravog problema.

Charles Franklin Kettering, američki izumitelj, inženjer, biznismen i vlasnik 186 patenata, jednom je napisao: „Dobro postavljen problem je napola rešen problem“. Bez jasno sročenog i inspirativnog problema koji bi uskladio sve i naterao nas da fokusiramo našu kolektivnu energiju na njega, sve što ostaje je pokretna meta i takmičenje mišljenja. I iskreno, u takmičenju mišljenja može postojati samo jedan pobednik – osoba koja plaća račune.

Prema tome, dovedeni smo do toga da primamo naređenja umesto da dodajemo vrednost. A pošto nam nije uvek jasno zašto radimo ono što radimo, naredbe dolaze često i brzo, s malo vremena da se razmotre implikacije svakog podešavanja, promena, ponovnih dogovora ili, ne daj Bože, repozicioniranja. Zapeli smo u paklenom donjem levom uglu Eisenhowerove matrice odluka, radeći noćima i vikendima na stvarima koje su uvek neverovatno hitne, ali na kraju nevažne u većoj šemi kreativnog rešavanja velikih poslovnih problema.

Jedini način je da se vratimo na sam početak. Da uzdignemo i poštujemo probleme. Možda čak i više nego što samo proslavljamo rešenja. Da bi se to dogodilo, sve se mora promeniti.

Ceo tekst pročitajte na portalu AdWeek.

Foto: Magoz

Forum

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!