Kako odabrati pravog influensera za kampanju?

Influenseri. Polako već nezaobilazna tema velikih i malih brendova.

Neki ih obožavaju, neki ih ne podnose, ali jedno je sigurno – bez kvalitetno odabranih influensera, nema ni kvalitetne komunikacije brenda niti kvalitetne kampanje.

Munjevitom brzinom, influenser marketing dobio je ogroman značaj u digitalnim kampanjama i gotovo svaki veliki brend usvojio je dodatnu stavku u svom godišnjem budžetu – budžet za influensere.

Veliki rizik je takođe nešto što potencijalno prati saradnje brendova sa influenserima kao i sindrom „bačenih para“ jer „ništa od njih nismo dobili, a platili smo ih“. Takve stvari se dešavaju kada se izaberu nekompatibilni influenseri i kada ih bira neko ko nema dovoljnu ekspertizu.

Glavni benefiti influenser marketinga su to što su brzo merljivi rezulatati koji su vidljivi gotovo odmah što se tiče prodaje, kao i što se tiče povećanja broja baze pratilaca ukoliko klijent poseduje digitalne kanale.

Pored toga, jedan od važnih benefita je to što izabrani influenser postaje spona između ciljne grupe i brenda, daje brendu dozu „ljudskosti“, dok pratioci influensera povezuju sebe sa brendom, baš kao što povezuju sebe sa influenserom koga prate.

Kako izabrati pravog influensera za vaš brend?
Zvuči zaista jednostavno. Nećete sigurno angažovati mladu mamu influenserku da reklamira haljinu za mature ili modnog influensera koji će reklamirati brend koji je privržen porodicama.

Dakle, prva stvar je da influenser i brend dele iste vrednosti i da su pratioci influensera istovremeno i konzumenti ili poznavaoci vašeg brenda ili to mogu da postanu.

Druga stvar, broj aktivnih pratilaca izabranog influensera. Kada kažemo aktivnih pratilaca mislimo na čuveni engagement rate. Influensera odavno već ne definiše sam broj pratilaca, već engagement rate koji je krucijalan u dobrom izboru influensera. Ukoliko se dobro odradi value check influensera, velika je mogućnost da će influenser sa 10 hiljada pratilaca imati uspešnije rezultate od influensera od 200 hiljada pratilaca, baš zbog aktivnosti pratilaca. Zato brendovi moraju obratiti pažnju i na mikroinfluensere, ali i na najvažniju stvar prilikom odabira bilo kog influensera, a to je engagement rate iliti aktivnost pratilaca.

Treća stvar, ali ne i najmanje važna je da li je izabrani influenser dovoljno profesionalan da ispuni kriterijume u vezi sa rokovima i komunikacijom, u vezi sa kampanjom.

Zbog toga od influensera zahtevamo media kit, kako bismo proverili saradnje sa ostalim brendovima, ali i sami ručno „provučemo“ influensera kroz neke od čuvenih tracker tool-ova koji nam skraćuje vreme i automatski sortiraju saradnje koje je influenser imao.

I u tome treba pronaći balans u vidu izbegavanja „buvljak influensera“ koji reklamiraju od igle do lokomotive, gde je na takvim postovima engagement vrlo nizak i to je prvi znak da takav influenser nije pravi izbor, koliko god da ima iskustva. Takođe, ne treba izbegavati ni čuvene rising stars osobe sa TikTok-a i Instagrama, ali budite svesni da uvek postoji rizik da su u pitanju nove nade i potrebno vam je više vremena i strpljenja za takve tipove influensera.

Kreiranje sadržaja treba da bude posao influencera, ali da bi influencer kreirao kvalitetan sadržaj mora da ima ispred sebe kvalitetan brief. Ne možemo očekivati od influencera da poznaje benefite nekog brenda kao što ga poznaje brand manager. U početku, potrebno je dosta pažnje i truda, da bi se došlo do kvalitetnog sadržaja, a ukoliko je saradnja sa influenserom dugoročna, kvalitet sadržaja postaje sve bolji i bolji.

Kao što je i na početku navedeno, bez kvalitetnog influensera nema ni kvalitetnog brenda ili kampanje, a bez kvalitetne agencije, nema ni kvalitetog odabira influensera.

Marketinška agencija Smartpoint Adria preko 10 godina uspešno sarađuje sa najuticajnijim influenserima u region jugoistočne Evrope. Uz neke influensere smo od samih njihovih početaka, kada su imali nekoliko hiljada pratilaca na mrežama, dok su sada velike internet zvezde i broje milione pregleda. U poslednje tri godine, sarađujemo intenzivno sa nekoliko velikih klijenata i sa još većim brojem influensera koji su verodostojno preneli sve poruke kampanja kreiranih sa naše strane.

Šta je to što su klijenti i veliki brendovi prepoznali i dali nam svoje poverenje u kreiranju kampanja sa influenserima?
Pre svega, ekspertizu. Poslednja „covid“ godina bila je takva da je digitalizacija marketinga morala još brže da zahvati sve moguće kanale komunikacije i da se sami brendovi prilagode novim načinima promocije i da, hteli oni to ili ne, prate trendove, kao što je trend influenser marketinga, koji je konstatno u porastu.
U ovom trenutku većina velikih brendova sklapa godišnje saradnje sa influenserima i influenseri postaju aktivni brend ambasadori, gde pratioci narednih godinu dana povezuju influensera sa brendom.

Naša ekspertiza zasniva se i na svestranom timu
Tim koji vodi komunikaciju sa influenserima, pomaže i usmerava influensere prilikom kreiranja sadržaja i kampanja. On je sve samo ne običan tim digitalnih marketara. Tim koji se bavi influenserima mora dobro da poznaje materiju, da pronađe način kako da dođe do izabranog influensera i osmisli adekvatan način kako da outreach-uje influensera. Zbog svega navedenog, tim mora da pomno prati sve promene, trendove i nove zvezde mreža koji se rađaju iz dana u dan.

Zatim, tim u našoj agenciji koristi najnovije tool-ove kojima prvo detaljno provere svakog influensera, gde se odrađuje value check koji pokazuje da li je influenser u potpunom skladu sa vrednostima koji izabrani brend promoviše. Korišćenje naših tool-ova pomaže da vrlo brzo detektujemo ukoliko je influenser sarađivao sa konkurencijom, da li možda ima problematičan sadržaj na svojim kanalima ukoliko je ljudskom oku nešto promaklo i ono najvažnije za kraj, veliku pažnju obraćamo na sada već čuveni engagement rate iliti aktivnost pratilaca.

Uz dodatne interne tool-ove, naši klijenti mogu u real time-u mogu da prate rezultate kampanje i daju svoje komentare, koji influenseri mogu momentalno pročitati.
Da bi jedna agencija mogla uspešno da se bavi influencer marketingom i saradnjom sa influenserima, potrebno je da tim koji poseduje bude proaktivan, brz, efikasan, temeljan, svestran i da je u materiji.

Kada se svi ovi elementi poklope, ovakav tip usluge u našoj agenciji postaje uživanje u novim izazovima, jer bez kvalitetne agencije koja će odabrati kvalitetne influensere, nema ni kvalitetne kampanje ili brenda.

Za Marketing mrežu tekst napisao: Marko Marijoković, Digital Specialist & Influencer Manager, SmartPoint Adria


Oceni tekst

5,00 od 5
Loading...

Komentari