Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

Kako male kompanije rade uspešan content marketing?

Svakodnevno gledamo, čitamo, lajkujemo i tvitamo o content marketingu i kako ga rade veliki igrači. Svi znaju za Red Bull Stratos Jump, koji su preneli svi online i offline mediji i koji se smatra valjda jednim od najboljih primera content marketinga. Ali lako je velikim kompanijama s nepresušnim izvorima finansijske i medijske pomoći. Stoga smo odlučili proveriti, istražiti i saznati kako uspešan content marketing hendlaju mali igrači. Od bezimenih brendova do viralnih uspeha – Plan B donosi najbolje content marketing primere malih kompanija.

Magnolia – uspešan mali dućan elektronike
Magnolia je porodični dućan elektronike koji se otvorio još 1954. godine u Seattleu, a svoj biznis je započeo kao fotografska radnja. Nakon širenja poslovanja počeli su prodavati kućnu elektroniku, fokusirajući se na Hi-Fi opremu, no u potrazi za novim kupcima nisu sebi mogli priuštiti tradicionalne marketinške kanale.
Održavali su kakvu-takvu zaradu gotovo četiri decenije, dok nisu zaposlili Rogera Parkera, marketinškog stručnjaka koji je imao odličnu ideju – izradu dućanskog magazina koji bi edukovao kupce i savetovao ih šta da zapravo kupe i šta im je zaista potrebno. Za 18 meseci proširili su poslovanje na nekoliko novih dućana u Seattleu, nakon čega su usledile nove poslovnice i u drugim gradovima. Godine 2000. kupio ih je Best Buy – američki elektronski div, jedan od najvećih lanaca trgovina s elektronskom opremom – i to za iznos od 87 miliona dolara.

Lauren Luke – make-up YouTube hit
Lauren Luke počela je svoju karijeru kao taksi dispečer u Engleskoj, a danas je vlasnica svoje modne kompanije By Lauren Luke. Priča je zapravo vrlo jednostavna – ova zaljubljenica u šminku počela je snimati YouTube video snimke sa savetima kako se šminkati. Htela je nekako pokrenuti svoj modni biznis, a nije ni slutila koliko će njeni snimci postati popularni. Jedan od njih zapeo je za oko i poznatoj francuskoj kompaniji Sephora, koja danas proizvodi posebnu liniju proizvoda nazvanu By Lauren Luke.

Dvanaest hiljada kupaca u samo dva dana
Da, moguće je. Uz jednostavnu poruku i odgovor na pitanje koje je svima bilo pred nosom – zašto su ti prokleti brijači toliko skupi? Odgovor je dao DollarShaveClub, privatna kompanija koja prodaje žilete i brijače za jedan dolar. I ne samo to, dostavlja vam ih na kućnu adresu! Komičar Michael Dubin i biznismen Mark Levine odlučili su osnovati kompaniju koja proizvodi i prodaje kvalitetne žilete, misleći pritom najviše na svoje krajnje kupce. Uložili su 4.500 dolara u YouTube video koji im je u rekordnom roku privukao više od 20.000 followera na Twitteru i više od 70.000 Facebook fanova. I ono najvažnije: oko 12 hiljada kupaca, i to samo u dva dana! Danas su njihovi brijači teški oko 10 miliona dolara. Pa se sad vi brijte s Gilletteom.

Najbrže prodavani sladoledi
Jeni Britton Bauer obožava sladolede i da ih pravi u svojoj kuhinji. Nakon što je shvatila da joj to dobro ide, odustala je od dizajnerskog fakulteta i krenula u polastičarski biznis. Uz malu finansijsku pomoć otvorila je svoju polastičarnicu Jeni’s Splendid Ice Creams, i sve je bilo dobro – uključujući i zaradu koja je sve održavala na pozitivnoj nuli. No ništa više. Nakon punih devet godina Jeni je odlučila napisati kulinarsku knjigu Jeni’s Splendid Ice Creams At Home, koja je svojim jedinstvenim sadržajem oduševila čitaoce i kritičare te ubrzo postala kulinarski bestseler. Danas je Jeni ponosna vlasnica devet polastičarnica, a njeni se sladoledi prodaju na više od 700 lokacija.

Kako prodati četkicu za čišćenje jezika?
Dobrom video reklamom, zar ne? Ne! Nakon što su uložili oko 50 hiljada dolara u TV reklamiranje svog proizvoda koji čisti jezik – i shvatili da time ništa nisu postigli – kompanija Orabrush okrenula se internetu i uložila samo 500 dolara u YouTube video koji im je promenio svet i postao viralni hit. Jedino što im je nedostajalo bilo je malo humora na svoj račun, jer ko bi hteo kupiti četkicu za čišćenje jezika?!
Pa negde oko 40 miliona ljudi koji svakodnevno prate njihov YouTube kanal, koji im je pomogao prikupiti oko 340 hiljada fanova na Facebooku i više od pet hiljada followera na Twitteru. Godine 2009. njihova je YouTube kampanja bila proglašena jednom od najboljih social media marketing na ovoj društvenoj mreži. Danas se Orabrush četkica za jezik – uz Orabrush tečnost za ispiranje – prodaje u više od četiri hiljade apoteka širom Amerike.

Autor: Siniša Sharairi

Izvor: PlanB.hr

Forum

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!