today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Kako je employer branding postao top tema?

Zamislite jednu uobičajenu situaciju, ali vratite vreme desetak godina unazad. Sedite sa prijateljem Markom na kafi. Marko je zaposlen, ali želi promeniti posao jer je na trenutnom nezadovoljan. Otvara oglase i traži bilo kakav posao koji ima veze sa marketingom, uskoro proširuje potragu i otvara sve oglase koji barem spominju reč ekonomist. Redom šalje svoju biografiju i motivaciono pismo, dok mu drugi frend dobacuje: “A šta ti isto glumiš, budi sretan da uopće imaš posao.”

Iako je situacija hipotetska, sigurno ste se barem jednom tih godina susreli sa sličnim scenarijem. Osoba koja je nezadovoljna trenutnim poslom i traži sve moguće načine kako da pronađe drugi, bolji posao, ali skoro uvek neuspešno. No, situacija se promenila, toliko brzo i neprimetno da mnogi još nisu postali svesni kakva se promena uloga desila na tržištu rada.

Danas bi, na primer, Marko u svom inboxu LinkedIn-a već imao barem deset ponuda za razne poslove, bez da je uopšte razmišljao o promeni posla i bez da se aktivno javljao na oglase. Marko sada ima kontrolu i kada bi želeo promeniti posao, istražio bi sve što je dostupno online o željenom poslodavcu, raspitivao bi se kod poznanika, čitao blogove, gledao video sadržaj i slično. Ono što je ključno, Marko sada ima izbor i pažljivo proverava sve što mu se nudi kako bi doneo najbolju odluku za sebe.

Osnovni razlog te zamene uloga na tržištu ponude i potražnje poslova, jasno su vidljivi na grafovima u nastavku koji prikazuju generalni trend pada nezaposlenosti.

Poslodavci već neko vreme osećaju posledice koje stoje iza tih grafova. Jako teško pronalaze kvalitetnu radnu snagu, dok se paralelno sve češće susreću s pojmom employer branding. Kada se upoznaju sa samom definicijom pojma, često shvaćaju da je to upravo ono što njima treba.

Employer Branding je, najjednostavnije rečeno, izrada, njegovanje i promocija kompanije kao brenda kako bi bio privlačan trenutnim zaposlenicima, potencijalnom željenom kadru i tržištu uopšteno.

I zapamtite, oglas za posao nije employer branding. Oglas za posao je tek šlag na torti jedne zaokružene priče koja bi, ako je izvedena dobro, trebala polučiti puno interesa i klikova.

Uticaji dobre Employer branding strategije mogu biti izrazito snažni, a posebno se ističu oni kao što su manji trošak pronalaska željenog kadra, brži proces pronalaska željenog kadra, kvalitetniji ‘talent pool’ te manja stopa fluktuacije, ali i mnogi drugi.

Sve ove navedene stavke mogu dovesti do osetnog smanjenja troškova poslovanja celog preduzeća. No, da ne bi sve ostalo na nagađanjima, postoji mogućnost njihovog okvirnog izračuna i Degordianovi stručnjaci će vam u tome rado pomoći.

Kada smo u Degordianu intenzivno počeli razmišljati o pokretanju usluge Employer brandinga, shvatili smo da je to nešto što definitivno trebamo ponuditi i nastaviti graditi. Prvenstveno zato što ga već imamo u srži svojih usluga, ali i zato jer smo u tome izrazito uspešni. Nastavno na to, počeli smo Employer branding promatrati kroz dve odvojene dimenzije koje se na kraju isprepliću.

EMPLOYER dimenzija – ovu dimenziju promatramo kroz prizmu istraživanja i definiranja preduzeća. Pitamo se ko su oni, kako dišu, kakvu kulturu imaju, koja ponašanja njeguju, kako se osećaju, šta vole, čime se bave, koje su im vizije i misije i, na kraju, kakve zaposlenike imaju i kakve žele imati. Ulazimo u najdublje pore, upoznajemo firmu u dušu i ono ključno, ostvarujemo uvid u njezin identitet. Ovaj korak je baza za sve kreativne i korisne materijale koji se stvaraju u sledećim koracima.

Degordian vrednosti

BRANDING dimenzija – nakon provedenog istraživanja, kao i kod svakog drugog kreativnog procesa, kreće se s izradom strategije. U ovom delu se fokusiramo brand persone, promatramo interese, sagledavamo trenutnu percepciju i definišemo onu željenu. Nakon toga, red je na taktikama, odnosno detektiranju najboljih načina pomoću kojih možemo realizovati našu strategiju.

Nakon definisanog Employera i Brandinga, razrađujemo konkretne taktike za realizaciju strategije. Taktika, kanala i sredstava za prenošenje strategije ima jako puno i tu su mogućnosti zaista velike. Od osnovnih materijala koji vam pomažu ispričati priču o identitetu vašeg poduzeća i vas kao poslodavca, tu su culture video, culture book, employee handbook, ali i culture web. Ima tu i još mogućnosti poput sceniranih snimanja, fotkanja, animacija, kontinuiranih aktivnosti kao što su one iz PR domena, zatim social media aktivnosti, produkcija sadržaja i njegove promocije te mnoge druge.

Ako smatrate da vašem poduzeću treba pomoć u Employer branding domeni ili muku mučite s dovođenjem željenog kadra, javite se da otvoreno popričamo o tome što bi se moglo napraviti i dopustite da s vama napravimo content koji Marko može čitati dok bira svog sledećeg poslodavca.

Za Marketing mrežu piše: Iva Majstorović, Degordian Hrvatska

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

5,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

1 KOMENTAR

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!