Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

Kako gradovi i države postaju brendovi?

Tokom drugog dana festivala FORFEST, koji je održan u Budvi od 19. do 21. aprila, na temu „Kako brendirati državu, regiju i grad?“ govorio je dr Božo Skoko, stariji savetnik za strateško komuniciranje u hrvatskoj kompaniji Millenium promocija. Prema njegovim rečima, neophodno je brendirati samo one potencijale koje država ili grad imaju, jer ih inače ljudi doživljavaju veoma stereotipno. „Kada kažete Pariz pomislite na romantiku, kada kažete Rim na istoriju, a kada kažete Milano prva asocijacija vam je moda. Ali kada kažete Podgorica ili Zagreb, nemate jasne asocijacije samo zato što se nismo uspeli nametnuti kao brend. Danas gradovi i države imaju ogromne komunikacijske i tehnološke mogućnosti, a njih su prve uvidele SAD, koje su prošle godine proglašene za najupešnjiju zemlju kao brend“, rekao je Božo Skoko. On je naveo da ljudi danas najčešće prepoznaju i pamte destinacije po ljudima, događajima, gastronomiji ili arhitekturi, a u tome im pomažu mediji. „Ako gradovi i države ne ponude ništa od nabrojanog, oni neće postati brend. Isto tako neće postati brend i ako budu druge kopirali ili imali istu ponudu. Destinacija mora da ima ono nešto drugačije, mora da ima dušu. Morate izaći iz prosečnosti i privući pažnju“, dodao je Skoko.
Prema njegovim rečima, ovaj region je bio zanimljiv u svetu zbog rata, ali danas moramo da im ponudimo nešto lepše, drugačije, a sve to mora dobro da se iskomunicira. „Snaga zadnjeg velikog događaja ostaje u glavama ljudi. Velike stare događaje treba baciti u senku sa nekim novim velikim i boljim. Pri brendiranju neke turističke destinacije potrebno je voditi se nekim od sledećih pitanja – zašto bi se neko interesovao za naš region, šta bi mu prvo palo na pamet, šta to imamo što nema niko, ko nam je konkurencija, ali i šta žele turisti, a šta naši građani?“
Skoko je zaključio da su građani nosioci identiteta i zato nije moguće da se o brendiranju destinacije odluči između „četiti zida“. Skoko je dodao da je najveći problem nađeg regiona što smatramo da sve što imamo je bezvredno i da nemamo ništa da ponudimo. „Oko svakog grada ili države se pričaju priče, samo ih treba otkriti. To je ono što prodaje. Priču treba ispričati da se ona čuje, ali i da je turisti osete, da budu deo te priče“, rekao je stariji savetnik za strateško komuniciranje u hrvatskoj kompaniji Millenium promocija.
Na kraju predavanja, donet je zaključak da je brendiranje nužnost, a efekti će se sigurno osetiti. „Ako vi ne ispričate priču o sebi, ispričaće je neko drugi, kroz medije ili film“, zaključio je Skoko.

OGLAŠAVANJE

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!