Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

Preporučujemo

Kad dođe do otpuštanja radnika…

COVID-19 kriza dovela je do toga da su kompanije- velike i male, primorane da otpuste značajan deo zaposlenih ili da drastično smanjuju plate. To je izuzetno težak zadatak i u normalnim okolnostima. U ovim izazovnim vremenima, za menadžere je on dodatno zahtevan jer je iznenadan – sa jedne strane emocije i empatija su usmereni ka ljudima, a sa druge postoji odgovornost za kompaniju i njen dalji opstanak.

Ovo su neki saveti kako što uspešnije komunicirati ove nepopularne mere.

BUDITE TRANSPARENTNI
Jedan od najvažnijih zadataka je otvorenost i transparentnost. Ne treba izbegavati komunikaciju o rizicima i izazovima sa kojima se kompanija suočava. Ovo se odnosi i na otpuštanja ili smanjenja plata. Ako se zaposleni pravovremeno informišu bolje će moći da shvate teške odluke koje morate da donesete.

ŠTA RADI HR, A ŠTA PR?
Veoma je važan vremenski raspored vaših aktivnosti. Pažljivo zakažite interne i eksterne objave. Sve aktivnosti planirajte sa svojim HR stručnjacima. HR je taj koji obaveštava ljude koji su izgubili posao, ili su premešteni na druge pozicije, ili su im smanjene plate. Važno je da to uradi lično, licem u lice, jer se slanje e-maila smatra bezosećajnim pristupom. Nakon toga, PR radi svoj posao. Bez obzira na to što informacija o otpuštanjima može brzo da se pojavi u medjima, uvek se prvo radi interna komunikacija.

EMOCIJE
Budite saosećajni, jer je onome ko prima informaciju najteže! Iako vaša poruka ne treba da bude kao da se izvinjavate, razmislite o emocionalnom aspektu vašeg uticaja na zaposlene, pogotovo u trenutku trajanja pandemije. Vaš cilj treba da bude da se prema ljudima odnosite dostojanstvo i sa poštovanjem. Menadžeri često razmišljaju, zapravo svi normalni ljudi – šta da sam ja na njegovom mestu? Ipak, neko je lider jer mora da donese teške odluke.

INFORMISANOST
Budite dostupni i spremni da pružite podršku i savet vašem radniku i nakon početnog razgovora. Ljudima treba vremena da obrade vest da su upravo ostali bez posla, ili da moraju na prinudni odmor i mogu vam se obratiti zbog još nekih pitanja. Pripremite se. Navedite podatke ako postoji mogućnost da vaš zaposleni dobije pomoć države, ili ponudite ideju o mogućnostima zaposlenja u drugim organizacijama. Ali, ne padajte u iskušenje da dajete lažnu nadu.

FOKUS
Nakon završetka procesa otpuštanja, fokusirajte se na preostale zaposlene. Komunicirate sa njima, važno je da oni znaju da ste dobro postupali prema njihovim bivšim kolegama. Obavestite ih kako će smanjenje broja zaposlenih uticati na njihove svakodnevne obaveze. Njima će biti potrebna uteha, jer će brinuti o svom poslu. Budite transparentni, pitajte ih šta sve žele da znaju. Otvorite forum, sve interne kanale komunikacije da biste sprečili širenje glasina. Pripremite izjavu, objašnjanje, zašto su otpuštanja radnika bila neophodna, šta ste preduzeli, i šta je plan za dalje. Na vama je da „upijete“ njihovu napetost i uznemirenost i poslušate njihove brige. Potrebno je da vam veruju i da ste spremni zajedno sa njima da idete dalje.

Autor teksta: Marina Stanić, Corporate Director, New Media Team

Forum

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koliko je kreativna industrija važna za razvoj privrede Srbije?

Oceni tekst

4,33 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime

Molimo unesite Vaš komentar!