Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

Preporučujemo

Jesen u znaku integracije

Danas se sve odvija takvom brzinom da bi predviđanja uskoro mogla postati tek užurbano opisivanje pojava u retrospektivi. No, još su uvek važan činilac, pa agencija Komunikacijski laboratorij donosi nekoliko dimenzija integrisane komunikacije koje će obeležiti i ovu jesen, ali i nadolazeću godinu:

1. Integracija sadržaja i kanala komunikacije
Istina, content marketing mogao bi se nazvati lajtmotivom proteklih nekoliko godina, a predviđa se (da, još se uvek predviđa) da će tako ostati još neko vreme. No, sadržaj sam po sebi nije dovoljan ako nije primeren, relevantan, ako formatom ne odgovara ciljnoj publici i ako nije dugoročno promišljen u smislu istinskog doprinosa i kupcima i brendu (What’s in it for me? ostaje važno pitanje). Uz to, omnichannel komunikacija nikako ne znači komuniciranje identične poruke na svim kanalima jer sve ciljne grupe najčešće i nisu jednako zastupljene na svima njima. Zato interaktivna dvosmerna komunikacija treba da bude prepoznatljiva i dosledna brendu kao takvom, ali nadasve primerena kanalu. Na taj se način osigurava i kontekst koji je u eri content marketinga vrlo značajan, kako za razumevanje kupaca, tako i za planiranje daljih koraka u komunikaciji.

2. Integracija tehnologije, odnosno digitalna transformacija
Mislim da će se većina složiti da pojam digitalne transformacije nije ograničen isključivo na IT industriju. Tehnologija je toliko integrisana u naše živote da su IoT, wearables i sl. postali sastavnim delom svakodnevice. Budući da je tako, kompanije, organizacije, brendovi to moraju uzeti u obzir i iskoristiti sve mogućnosti koje tehnologija pruža za optimizaciju poslovnih procesa, prikupljanje i obradu podataka, zadržavanje relevantnosti i pokazivanje fleksibilnosti, ali pri tome treba zadržati i dozu opreza. Kako nije svaka poruka namenjena svakom kanalu, tako nije ni svaki krik tehnologije namenjen svakom brendu u svakoj situaciji. Inovativnost da – ali ne pod cenu narušavanja imidža brenda (onoga koji se dugo gradi, a može se narušiti u deliću sekunde).

3. Integracija internih komunikatora
Zlatno pravilo kojim se tvrdi da je kupac uvek u pravu još je uvek aktualno jer su često postprodajna iskustva ono što uvelike utiče na percepciju brenda (a posledično i njegov imidž). Danas je deliti iskustva lakše nego ikad pre što to znači da veliki broj ljudi za njih može saznati u vrlo kratkom roku, ali ih i aktivno traži prilikom donošenja odluke o kupovini. Ako sektori za odnose s kupcima nisu spremni primereno reagovati na reakcije kupaca, bez obzira na njihovu prirodu, mogu nastati veliki problemi. Kompanije su ovome doskočile osnivanjem sektora zaduženih za iskustvo kupaca – jer je dinamika donošenja odluke o kupovini (kao i samog čina kupovine) znatno izmenjena digitalizacijom života, ali i brojem kanala na kojima komuniciramo s brendovima. Takvi sektori prelaze interne granice povezujući sektore marketinga sa sektorom odnosa s kupcima i prodajom, a opet s ciljem integracije (komunikacije).

4. Integracija eksternih komunikatora
Jako je važno ne zaboraviti na interne snage kompanije ili organizacije. Bez kompetentnih zaposlenih ni brend ni proizvod, ma koliko god bili snažni, teško ostvaruju svoj puni potencijal. Zato je potrebno uložiti u interne snage i njihovo razumevanje svih promena u poslovnome i komunikacijskom svetu kao ključnu sponu između organizacijskih vrednosti, kulture, internih pravila i strategija te sprovođenja istih pomoću spoljnjih partnera, prvenstveno agencija. Agencija ima vredne uvide iz komunikacijske industrije (zna koje se trendove isplati pratiti), alate (zna koja sredstva koristiti) i metode postizanja rezultata (zna koje su najdelotvornije i najprimerenije u određenom kontekstu). U doba integracije i transformacije, ključno je postići konsenzus o integraciji internih i eksternih komunikacijskih snaga u svrhu optimizacije posla i optimizacije rezultata. Dobro je imati na umu da je agencija i značajan strateški partner koji može značajno doprineti razvoju poslovanja.

Danas svedočimo ispreplitanju sektora i industrija, neophodnosti sinergije kompetencija i suživotu s tehnologijom, a integracija je neupitni preduslov ostvarivanja rezultata. I ove će jeseni, kao i u 2017., u komunikacijama dominirati integracija.

Autor teksta: Anđela Maleš, Komunikacijski laboratorij

Forum

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!