Suzana Berić, direktor Sektora za brend strategiju i marketing komunikacije u kompaniji Telekom Srbija, na forumu IZAZOV 2022 biće jedna od govornica u panelu na temu „Potrošač 3.0 iz ugla brendova„. Tim povodom, za Marketing mrežu govori ko je korisnik 3.0 i šta očekuje od telekomunikacionog brenda.
U kojoj meri će metaverse uticati na svaki biznis sa kojim korisnici svakodnevno komuniciraju?
Nema sumnje da je metaverse budućnost interneta! Ovaj onlajn trodimenzionalni prostor će se odraziti na naše dosadašnje navike – kako se sastajemo, kako se zabavljamo, ali i kako kupujemo. Metaverse je još uvek u ranoj fazi razvoja, ali, imajući u vidu njegov koncept, u budućnosti možemo očekivati da će veliki brendovi svoje proizvode ponuditi u digitalnom obliku.
Ko je korisnik 3.0 i šta očekuje od telekomunikacionog brenda?
Korisnik 3.0 je, pre svega, osvešćen u pogledu važnosti korporativne društvene odgovornosti, što znači da se radije opredeljuje za brendove koji podržavaju društvene ciljeve. Činjenica je i da živi u doba internet revolucije, kada optička mreža ima veliku propusnu moć i omogućava istovremeno povezivanje laptopa, telefona, tableta, game konzole i drugih naprednih uređaja na internet. Stoga se od telekomunikacionog brenda očekuje da, pored CSR koncepta, ovom korisniku omogući da njegovo korisničko iskustvo bude realizovano u potpunosti online (elektronski računi, online kupovina, chatbot podrška).
Kako se izboriti sa cancel kulturom? Da li dolazi vreme preispitivanja lojalnosti?
Kultura otkazivanja (engl. Cancel culture) je sveprisutna u ovo tzv. digitalno doba i nije neuobičajeno da korisnici brendovima naprasno uskrate podršku, iako su im prethodno ukazali poverenje. Spremni su da, čak i ako izrazito vole određene proizvode ili usluge, pronađu alternativu u konkurentskom portfoliju, ukoliko njihov omiljeni brend učini nešto pogrešno ili nešto što se može tumačiti kao uvredljivo. Ovo je važno za sve nas koji nastojimo da naš brend dugoročno bude prvi izbor korisnika. Uzrok vrednosnog razmimoilaženja između brenda i korisnika najčešće leži u odsustvu svesti o kontekstu, koji je polazna osnova za kreiranje brend komunikacije. Za svakog profesionalnog komunikatora je od značaja da prati socio-ekonomsku situaciju, sentiment korisnika, aktuelne trendove i teme na društvenim mrežama i da, u skladu sa tim, preispituje i prilagođava nastup brenda u javnosti. Postoji i druga strana medalje, a to je da poziv na otkazivanje nekog brenda može biti u potpunosti neosnovan i iskorišćen kao alat za diskreditaciju. U oba slučaja najbolje je osloniti se na strateški vođenu komunikaciju i doslednost u promovisanju ključnih vrednosti brenda.
Kako prilagoditi ponudu digitalnom korisniku?
Covid 19 nas je primorao da, bar na neko vreme, odbacimo stare navike odlaska u prodavnice i da pružimo šansu alternativnim vidovima kupovine. Zbog toga su e-commerce sektor i onlajn kupovina, u prethodne dve godine, doživeli pravi procvat i rast. U novonastalim okolnostima, digitalna transformacija poslovanja je prvi korak ka stvaranju čvrste veze na relaciji brend – digitalni korisnik. Sledeći korak je pružanje personalizovane ponude, koja je kreirana u skladu sa stvarnim i individualnim potrebama korisnika. I na kraju, potrebno je osmisliti digitalne programe lojalnosti koje će korisnik percipirati kao vrednost.
Više o ovoj temi čućete na forumu IZAZOV 2022, koji se održava 12. i 13. aprila u hotelu Mona Plaza Beograd.