Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

Istraživanje o izloženosti dece linearnom, nelinearnom i online oglašavanju HFSS hrane

Evropska komisija objavila je istraživanje o izloženosti dece (<18 godina) linearnom, nelinearnom i online oglašavanju hrane bogate mastima, solima ili šećerima (HFSS).

U istraživanju se gledalo koliko su deca bila izložena HFSS oglasima, koju vrstu oglasa vide, ako su posebno ciljani, u kojoj su meri takvi oglasi njima privlačni, itd. Ishod studije verovatno će se koristiti za razvijanje alata za smanjenje izloženosti dece HFSS oglasima te će se uključiti u ocenu trenutne strategije EU-a za gojaznost dece.

HFSS hrana i piće razvrstani su na osnovu Nutrient Profile Modela (NPM) evropske kancelarije Svetske zdravstvene organizacije, dodatno prilagođenog na način koji definiše više celovitih kategorija kao što su HFSS. U obzir su uzeti i oglašavanje određenih proizvoda i promocija HFSS brendova.

KLJUČNI NALAZI

– Na osnovu pasivnog merenja, 1,7 % oglasa koji su deci prikazivani na internetu odnosilo se na prehrambene proizvode. Međutim, od tih 64 % odnosilo se na HFSS proizvode. Poređenja radi, izloženost odraslih oglasima za hranu i piće iznosi 1,3 %, od čega se 74 % odnosi na HFSS proizvode.

– Studije avatara (avatar studies) pokazale su da je 66 % oglasa za hranu prikazanih dečjem avataru (simulirajući profil deteta mlađeg od 12 godina) bilo za HFSS proizvode, u poređenju sa 70 % za avatar za odrasle.

– YouTube se pokazao kao primarni izvor internet izloženosti oglasima za hranu kroz pasivno praćenje i studije avatara.

– U svim linearnim i nelinearnim oglasima 48% je sadržalo elemente koji su se smatrali privlačnim deci. Samo 12 % sadrži elemente koji su prvenstveno privlačni deci mlađoj od 12 godina.

– U 2017. godini na TV -u HFSS oglasi su činili 66 % svih oglasa za hranu i piće. Od toga su sweet snacks bili najznačajnija kategorija (25 %). Rezultati za 2017 prema starosnim grupama su sledeći:

Deca uzrasta od 4 do 12 godina u proseku su videla 1.719 HFSS oglasa; ili 4,71 oglasa dnevno
Deca uzrasta od 13 do 17 godina u proseku su videla 1.677 HFSS oglasa; ili 4,59 oglasa dnevno
Odrasli su u proseku videli 3.347 HFSS oglasa; ili 9,17 oglasa dnevno
Detaljniju analizu pogledajte ovde.

Izvor: HURA

OGLAŠAVANJE

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!