Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

Internet (r)evolucija Srbije 2.0

U petak u Beogradu u pres centru Tanjuga održana je konferencija za novinare i predstavljanje rezultata istraživanja o upotrebi Interneta koje je sprovelo Centar za razvoj Interneta. Istraživanje je sprovedeno tokom prvih deset dana aprila 2012. godine na uzoraku od 1239 ispitanika, putem nekoliko poznatih srpskih internet portala i blogova, kao i na društvenim mrežama Fejsbuk i Tviter.
Istraživanje je pokazalo da je prosečan ispitanik aktivan korisnik interneta starosti između 18 i 39 godina (75.7%), od kojih je 27% studenata, a ostali su uglavnom zaposleni prosečnih mesečnih primanja do 35.000 dinara. Velika većina, čak 88% živi u gradskoj sredini.
Prosečan ispitanik ove ankete na internetu provodi više od tri sata dnevno čak 74.4%, jednako sa posla kao i od kuće. Internet uglavnom koriste za praćenje aktuelnih vesti (63%), informisanje po raznim pitanjima i obrazovanja. Veliki broj ispitanika dosta vremena provodi na društvenim mrežama, ali je interesantno da od toga mali broj igra popularne internet igrice – čak 47% ispitanih nikad nije igralo neku od tih igara. U oblasti e-uprave i komunikacije sa političarima, rezultati su pokazali da građani ove stvari vide bitno drugačije od političara. Čak 80% ispitanih smatra jako značajnim komunikaciju i razmenu informacija sa državnim institucijama preko interneta, isti procenat ispitanih žele da sve poslove koje imaju sa državom mogu završiti preko interneta, 68% takođe smatra jednako bitnim da se preko interneta vrši objavljivanje informacija od javnog značaja u svrhu kontrole rada institucija.
Građani visoko vrednuju usluge e-uprave koje postoje, pa čak više od 70% usluga koje koriste ocenjuju najvišom ocenom. Međutim, na pitanje da navedu državne institucije za koje znaju da građanima pružaju usluge preko interneta, ispitanici su najviše navodili opštine (zbirno svega 9% ispitanih). Prepoznate su opština Savski Venac za čije usluge e-uprave zna 2.7% ispitanih, za kojom sledi opština Zvezdara sa 2.2% . Pored opština, prepoznati su MUP Srbije sa 7.3% , pa Agencija za privredne registre sa 6.3%.
Iz ove ankete jasno proizilazi da smo uprkos jasnoj potrebi i svesti građana u korišćenju e uprave daleko od zemalja čiji bismo nivo želeli da dostignemo kao i zaključak da će građani iskoristiti sve mogućnosti e-uprave koje im se ponude. Iako 82% ispitanika smatra da razvoj brzog interneta mora biti jedan od prioriteta Vlade Srbije veliki problem leži u tome što ispitanici nemaju poverenja u to da je političarima u Srbiji to bitno. Čak 80 % ispitanih misli da se ovim pitanjem ne bavi ni jedna politička partija.
Kao kontrolno pitanje u anketi je ostavljena mogućnost ispitanicima da se izjasne, da li bi u slučaju da postoji neka nova politička opcija koja je nazvana “Internet pokret”, a koja bi se zalagala za informatičku modernizaciju Srbije, i to pre svega u četri segmenta; reformi i smanjenju državne uprave, razvoju e-uprave, razvoju i omogućavanju e-biznisa, i pravljenju širokopojasne mreže i dostupnosti interneta velike brzine svakome u Srbiji. Čak 73.3 % ispitanika se izjasnilo da bi glasali za takvu političku opciju. Zanimljivo je da se prošle godine na isto pitanje samo 33.9% ispitanika izjasnilo pozitivno. Što se e-biznisa tiče, kad uporedimo rezultat ankete od prošle i ove godine vidimo rast od skoro 6% u broju korisnika Interneta koji kupuju, prodaju ili na drugi način elektronski posluju. Ono što čini poseban problem jeste što tih 64% korisnika interneta i dalje nema mogućnost korišćenja svetskih servisa za posredovanje u plaćanju poput Pajpala.
Iz cele ankete jasno se da zaključiti da građani naše države svakako imaju potencijal, jer su očigledno funkcionalno obrazovani, sposobni i raspoloženi da rade i posluju sa svetom. U proteklom periodu stvorena je osnova za ePoslovanje, što je rezultiralo skokom za 30 mesta na rang listi UN-a, ali sigurno je neophodno da se u narednom periodu ovoj oblasti posveti još veća pažnja, budući da sve zemlje u svetu intenzivno rade na unapređenju digitalne infrastrukture, usluga i obrazovanja.

Istraživanje Internet revolucija – Srbija 2.0 u .PDF formi možete preuzeti ovde.

Izvor: Digitalna agenda

OGLAŠAVANJE

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!