Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

Interne komunikacije – bauk reorganizacije

U svakom poslu pre ili kasnije suočite se sa situacijama koje biste najradije izbegli. Za interne komunikatore to je – komunikacija reorganizacije.

Pomisao da ćemo ostati bez posla jedan je od najjačih uzročnika stresa. Čak je i sam pomen „reorganizacije“ dovoljan da kod zaposlenih izazove sumnju u kvalitet sopstvenog rada, pad samopouzdanja i nižu angažovanost.

Na drugoj strani, odluka o reorganizaciji trebalo bi da bude, i obično jeste, racionalna odluka. Zasnovana na zdravoj poslovnoj logici i potvrđena proračunima, ona za cilj ima da obezbedi bolju budućnost organizacije, bilo da je u pitanju goli opstanak, povećanje prihoda, strateško prestrojavanje, suočavanje sa agresivnom konkurencijom…

U tom procepu, između strahova zaposlenih i nužnosti smanjivanja njihovog broja, interne komunikacije imaju možda i prelomnu ulogu: one olakšavaju proces reorganizacije čineći ga struktuiranim, predvidljivim i efikasnim.

Treba imati na umu da interni komunikator uspostavlja i neguje kvalitetnu formalnu i neformalnu komunikaciju sa svim ciljnim grupama, pre svih sa upravom organizacije i zaposlenima. U suštini ovih odnosa je poverenje, koje reorganizacija neminovno dovodi u pitanje.

U komunikaciji sa zaposlenima, aktivnosti se usmeravaju ka dvema privremenim ciljnim grupama: onima koji napuštaju organizaciju i onima koji ostaju.

Zaposlenima koji odlaze neophodno je obezbediti sve informacije koje će im olakšati da se pripreme za novu realnost i u potpunosti je prihvate: koji je poslednji radni dan, kako će konkretno saznati da li su otpušteni, kolika je otpremnina, da li postoji prekvalifikacija, do kada važe zdravstvene knjižice… Jasnom, ažurnom i sveobuhvatnom komunikacijom racionalizuju se očekivanja zaposlenih, smanjuje se uticaj neizbežnih glasina, a sam proces čini transparentnim. Pri tome, interni komunikatori koriste gotovo sve kanale koje imaju na raspolaganju, među kojima je posebno efikasan – sastanak sa svim zaposlenima (Town Hall Meeting). Tačno je da umeju biti neprijatni, izrečena pitanja nezgodna, a atmosfera napeta. Ipak, zaposlenima pruža formalnu mogućnost da javno kažu ono što misle, što je ponekad upravo ono što i žele.

Zaposleni koji ostaju neminovno doživljavaju pad poverenja u menadžment, smanjenje motivacije i angažovanosti. To potvrđuju i istraživanja. Koliko dugo će ta faza nakon reorganizacije trajati i sa kolikim intenzitetom zavisi od mnoštva faktora. Praksa je ukazala na pozitivan uticaj doslednog i kontinuiranog komuniciranja strateških ciljeva (kuda organizacija ide), i kako zaposleni mogu doprineti njihovom ostvarivanju. Na kraju, ukoliko se reorganizacija ispostavi kao svrsishodna, a interni komunikatori budu na visini zadatka, dinamika unutar organizacije vratiće se u razumnom roku u redovne okvire.

Interni komunikator u ovoj komunikaciji je samo glasonoša, ali kolege ga vide kao nekoga ko o toj osetljivoj temi i njihovoj sudbini zna više od njih. U razgovorima sa njima on će se negde susresti sa zidom ćutanja, negde sa morem pitanja, a negde sa razumevanjem. Sve su to vredne povratne informacije koje treba da ceni i koliko je moguće uzme u obzir. Jer, kada uzbuđenje reorganizacije ostane iza vas, a organizacija nastavi napred, kolege se neće sećati ni ključnih poruka, ni kanala interne komunikacije, već da li se između redova mogla osetiti iskrena kolegijalnost i ljudsko razumevanje.

Autor: Dalibor Radić, konsultant za interne komunikacije

Forum

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!