Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

Preporučujemo

Imperativ je uvek isti – šta konzumenti žele i kako do njih doći?

Marija Matić, Media Planning Director u agenciji Direct Media, specijalno za Marketing mrežu govori kako konkretno izgleda proces ekonometrijskog merenja koje razvija ova agencija, koje metode merenja investicija u medijima su danas najdominantnije u Srbiji i regionu, kao i na koji način je programmatic oglašavanje izmenilo medijsku industriju.

Direct Media razvila je inovativnu metodologiju za merenje investicija u medijima. O čemu se radi, koje su prednosti ove metodologije?
Na prvi pogled, za advertising industriju i dalje je neobično da se traži matematički sud o trendovima međutim, sve više je jasno da „mad man“ i „math man“ moraju da sarađuju i veoma blisko posmatraju tržište. Zato se tako često govori o „big data“, modelingu i ekonometriji. Bez sumnje, sa fragmentacijom medija i oglašavanjem u real time-u, advertising je danas postao izuzetno kompleksan. Posmatraju se dugoročni ciljevi, ali se realno upravlja kratkoročnim ciljevima. Ipak, i u tako složenoj situaciji advertising se sve više okreće pokušajima da se predvide rezultati i međusobni uticaji svakog činioca kampanje. Zato se sve više ulazi u podatke i analize međusobnih zavisnosti koje su svojstvene matematičkim pristupima. U Direct Mediji intenzivno radimo na razvoju ovih modela, pre svega na ekonometriji. Ovi modeli pružaju mogućnost dobijanja šire slike i uočavanja trendova, međusobnih zavisnih i nezavisnih promenljivih sa krajnjim ciljem dobijanja predikcije određenih parametara kao sto su prodaja, brand atributi i sl.

Kako konkretno izgleda proces ekonometrijskog merenja koje razvijate?
Baze se pune podacima iz dužeg vremenskog perioda koji su na raspolaganju agenciji i u zavisnosti od postavljenih zavisnih promenljivih odnosno onoga što želimo da pratimo razvijaju se za svaku kategoriju s obzirom na specifičnosti iste. Razvili smo nekoliko ekonometrijskih modela za različite kategorije koristeći pre svega dva osnovna matematička pristupa: linearnu i nelinearnu regersiju i matematički model: neuronska mreža odnosno tehniku „Black box“. Rad na razvijanju ovih modela je izuzetno složen i zahteva vrhunsko matematičko poznavanje statistike. Iz tog razloga sa nama rade i naši konsultanti profesori sa Matematičkog i Mašinskog fakulteta Univerziteta u Beogradu. Sa druge strane, zaključci koje dobijamo su od izuzetne vrednosti i mogu da nam jasnije ukažu gde i kada treba investirati i koje rezultate možemo da očekujemo. Da biste zaista odgovorili na potrebe klijenata, vaši predlozi moraju biti zasnovani na utemeljenim zaključcima koji klijentima pružaju praktičnu vrednost i daju dobar osnov za donošenje pravovremenih i dobrih odluka.

Zašto su inovacije u medijskoj industriji važne i na koji način doprinose unapređenju struke i tržišta?
Zato što velike inovacije sve više prate podatke koje su karakteristične za rad i usluge medijskih agencija. Bez obzira kojoj karici lanca advertisnga pripadamo, imperativ je uvek isti: šta konzumenti žele i kako do njih doći. Upravo je ovo akcenat i centar svih aktivnosti unutar Direct Media. Iako smo sada već prerasli u medijski sistem koji se pruža integrisanu komunikacijsku i advertajzing uslugu, svojim značajnim delom se i dalje naslanjamo na oblast rada medijske agencije. Na raspolaganju su nam sva relevantna istraživanja na tržištu. Međutim, želimo još bolje poznavanje konzumenata. Tražimo kako izgleda consumer decission journey, kada i kako konzumiraju medije, pratimo aktivnosti i interesovanja na društvenim mrežama. Naša metodologija 7L upravo pokriva sve faze dolaska do potrošača, a prva i možda najvažnija je realnost da digital ne posmatramo samo kao kanal komunikacije, već i kao veliki izvor podataka i mogućnosti dobijanja jasnije slike potrošača. Inovacija u Direct Media je mnogo. Njihova najvažnija vrednost jeste što prate globalne trendove, a imaju svoju praktičnu vrednost pre svega iz razloga što su rađena i razvijana upravo za naše tržište. Dobro sagledavanje tržišta, kategorije i konzumenata osnov je strateškog planiranja. I upravo u ovome je najveća prednost svih medijskih agencija. Smatram da će upravo taj deo advertajzinga imati sve dominantniju ulogu ne samo u planiranju aktuelnih komunikacijskih kanala već i u biznis i strateškom planiranju. Mi se prilagođavamo tim trendovima i imamo svoj unutrašnji razvoj prilagođen potrebama tržišta.

Koje metode merenja investicija u medijima su danas najdominantnije u Srbiji i regionu? U kojoj meri su danas klijentima zaista važni rezultati?
Naše iskustvo je da su rezultati za klijente apsolutno najvažniji, a ROI je fokus advertising aktivnosti. Merenje investicija u medijima se vrši na različite načine. I dalje je odnos SOV i SOM (Share of voice i Share of market) veoma važan i može da utiče na definisanje potrebnih investicija. Što se tiče Direct Medie, imamo razvijene alate za merenje investicija koji su bazirani na istraživanjima koja daju dubok uvid u ponašanje potrošača i njihovu interakciju sa svim kanalima komunikacije uključujući paid, earned i owned medije. Centralna ulogu u tome imaju naši alati DM Opt i DMPOEM koji nam prikazuju efikasnost svakog media mixa i izračunavaju predloga najoptimalnijeg oglašavanja. Mi insistiramo da svaka odluka o investiciji ima duboku utemeljenost u insighte tržišta, pa konstantno razvijamo alate koji daju dodatnu vrednost s obzirom da su urađeni za naše tržište koje je puno specifičnosti.

Koje trendove i izazove, po Vašem mišljenju, možemo da očekujemo u medijskoj industriji u 2016. godini?
Televizija će i dalje imati najveći udeo u oglašavanju, naročito kod velikih oglašivača. Međutim, iako je televizija i dalje neprikosnovena u oglašavanju, očekujem nastavak rasta sve većeg uticaja digitala, ali i definisanje mobile oglašavanja kao najvećeg dolazećeg trenda. Proces digitalizacije je završen pa bi 2016. godina trebalo da bude veoma važna u poimanju promena u medijima i trendovima koji nam stižu. Svi učesnici na tržištu moraju da razmišljaju o content marketingu, real time advertisingu i targetiranju mlađih ciljnih grupa. Kroz prizmu ova tri trenda treba posmatrati 2016. Naravno, ROI će i dalje biti fokus za oglašivače.

Na koji način je programmatic oglašavanje izmenilo medijsku industriju? U kojoj meri je ova vrsta oglašavanja zaživela u Srbiji?
Advertajzing industrija se kreće ubrzanim koracima ka programmatic buyingu. Udeo programmatica na svetskom nivou sve više raste i jedan je od ključnih globalnih trendova. Iako je u početku podrazumevao zakup digitalnih medija sve više se okreće i zakupu televizijskog komercijalnog prostora. 2014. je donela početak programmatic oglašavanja i na srpsko tržište, budući da se ono brzo prilagođava inovacijama. Ovaj način zakupa i benefite koji proističu iz njega na vreme prepoznali i sproveli pionirsku programmatic kampanju na srpskom tržištu u leto 2014. Ovo je tek početak, i posle desetina uspešno sprovedenih kampanja očekujemo sve širu upotrebu u oglašavanju. Već imamo najave nekoliko klijenata koji će poučeni dobrim rezultatima preusmeriti veći deo svojih digital budžeta na programmatic u 2016. Automatizovan zakup postaje sve atraktivniji, jer pored efikasnosti i efektivnosti ulaganja, daje i mogućnost super preciznog (re)targetiranja potencijalnih korisnika, te dozvoljava i učenje o ponašanju korisnika u funnel-u što je vrednost samo po sebi.

Autor: Ivana Parčetić Mitić

Forum

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!