IGRE KOMUNIKACIJA: Dupla doza vanrednog stanja

U martu ove godine, marketing stručnjaci koji imaju bilo kakvog dodira sa digitalom, doživeli su jednu od svojih najvećih noćnih mora: vanredno COVID-19 stanje.

Laptop i mobile „arene“ su se otvorile i ljudi gladni komunikacije, sadržaja, informacija i zabave pohrlili su da zauzmu svoja mesta, kako bi bar na trenutak utišali svoju anksioznost, dobili smernice za novonastalu situaciju ili bili zabavljeni na ovaj ili onaj način. Timovi po agencijama su se podelili po svojim „distriktima“ a social media marketing i PR sektori su podigli svoje ruke uz rečenicu „I volunteer as tribute!“ svesni toga da su svakako, kao i uvek, prvi na udaru.

Kako bismo ovo stavili u globalnu perspektivu, možemo se osvrnuti na poteze koje su prvenstveno učinile same social media platforme.

Suočeni sa neverovatnim naletom hiperaktivnih korisnika, Facebook je izbacio PR saopštenje putem SM kanala i sajta da, i pored povećane aktivnosti korisnika, nema potrebe za panikom, oni skroz sve drže pod kontrolom, ali baš stvarno. #EverythingIsFine

U zemljama koje su bile najteže inicijalno pogođene virusom, Facebook je na svojim komunikacionim platformama (Messenger, Whatsapp) bio suočen sa rastom interakcija za čak 50%. U Italiji, taj broj se povećao na 70% a Instagram i Facebook live opcije su bile duplo više korišćene posle samo nedelju dana. Ipak, ono što je najneverovatnija brojka u ovoj priči, jeste da je vreme provedeno na grupnim pozivima poraslo za čak 1000%. Takođe, vrlo očekivano, objavili su da je primećen veliki porast korišćenja i konzumiranja feed i story sadržaja u ovom periodu.

Zbog povećane online aktivnosti krenule su i „restriktivne mere“ u streaming-u. Facebook, Instagram, Youtube i Netflix spustili su kvalitet reprodukcije sa HD-a na SD tamo gde su imali prostora.

Kako odjednom zadovoljiti ovu novu tražnju na online tržištu? Odgovor nam je ubrzo došao u inovacijama kao i u popularizaciji starih i novih komunikacionih alatki:

  • Aplikacije kao što su Netflix Party i House Party doživljavaju ogroman uspeh – jer u vreme distanciranja, ljudi vape za novim načinima socijalizacije.
  • Instagram pokreće Co-watching opciju gde zajedno sa svojim prijateljima možete da listate social media feedove kao jedan od mnogih koraka ka aklimatizaciji novonastaloj situaciji. Ostale novitete možete pogledati ovde.
  • LinkedIn uvodi “Conversation Ads” kako bi marketari kroz inbox postigli neke nove vrste konvezija. Reći ću samo: Serioulsly LinkedIn? #Choices

Navikli smo da se tehnologija brzo menja, no sada, tokom vanrednog stanja i velikih komunikacionih promena, potrebno je biti u (tik) toku više nego ikada.

A šta to znači za sve nas koji smo u ovom poslu?
Uzimajući sve činjenice u obzir, znamo da će u narednom periodu fokus morati da bude tamo gde je publika: Online! Nove social media i PR strategije se kreiraju, revidiraju, pišu, brišu, štancuju i glancaju a mi stoički, vanredno i punom parom u trenerkama i pidžamama trčimo po prethodno pomenutoj areni, spremni na sve. #RadimoOdKuće

Za klijente to znači, da će morati da budu odlučniji, konkretniji, empatičniji i spremniji da saslušaju savete agencije čak i onda kada im se ti saveti ne dopadaju – jer jedino uz međusobnu edukaciju, razumevanje i otvorenu komunikaciju možemo stvoriti dobar i pametan sadržaj koji će se u budućnosti istaći kao best practice na zadovoljstvo obe strane.

Jer hteli to da priznamo ili ne, ovo su trenutno „Igre Komunikacija“ i svim kolegama i saradnicima koji se u njima nalaze, za kraj želim da poručim samo jednu stvar: „May the odds be ever in your favour.“

Piše: Miladin Stojadinović, Content Specialist, Fusion Communications


Oceni tekst

0,00 od 5
Loading...

Komentari