Hju Grant reklamira „Gardijan” i „Obzerver”

Jedan od odgovora svetske štampe na konkurenciju sa svetske mreže jeste i agresivnije reklamiranje uz pomoć filmskih zvezda. Hju Grant je možda na ratnoj nozi sa britanskim tabloidima, ali, izgleda, na strani ozbiljne ostrvske štampe u borbi za čitaoce. Popularni engleski glumac zvezda je nove šaljive reklame kojom „Gardijan” i sestrinski „Obzerver” ovih dana počinju kampanju za promovisanje izdanja vikendom, sa posebnim akcentom na vikend dodatke.
Filmska zvezda se pojavljuje u reklami za dnevnike koji, kao i mnogi drugi veliki listovi na engleskom jeziku, pokušavaju da zadrže stare i privuku nove čitaoce. Kompanija koja izdaje „Gardijan” i „Obzerver” veruje da će to učiniti angažovanjem svetske zvezde koji u parodiji filmskih trejlera svedoči da se ovim novinama može verovati. Grant ima loš odnos sa britanskim tabloidima koji pomno prate skandale tamošnjih vedeta. Glumac tvrdi da su čelni ljudi sada već ugašenog lista „News of the World” naredili prisluškivanje njegovog mobilnog telefona.
Pod sloganom „Poseduj vikend”, ovaj satirični prikaz najava za blokbastere ističe da je jedan od najboljih načina da se provede deo slobodnih dana upravo uz „Gardijan” i „Obzerver” i njihove bogate dodatke. Oba dnevnika su spremila postere i plakate koji podsećaju na „njihov vikend” dok će se reklama prikazivati na svetskoj mreži i u bioskopima. Spot sa Hju Grantom ima tri verzije: od tri minuta, minut, i 30 sekundi.
Marketinška kampanja poklapa se sa još jednom novinom u borbi za opstanak: „Gardijan” poskupljuje za 20 penija pa će radnim danima koštati 1,40 funti (1,70 evra), a subotom 2,30 funti (2,76 evra). Veliki listovi na engleskom jeziku, uključujući žutu štampu, još traže model poslovanja koji bi im omogućio prosperitet u digitalnoj eri. Britanski „Dejli mejl” odlučio se da investira u svoje strane na internetu i privlačenje publike iz inostranstva. I dalje ne naplaćujući za svoj onlajn sadržaj, dnevnik se ambiciozno okreće američkom tržištu gde beleži stalni porast čitalaca. Izdavači mnogo očekuju i od proširenja na druga područja gde preovladava engleski jezik, posebno od Indije u kojoj nova srednja klasa počinje redovno da čita novine. I „Dejli telegraf” se okreće čitaocima van Ostrva. Najbrojniji poklonici su im Britanci koji žive u inostranstvu i koji odnedavno moraju da plate 1,99 funti (2,40 evra) za više od 20 tekstova mesečno na sajtu „Telegrafa”. „Fajnenšel tajms” se takođe odlučio za naplatu članaka na svom sajtu. Ima 312.000 pretplatnika.

Zbog rasprostranjenosti engleskog jezika, britanske novine mogu da se pohvale da 55 odsto njihovih čitalaca već dolazi iz inostranstva pa i SAD u kojoj se izdaju najuticajniji svetski listovi. Štampu sa obe strane Atlantika ne spajaju samo jezik i izazovi u eri interneta, već i veliki uticaj koji na njih vrši Rupert Merdok. Vlasnik medijske imperije, koju čine i britanski „Tajms” i „San” i američki „Njujork post” i „Volstrit džornal”, bacio je oko na „Los Anđeles tajms”, ali i priznao da će do ove kupovine teško doći zbog američkih zakona o zabrani koncentracije vlasništva nad medijima. Dok dalje širenje Merdokovog carstva u Americi još ostaje pod znakom pitanja, sa velikom sigurnošću se govori o podeli njegove kompanije na dva dela. Tako će njegove dnevne novine i izdavačka kuća „Harper Kolins” činiti jednu, a filmski studio i TV Foks drugu kompaniju. Merdok će biti na čelu obe.

Autor: J.S.
Izvor: Politika

Foto: Gardijan

 


Oceni tekst

0,00 od 5
Loading...

Komentari