Higijena, Hub, Heroj

Pre tačno pola decenije Google je osmislio novu formulu za “content” marketing i nazvao je “Hero, Hub, Hygiene” ili skraćeno 3H. Ova formula je primarno napravljena da bi olakšala posao Youtube kreatorima i služila im kao vodič za povećanje publike.

Od tada se pokazala vrlo efikasnom, pa ubrzo je shvaćeno da se može primeniti na sve oblike “content” marketinga. Ideja je jednostavna – ne ostaviti nikakve praznine prilikom planiranja sadašnjeg i budućeg sadržaja.

Pola decenije kasnije i dalje uspešno funkcioniše, ali šta zapravo ta 3H znače?
Zamislimo 3H kao delove piramide. Da bismo zaista razumeli efektivnost ove strategije, napravićemo korak unazad i objasniti kako svi delovi ove 3H piramide funkcionišu i odnose se jedan prema drugom.

Hygiene
Higijenski sadržaj možda i nije najuzbudljiviji za kreiranje, ali je jako važan, jer je funkcionalan i vodi kupce kroz postupak odlučivanja o kupovini. Najprostije možemo reći da je to informativan i koristan always on sadržaj koji služi da edukuje publiku o brendu, a da to radi na neagresivan način.
Mnogi brendovi ne ulažu dovoljno u ovakve sadržaje, zanemarujući činjenicu da je baš ovaj sadržaj prva i osnova tačka interakcije između brenda i publike.

Hub
Šta zanima vašu ciljnu grupu? O čemu žele da pričaju? Šta ih motiviše i tera na razmišljanje? Ovo su pitanja koja predstavljaju osnovu Hub sadržaja. Hub sadržaj ima za cilj da poveća svest potrošača o brendu kroz kvalitetnu komunikaciju sa publikom. Kompleksniji je od higijenskog sadržaja i pravi se za specifičnu ciljnu grupu, uz dobro poznavanje njihovih potreba i ukusa. Hub sadržaj se u pravilnim intervalima deli sa ciljnom grupom sa idejom da zadrži njihovu pažnju i ostvari konstantnu i kvalitetnu komunikaciju. Najprostije ga možemo opisati kao serijal videa ili fotografija koji se bave jednom temom povezanom sa brendom, koja je ciljnoj grupi od velikog značaja.

Hero
Hero sadržaj je možda i najrizičniji od ova tri pristupa. Dok higijenski i hub sadržaj služe da polako generišu interesovanje i angažovanje od strane publike, Hero sadržaj ima zadatak da napravi “boom”. Ideja hero komunikacije je da se stvori instant uticaj, generiše pokrivenost u različitim medijima i da navede potrošače da se neposredno i brzo upoznaju sa brendom. Ovakve kampanje se dešavaju retko i obično zahtevaju značajna ulaganja u pogledu vremena i finansijskih sredstava, pa je zato je bitno znati – iako mogu da stvore značajne rezultate, nose i veće rizike ukoliko ne prođu dobro kod publike.
Kao što smo rekli, bitno je da ova tri segmenta piramide funkcionišu zajedno. Hero sadržaj privlači ljude, a hygiene i hub rade na tome da ih zadrže i pretvore u stalnu publiku, pa ih tako treba raspodeliti: Hygiene sadržaja treba da bude najviše, zatim slede hub sadržaji i konačno mali, ali efektan broj hero sadržaja – jedino tako možemo postići uspeh. Na kraju, Google sigurno zna šta radi.

Za Marketing mrežu tekst napisao:
Boban Zlatanović, Community Manager, Luna TBWA


Oceni tekst

4,33 od 5
Loading...

Komentari