Heavent Paris 2018 – mesto gde magija počinje

Ove godine se održao osamnaesti Heavent, čuven sajam inovacija na događajima, a sama hala u kojoj je održan sajam ima 19.236. kvadratnih metara, ispunjenih bogatim sadržajem do poslednjeg kvadrata.

Šta je sve moglo da se vidi na sajmu? Najnoviji sistemi za registraciju učesnika, nove tehnologije u svetu tehničke podrške, mnoštvo novih ideja za animaciju gostiju kao i gedžeti koji idu uz to, kao i uvek traženi zanimljivi pokloni za goste događaja.

Cela hala podeljena je na tematske segmente, jedan deo hale bio je izložbenog karaktera u kojem su posetioci uživali uz šetnju sa kolegama, dok su se paralelno u drugom delu održavale konferencije i predavanja o najrazličitijim temama iz event sveta. Kapaciteti na predavanjima dostizali su i preko 100 slušalaca, pa ipak se za neka predavanja tražila “stolica više”.

Predavanje koje je najviše privuklo pažnju postavljalo je pitanje: “Kako poboljšati radno okruženje u Event sektoru?”. Svi znamo koliko je priprema događaja jedan lep i kreativan proces, u kojem je i stres nezaobilazni sastojak.

Evidentno je da je Francuska, kao i sam Pariz, prilično naprednija u stepenu razvoja ovog sektora u odnosu na naše prostore, ali treba imati u vidu i visinu budžeta kojim raspolažu. Njihova percepcija događaja, kao i sam način rada na projektu se dosta razlikuju, ali princip je izgleda univerzalni: projekat uvek prolazi kroz trofazni proces: kreacija – priprema – realizacija.

Kako se orgranizuju veliki događaji na francuski način?
Kada je reč o događajima čiji pripremni period traje duže od 6 meseci, eksperti iz event sveta savetuju da se napravi niz malih događaja u “događaju”, kako bi fokus radne grupe ostao na zadovoljavajućem nivou. Mali događaji ne moraju biti javnog tipa, već više neka vrsta teambuildinga radne grupe na zadatu temu, jer to pospešuje kreativnost i motivaciju ljudi u timu.

Dosta je pažnje posvećeno ljudskim resursima, i veoma je olakšavajuća okolnost što u francuskom sistemu rada, event timovi dobijaju svoje projekte prema sopstvenom senzibilitetu. To znači da su timovi u jednoj event kompaniji već podeljeni tematski prema oblastima za koje su zainteresovani, pa kada kompanija dobije veliki projekat lako može da odredi kome on „po prirodi stvari“ pripada. Takođe, timovi iz iste event kompanije ne smeju biti angažovani na dva projekta u isto vreme, kako se ideje, kreativnost, i psihofizička snaga ne bi rasipale, već se sva energija usmerava ka jednom projektu jer se za svaki projekat nastoji da bude maksimalno kvalitetan.

Bitan faktor u samom event sektoru je HR koji svoje ljude delegira event timovima po potrebi. Osoba iz HR-a delegirana event timu je zadužena da svu svoju pažnju i energiju usmeri na timski duh i vodi računa da je nivo stresa na “normalnom” nivou, da ne postoji netrpeljivost među kolegama i da se krizne situacije rešavaju što bezbolnije. Kada nivo stresa u radnoj grupi dostigne visok nivo ili narodski rečeno kada ceo tim počne da “ulazi u crveno”, HR delegat je zadužen da tim izbaci iz okvira svakodnevnice, rutine, i pronađe pravi uzrok problema koji zatim timski i solidarno rešavaju.

Konstantni, otvoreni razgovori u timu veoma doprinose celoj radnoj grupi, kao i samom delegatu HR sektora koji kroz feedback nakon obavljenog razgovora planira svoje dalje korake za olakšavanje rada grupe na zadatom projektu.

Ono što bih posebno izdvojila kao detalj koji je najviše iznenadio, jeste činjenica da pri radu na velikim projektima event tim zajedno sa samim klijentom učestvuje u posebnom teambuildingu, koji ima za cilj da se ljudi upoznaju, zbliže kako bi buduća komunikacija bila što lakša I otvorenija, a samim tim i posao bolje urađen.

Pored toga, u opuštenoj atmosferi kreativnost se rasplamsa, a nivo stresa na daljem radu će biti manji, jer nam je klijent sada ipak bliskiji, i potencijalni strah od klijenta je manji ili čak više ne postoji. Naravno, uvek treba voditi računa o zadržavanju profesionalnosti i poslovne etike.

Za kraj, možda kaskamo za Parizom, ali imajući u vidu da je kod nas organizacija događaja nova, mlada “industrija” koja tek uzima maha, i da nam kreativnosti ne manjka, uz stalno učenje od naprednijih, možemo da gledamo ka budućnosti sa optimizmom.

Autor teksta: Katarina Radovanović, Event Manager, MPG Plus


Oceni tekst

5,00 od 5
Loading...

Komentari