today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

„Gugl” pomaže izdavačima da zarade na internetu

Kompanija „Gugl” i francuski izdavači i vlada nedavno su u Parizu postigli sporazum koji američkog giganta obavezuje da oformi fond vredan 60 miliona evra za pomoć tradicionalnim medijima u snalaženju na internetu.
Posle više meseci pregovora, francuski predsednik Fransoa Oland i izvršni direktor „Gugla” Erik Šmit potpisali su sporazum koji predviđa da će najveći svetski pretraživač pokazati francuskim novinskim kućama kako da više zarađuju na svojim elektronskim stranicama. „Gugl” je obećao da će zajedno sa izdavačima probati da dođe do rešenja kako da novine privuku više oglasa na svoje sajtove i kako da iskoriste maksimum od digitalnog marketinga.
Šmitovim potpisom na sporazum, kompanija iz Kalifornije izbegla je obavezu da listovima plati svaki put kada njihov onlajn sadržaj uvrsti u svoju pretragu. Kao i izdavači u Nemačkoj, Italiji i Belgiji, i francuski listovi su mesecima unazad zahtevali da tehnološki džin sa njima podeli zaradu do koje dolazi zahvaljujući njihovom medijskom sadržaju. „Gugl” je odbio da otkrije da li će se i kako novac od marketinga deliti, ali je potvrdio da „oporezivanja” neće biti.
– Francuska je ponosna što je postigla sporazum sa „Guglom”, prvim takve vrste u svetu – saopštila je Jelisejska palata.
Iz Olandove kancelarije kažu da će džin „pomoći tranziciju štampe u digitalnu formu”. Iako je poslednjih meseci „Gugl” imao brojne probleme sa evropskim izdavačima, Šmit je u blogu istakao da je jaka novinska industrija značajna za njegovu kompaniju. „’Gugl’ će produbiti partnerstvo sa francuskim izdavačima, pomažući im da povećaju svoje onlajn prihode, koristeći našu oglašivačku tehnologiju”, napisao je Šmit.
Belgijska vlada je pre mesec dana postigla sličan sporazum sa „Guglom”, a pod pritiskom su sada vlade u Berlinu i Rimu. Nemački i italijanski izdavači tvrde da nije prihvatljivo da štampa gubi novac i oglašivače, a „Gugl” ih dobija zahvaljujući, između ostalog, i njihovim tekstovima. Nemačka vlada je zato u parlament poslala predlog zakona koji od pretraživača traži da plate proviziju tamošnjim novinskim izdavačima svaki put kada naslove ili delove njihovih tekstova koriste u pretrazi.
Dve strane sasvim različito gledaju na činjenicu da „Gugl” izbacuje delove novinskih članaka u svojoj pretrazi, kao i da koristi iste u svom servisu „Gugl njuz”, koji od različitih medija slobodno uzima tekstove i besplatno ih deli sa korisnicima interneta. Američka kompanija tvrdi da time medijski sadržaj čini vidljivim na mreži, kao i da povećava broj čitalaca koji, videvši nešto na „Guglu”, odlaze na sajtove štampanih medija. Kada bismo za to platili, smatraju u „Guglu”, to bi bilo isto kao kada bi taksista plaćao restoranima što im dovoze goste.
– Naši pretraživači dovode do milijardi klikova mesečno, a naša oglašivačka rešenja, u koja smo uložili milijarde dolara, njima pomažu da zarade na tom saobraćaju – smatra Šmit.
Međutim, izdavači odgovaraju da se prečesto dešava da surfer samo preleti preko „Gugl njuza” uopšte ne ulazeći na njihove sajtove. Od novog sporazuma se očekuje da ponudi tehnološka i poslovna rešenja za opstanak tradicionalnih medija na internetu, pri čemu „Gugl” neće deliti profit već samo znanje kako da se do profita dođe.

Izvor: Politika

 

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!