SVET – Potrošnja na oglašavanje u svetu, ove godine, povećaće se za 8,3%, odnosno za 67,3 milijarde, i iznosiće ukupno oko 880,9 milijardi dolara, objavio je WARC Media.
Ovom povećanju najviše će doprineti američki izbori i Svetsko prvenstvo u fudbalu u Kataru u novembru.
Ipak, očekuje se da će se rast tržišta značajno ublažiti u 2023. godini, a iznosiće samo 2,6%. Blagi rast očekuje se zbog globalne ekonomske situacije i najavljenog blokiranja third-party cookies.
Nove projekcije, zasnovane na podacima sa 100 reklamnih tržišta širom sveta, iznose smanjenje od 4,3 procentna poena (pp) na rast u 2022. i 5,7 procentna poena za 2023. godinu, u poređenju sa prethodnom globalnom prognozom WARC-a iz decembra 2021. Nove prognoze predstavljaju smanjenje od skoro 90 milijardi dolara potencijalnog rasta za globalno tržište oglašavanja ove i naredne godine.
Oglašivačke holding kompanije zabeležile su pozitivan početak 2022. godine, pri čemu su sve velike kompanije revidirale svoje budžete za narednu godinu. WARC očekuje da će potrošnja na oglase na društvenim mrežama porasti za 11,5% ove godine (u poređenju sa +47,1% u 2021.), a zatim će se smanjiti na samo 5,2% u 2023., što će biti najsporija stopa rasta do sada.
Više informacija dostupno je OVDE.