REGION -Živimo u informacionom dobu, a približava nam se i nanotehnološka era. Društvene mreže u tome imaju ogromnu ulogu, stoga je jedna od vodećih globalnih agencija za odnose s javnošću, Ketchum, čiji je ekskluzivni zastupnik u Hrvatskoj agencija DIALOG komunikacije, sprovela interno istraživanje koje definiše glavne trendove na društvenim mrežama u 2016. godini, a izdvajamo tri ključna:
1. Za uspeh na društvenim mrežama ključna je kombinacija plaćenog i zasluženog sadržaja
Prosečna osoba provede oko deset sati dnevno konzumirajući medije i za to vreme je izložena uticaju više od 5.000 marketinških poruka (izvor: eMarketer i Media Dynamics). Otprilike jedna četvrtina tih poruka je primećena kod korisnika, a tek oko 3% ima bilo kakav efekat. Internet prostor je zakrčen sadržajem, a korisnici čvrsto kontrolišu sa kojim sadržajem će doći u dodir, kada i gde. Kombinacija plaćenog i zasluženog sadržaja je dobitna – plaćeni sadržaj funkcioniše najbolje kada je priča tematski i kontekstualno relevantna.
2. Video sadržaji rastu eksponencijalno
Video na društvenim mrežama predstavlja mesto gde se intenzivno preklapaju organski i plaćeni doseg. Prema poslednjem izveštaju kompanije Shareablee, video sadržaj brendova povećao se za 98%, a angažman korisnika sa videima povećan je za 163% u odnosu na prethodnu godinu. Ulaganje u stvaranje videa ne mora biti skupo. Aplikacije poput Photoshopa i Instagrama pomažu u kreiranju dinamičnog sadržaja.
3. Facebook predvodi razvoj
Facebook danas ima više od milijardu aktivnih korisnika dnevno. Shvatio je da je vizuelno ključ komunikacije na društvenim mrežama, zato je za milijardu dolara kupio Instagram. Kroz Instagramovu opciju Boomerang imali smo priliku videti kako fotografije postaju GIF-ovi pa je Facebook uveo GIF kao opciju za profilnu sliku. Live streaming doživljava zamah, a njegov doseg raste kontinuirano. Kategorije u kojima se očekuje najbrži rast ove opcije su hrana, kreativne industrije i zdravlje. Facebook je u decembru 2015. godine korisnicima omogućio livestream opciju.
Istraživanja su pokazala da u proseku dnevno pogledamo u svoj mobilni telefon i po 50 puta. Zato je Facebook prošle godine uglavnom uvodio novosti upravo za mobilne platforme.