REGION – Nezaustavljivo, već dugi niz godina, marketing dinamično proživljava digitalnu transformaciju kroz stalni razvoj i rast novih tehnologija. Kod potrošača se, uz promene navika i sklonosti, sve češće postavlja pitanje može li se oglašivačima, brandovima te njihovim oglašivačkim poruka – verovati?
iProspect, agencija specijalizovana za digitalni marketing i članica marketinške grupacije Dentsu Aegis Network, donosi izveštaj “Future Focus 2019: U potrazi za poverenjem” koje se temelji na globalnom istraživanju oglašivačke i marketinške industrije.
Već četvrtu godinu zaredom, kroz razgovore s više od 300 globalnih marketinških stručnjaka i lidera u širokom spektru brendova, uključujući kompanije FTSE 100 i Fortune 500, iProspect donosi odgovore kako bi istaknuli ključne uvide i prioritete potrebne za poslovanje u digitalnom svetu.
Možemo li iskoristiti puni potencijal novih tehnologija?
“Future Focus 2019: U potrazi za poverenjem” stvoreno je na temelju istraživanja sprovedenog nad više od 300 marketinških stručnjaka, menadžera iz celog sveta te brojnih pripadnika kompanija “Fortune 500”. Izveštaj takođe uključuje ekskluzivne intervjue s globalnim liderima iz kompanija kao što su The New York Times, IBM, Microsoft, Hilton, The Economist, Rachel Zoe i AccorHotels.
Povratne informacije pokazuju da je poverenje na samom vrhu globalnog plana, a 88% trgovaca poverenje u svoj brend stavlja na mesto prioriteta u 2019. Kao jedno od glavnih zaključaka donose sticanje poverenja potrošača kao ključno za rast poslovanja s 76% navodeći da je poverenje važno kako bi potrošači zadržali svoj brend. Digital će u tome igrati jasnu ulogu, a 34% izavljuje da je Voice Search njihov prioritetni marketinški kanal u 2019. godini, a 60% veruje da će porast AI povećati poverenje potrošača jer omogućava više relevantnih i ličnih iskustava.
Zahvaljujući veštačkoj inteligenciji i mašinskom učenju, marketing se transformiše u sektor usluga po meri 21. veka, ali i u jednog od kreatora trendova digitalne industrijske revolucije. Iako je digitalna transformacija već dugo prisutna na tržištu kroz komunikaciju i različite alate, Future Focus postavlja pitanje mogu li potrošači emocionalno i mentalno pratiti tehnološki razvoj koji je u eksponencijalnom rastu? Sve je propraćeno brzom komunikacijom i razmenom te za mnoge digitalno oglašavanje i dalje predstavlja nepoznanicu i rizik.
Oslanjajući se na istraživanje iProspecta iz 2018. godine koje se bavi metamorfnim porastom mašinskog učenja i veštačke inteligencije, Future Focus za 2019. fokusira se na potragu za poverenjem, uključujući:
- Verodostojnost u doba sumnje: uloga svrhe u digitalnoj ekonomiji i kako će neposredne koristi za marke biti dodeljene onima koji mogu koristiti digitalno za izgradnju i jačanje svoje verodostojnosti u očima potrošača.
- Relevantnost u doba buke: Uspon smanjenja potrošačke pažnje i sve fragmentiranijeg potrošačkog krajolika.
- Pouzdanost u doba praktičnosti: Uspešni brendovi biće oni koji se usredsređuju na relevantna iskustva, koji će uspeti nadigrati priliv digitalnog sadržaja i razumeti potrebe potrošača kako bi poboljšali njihovo iskustvo.
Preuzmite istraživanje kako biste istražili zašto će se temelj za uspeh brenda u digitalnom svetu graditi na uspostavi verodostojnosti, relevantnosti i pouzdanosti.
Izvor: HURA