Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

Etika u marketingu – zašto moramo da budemo iskreni?

Kako živimo u svetu gde smo okruženi velikim brojem brendova, istovremeno bombardovani ogromnom količinom informacija, stiče se utisak da gubimo moć rasuđivanja i neretko marketing poistovećujemo s prevarom. Ovo naravno nije slučaj kada kompanije, pa i sami pojednici koji rade na strani brendova i agencija teže etičkom poslovanju.

Etika predstavlja određeni sistem vrednosti, na osnovu kog odlučujemo da li je nesto ispravno ili pogrešno, pravedno ili nepravedno. Etičkim marketingom se promovišu iskrenost, pravičnost, odgovornost, saosećanje, vernost i hrabrost kao osnovne vrednosti prilikom oglašavanja. Gradi se osećaj poverenja s kupcima, koje pretenduje da preraste u lojalnost. Mnoge kompanije smatraju da je neetički način poslovanja mnogo efikasniji i isplatljiviji, ali tu upadaju u zabludu. Niko ne voli da bude izmanipulisan, izigran i prevaren. Kada se to dogodi ukaljan je imidž brenda i jako je teško ponovo izgraditi narušeno poverenje. Naravno, postoje i određene teškoće koje se javljaju pri utvrđivanju moralnih ispravnosti, jer je to na momente poprilično subjektivna kategorija. Pojedinci imaju različita shvatanja onoga što je „dobro“ i „loše“.

Zašto je zloupotreba emocija kupaca neetička?
Opšte su poznati proizvodi koji nude nemoguća instant rešenja, kao, na primer, određena sredstva za brzo mršavljenje koja obično rezultiraju jo-jo efektom, a pritom mogu biti poprilično nezdrava. Često se naglašava kako će se potrošač osećati koristeći određeni proizvod, i to je u redu ukoliko se obećani ishod u velikoj meri poklapa s realnim, ali ukoliko rezultat izostane, već nezadovoljna osoba postaje još nezadovoljnija i pređena je granica etičkog oglašavanja ulaskom u prostor lažnih obećanja.

Pored toga, mnoge reklamne kampanje forsiraju idealan fizički izgled. Savršene figure sa idealnim oblinama i crtama lica, provučene su kroz bezbroj filtera u pokušaju da nam serviraju ideal savršenosti. Ovo se posebno negativno može odraziti na mlade i nezrele osobe, jer podsvesno usvajaju uverenje da nisu dovoljno dobri i da im nešto fali. Zar nije mnogo lepše negovati individualnost i autentičnost?

Marketingom se vrši određena vrsta uticaja na potrošače, i jako je bitno da brendovi u svojim reklamnim porukama pronađu meru i balans, uz poštovanje etičkih normi. Oni koji rade marketing za brend moraju zaista da veruju u kvalitet svog proizvoda, jer će ga na taj način najbolje prezentovati i drugima. Ukoliko su otvoreni i iskreni u predstavljanju njegovih benefita, postaće prijemčiviji većem broju potrošača.

Autor teksta: Filip Medić, Assistant Content Manager, FCB Afirma

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!