EEG slušalice koje potpuno menjaju primenu neuronauke u marketingu

“Naučili smo više o mozgu u proteklih petnaest godina nego tokom čitave istorije pre toga, a um, koji je nekada smatran nedodirljivim, preuzeo je centralno mesto istraživanja”, napisao je u svojoj knjizi “Budućnost uma” jedan od najpoznatijih svetskih naučnika, teorijski fizičar, Dr. Michio Kaku.

I stvarno, u proteklih nekoliko decenija ubrzani razvoj tehnologije značajno je izmenio način na koji ispitujemo mozak. Zapravo danas je teško zamisliti nova naučna dostignuća bez značajne tehnološke podrške. I upravo je taj odnos između savremene tehnologije i najnovijih saznanja glavna asocijacija na jednu vrlo inovativnu kompaniju iz Srbiju. Reč je o timu koji stoji iza imena mBrainTrain.

Kompanija koja je osnovana 2012. godine proizvodi mobilna EEG rešenja za ispitivanja mozga namenjena (za sada) pre svega naučnoj zajednici. U prilog kvalitetu i značaju njihovih rešenja najviše govori podatak da se njihovi uređaji koriste u preko 30 zemalja u svetu, i to na najpriznatijim svetskim univerzitetima i labaratorijama. Ipak prema vestima iz kompanije njihova poslednja inovacija značajno se tiče i marketinga. Radi se o uređaju koji je pravljen za vrlo zahtevno tržište tehnološke opreme, a čija je primena vezana za različite kognitivne studije na poljima poput dizajna, muzike, neuroergonomije, psihologije ili neuromarketinga. U pitanju su EEG slušalice, nazvane SMARTFONES, koje omogućavaju praćenje moždanih aktivnosti lako, diskretno i u pokretu. Dušan Nedić, marketing menadžer kompanije mBrainTrain Applied Neuroscience govori za Marketing mrežu o proizvodu i daljim planovima.

Zašto baš slušalice i kako to menja dosadašnju praksu korišćenja EEG u slučaju analize potrošača?
Na svetskom tržištu EEG uređaja trenutno postoji jedan veliki prostor između dve grupe uređaja. Prvu grupu čine jednostavni uređaji, laki za korišćenje, sa niskom cenom, za čije koršćenje nije potrebno ozbiljno naučno predznanje. Drugu grupu uređaja čine rešenja koja su isključivo namenjena za korišćenje u naučnim istraživanjima, koja su skupa i zahtevna, ali i dosta kvalietnija u smislu rezultata koji se mogu dobiti. Pored ovih jasnih prednosti druge grupe uređaja, prva grupa se ističe jednim aspektom, a to je i lakoća korišćenja i sam dizajn. Ono što smo mi u kompaniji pokusali da uradimo, jeste da priblizimo kvalitete koje obe grupe rešenja imaju. Ukratko, želeli smo da napravimo uređaj koji prikuplja kvalitetne i naučno relevantne moždane podatke, ali i uređaj koji je prijatan za korišćenje i koji neće izazivati čudne poglede prolaznika kao sto je to slučaj sa EEG kapama. Trenutno u svetu nije moguće pronaći jedan takav uređaj. Inače su slušalice zbog navika ljudi, ali i zbog razvoja tehnologije bili logičan izbor, a mogućnost slušanja muzike samo stvara dodatni potencijal za primenu. Verujemo da će korisnicima biti vrlo lako da ih korsite, ali i da će naučnici širom sveta biti zadovoljni dobijenim rezultatima, kao što je bio slučaj sa rešenjima koje smo do sada razvili.

U kojim oblastima analize potrošača se može očekivati primena vaših uređaja i kakve rezultate zainteresovane komapnije mogu da očekuju?
Pored kvaliteta podataka i dizajna uređaja koji je društveno prihvatljiviji i prijatniji za korišćenje, ključna prednost svih sistema koje smo do sad razvijali, pa i SMARTFONES-a jeste njihova mobilnost. Zbog toga nama paradoksalno najviše leže one teže EEG studije, a to su studije u uslovima pokretljivosti. Pošto mobilnost kod potrošača najviše dolazi do izražaja u uslovima kupovine, to su svakako okolnosti gde u kombinaciji se eye trackingom naši sistemi mogu da iskoriste svoj maksimalni potencijal. Takođe, to je i oblast gde smo u prethodnom period najviše sarađivali sa kompanijama. Ovo ne znači da nismo otovreni i za druge vrste dinamičnih studija, kao i za statične studije. Zbog svih karakteristika sistema oblasti primene su poprilično široke i pored iskustava u kupovini, mogu se primenti i na polju UX dizajna, dizajna pakovanja, organizacije prodajnog ili radnog prostora, gejminga, multimedijalnih i print resenja i tako dalje. Što se tiče samih rezultata, ono što kompanije mogu da očekuju od nas je potpuno naučni pristup u pogledu prikupljanja i obrade podataka i veliko iskustvo u pogledu interpretacije podataka i njihovo dovođenje u uzorčno posledičnu vezu. Da zaključim, lako korišćenje i naučno relevantni podaci, verujemo da će jedna takva kombinacija zauvek promeniti ovu industriju.

Koje trendove u marketingu i komunikaciji možemo da očekujemo u svetlu daljeg razvoja EEG tehnologije?
Globalni trend u razvoju odnosa prema potrošačima, i to nema samo u pogledu komunikacije, već i u smislu razvoja proizvoda i usluga jeste u podizanju nivoa personalizacije u kontekstu onoga što kompanije nude svojim korisnicima. Na početku ovog procesa, kompanije su svoje potrošače upoznavale samo putem anketa i upitnika. Sa druge strane razvojem interneta i povećavanjem vremena provedenog na internetu, nivo analize potrošačkog ponašanja se značajno unapredilo. Međutim potencijal za personalizaciju u uslovima realnog sveta ostao je u velikoj meri neiskorišćen i to mesto će u budućnosti zauzeti, a polako to već i rade, tehnologije kao sto su EEG i eyetracking. U tom smislu verujem da je budućnost svetla, i da ce stvaranjem uslova za što ličniju ponudu sa strane kompanija dodatno učvrstiti ideal kupca kao centralnog subjekta u procesu korišćenja ili kupovine proizvoda i usluga. Na taj naćin ce doći do dodatnog učvrščivanja odnosa između potrošača i kompanija koje će svoje proizvode i usluge moći da prilagode sve posebnijim zahtevima kupaca na dobobit svih. Takođe, ovakav razvoj tehnologije će u budućnosti stvoriti mougućnosi za značajno unapređenje uslova rada za sve zaposlene, ali i poboljšanje uslova života van radnog mesta. Ono što je sigurno je da nas očekuje vreme gde će mogućnosti da saznamo šta nam mozak govori stvoriti uslove da stvarnost oblikujemo prema tome. Ono što je sada važno, a u budućnosti će biti još važnije, to je da se u tom procesu oslonimo na najkvalitetniju opremu i veoma stručno naučno osoblje jer su mogućnosti greške u prikupljanju i interpretaciji podataka jako velike.


Oceni tekst

5,00 od 5
Loading...

Komentari