today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Edelmanova skala poverenja 2013

Na Svetskom Ekonomskom Forumu u Davosu objavljeno je još jedno izdanje Edelmanove skale poverenja (Edelman Trust Barometer). Trinaesti put ova internacionalna PR agencija vršila je istraživanje poverenja javnosti u medije, biznis, vlast i NVO. Istraživanje je rađeno u 26 zemalja i u njemu je učestvovalo više od trideset pet hiljada ispitanika. Istraživanje je pokazalo da je u odnosu na prethodnu godinu došlo do minimalnog porasta u poverenju u sve četiri oblasti.
Ispitanici su podeljeni u dve grupacije: opštu populaciju koju je činilo hiljadu punoletnih ispitanika u svakoj od 26 zemalja; i informisanu javnost koju je u Americi i Kini činilo 500, a u ostalim zemljama 200 univerzitetski obrazovanih ljudi, starosti između 25-64 godina. Najveće poverenje, kao i prethodne godine, ukazano je NVO sektoru (61%). Vlast uživa najnižu stopu poverenja (38%) dok je poverenje u biznis minimalno veće nego poverenje u medije (56% odnosno 55%).
Svake godine Edelmanova skala poverenja ima zaključak koji prozilazi iz istraživanja. Kada je prvi put objavljena 2001. godine, tema je bila “Porast uticaja NVO”, dok je 2013. glavni zaključak “Kriza u vođstvu”. Kada se govori o vođstvu, informisana javnost najviše poverenja ukazala je ekspertima i akademicima (69%), dok najmanje poverenja uživaju zvaničnici vlasti (36%), odnosno izvršni direktori (43%). Glavni uzrok nepoverenja u biznis sektor i u vlast je korupcija, odnosno nesposobnost. Ed Vilijams, izvršni direktor Edelman PR-a u UK, izjavio je za PRWeek da je potrebno preduzeti određene korake da bi se postiglo poverenje: “Potreban je bolji odnos prema zaposlenima, briga za uticajne aktere (stakeholders), odgovorno i transparentno ponašanje, i razgovor sa kritičarima”.
Evropske zemlje u kojima je vršeno ispitivanje javnosti su Rusija, Italija, Francuska, Irska, UK, Poljska, Španija, Nemačka, Holandija, Švedska. Holandija, Francuska i Švedska su jedine od ispitanih zemalja u Evropi u kojima vlast uživa više poverenja nego biznis sektor. Najviše poverenja u medije imaju pripadnici informisane javnosti Nemačke (68%), dok je procenat najmanji u Rusiji (38%). Nevladinom sektoru najviše se veruje u Francuskoj (69%), dok su Rusi najnepoverljiviji i što se tiče ovog sektora (40%).

Pun izveštaj o istraživanju možete pronaći ovde – http://bit.ly/YcC0HT

Video sa konferencije koji sumira zaključke možete pronaći ovde – http://bit.ly/Vsb5e6

Piše dopisnik Marketing mreže iz Londona: Stefan Stojadinović

 

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!