Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

OGLAŠAVANJE

spot_img

ISPRATI

Edelmanova skala poverenja 2013

Na Svetskom Ekonomskom Forumu u Davosu objavljeno je još jedno izdanje Edelmanove skale poverenja (Edelman Trust Barometer). Trinaesti put ova internacionalna PR agencija vršila je istraživanje poverenja javnosti u medije, biznis, vlast i NVO. Istraživanje je rađeno u 26 zemalja i u njemu je učestvovalo više od trideset pet hiljada ispitanika. Istraživanje je pokazalo da je u odnosu na prethodnu godinu došlo do minimalnog porasta u poverenju u sve četiri oblasti.
Ispitanici su podeljeni u dve grupacije: opštu populaciju koju je činilo hiljadu punoletnih ispitanika u svakoj od 26 zemalja; i informisanu javnost koju je u Americi i Kini činilo 500, a u ostalim zemljama 200 univerzitetski obrazovanih ljudi, starosti između 25-64 godina. Najveće poverenje, kao i prethodne godine, ukazano je NVO sektoru (61%). Vlast uživa najnižu stopu poverenja (38%) dok je poverenje u biznis minimalno veće nego poverenje u medije (56% odnosno 55%).
Svake godine Edelmanova skala poverenja ima zaključak koji prozilazi iz istraživanja. Kada je prvi put objavljena 2001. godine, tema je bila “Porast uticaja NVO”, dok je 2013. glavni zaključak “Kriza u vođstvu”. Kada se govori o vođstvu, informisana javnost najviše poverenja ukazala je ekspertima i akademicima (69%), dok najmanje poverenja uživaju zvaničnici vlasti (36%), odnosno izvršni direktori (43%). Glavni uzrok nepoverenja u biznis sektor i u vlast je korupcija, odnosno nesposobnost. Ed Vilijams, izvršni direktor Edelman PR-a u UK, izjavio je za PRWeek da je potrebno preduzeti određene korake da bi se postiglo poverenje: “Potreban je bolji odnos prema zaposlenima, briga za uticajne aktere (stakeholders), odgovorno i transparentno ponašanje, i razgovor sa kritičarima”.
Evropske zemlje u kojima je vršeno ispitivanje javnosti su Rusija, Italija, Francuska, Irska, UK, Poljska, Španija, Nemačka, Holandija, Švedska. Holandija, Francuska i Švedska su jedine od ispitanih zemalja u Evropi u kojima vlast uživa više poverenja nego biznis sektor. Najviše poverenja u medije imaju pripadnici informisane javnosti Nemačke (68%), dok je procenat najmanji u Rusiji (38%). Nevladinom sektoru najviše se veruje u Francuskoj (69%), dok su Rusi najnepoverljiviji i što se tiče ovog sektora (40%).

Pun izveštaj o istraživanju možete pronaći ovde – http://bit.ly/YcC0HT

Video sa konferencije koji sumira zaključke možete pronaći ovde – http://bit.ly/Vsb5e6

Piše dopisnik Marketing mreže iz Londona: Stefan Stojadinović

 

OGLAŠAVANJE

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!