Dvosmerna komunikacija sa potrošačem veoma je važna!

Ivan Medaković, Head of Marketing kompanije Lidl Srbija, specijalno za Marketing mrežu govori o važnosti 360° komunikacija u sektoru maloprodaje.

U eri tehnoloških inovacija, koliko je za kompaniju važna 360° komunikacija, posebno ako govorimo o sektoru maloprodaje? Kako Vi vidite integrisan pristup komunikacijama?
Težnja kompanija za uspostavljanjem pune interakcije sa potrošačem dodatno ističe važnost komunikacije. Kako se sam potrošač promenio, promenio se pristup potrošaču. Ukoliko želite da vaš brend ili proizvod budu i primećeni i zapamćeni, važan je holistički pristup kroz 360 marketing (komunikaciju). To ne znači da morate koristiti sve kanale odjednom, ali morate imati jasan cilj šta želite da postignete i ko vam je publika, kao i gde se ona nalazi, i kako i kada ostvariti više kontakata. Činjenica je da je sve više ljudi online, isto je tako važno znati da je njihova osetljivost na online oglašavanje sve niža. Zato je vrlo bitno razumeti potrošača i njegove potrebe i komunikaciju prilagoditi njemu.

Kako da potrošač zavoli, doživi, prati i razume brend, odnosno kompaniju?
Istakao bih značaj dvosmerne komunikacije sa potrošačem. Ljudi kupuju od kompanija kojima veruju, pa što više potrošač zna o kompaniji i o brendu stiče više poverenja u isti. Potrebno je ponuditi mu personalizovan sadržaj, posmatrajući njegova interesovanja, a najbolje bi bilo ukoliko možete da ih konstantno oduševljavate. U toj formuli, najjači utisak donosi samo iskustvo kupovine, dok se na društvenim mrežama odvija najviše interakcije.

Na čemu se zasniva strategija vaših marketinških komunikacija? Koja je glavna poruka Lidla Srbija prema potrošačima?
Naš cilj je da se potrošačima predstavimo na način na koji nas najbolje može razumeti, a taktike na koji ćemo im to predstaviti se mogu menjati. Lidl je tu da pruži potrošaču najbolji odnos cene i kvaliteta, kroz jedinstveno iskustvo kupovine, što im iz dana u dan prenosimo na inovativne načine i kroz različite kanale.

Kroz koje kanale komunikacije pričate priču o svom brendu?
Svaki kontakt i iskustvo sa brendom za nas čini deo komunikacije. Naši potrošači su različiti, ali nalazimo načine da sa svima nađemo zajednički jezik i razumemo se. Prisutni smo svuda, nekada više kroz ATL, nekad kroz BTL, a nekad je to kombinacija svih dostupnih kanala ili potpuno novih rešenja: poput mirisnih stajališta, kada smo promovisali svežinu Lidlove pekare i ljuljaške sa vodopadom na Adi koja osvežava poput naše Saguaro vode.

U kom smeru bi trebalo da se transformišu kompanije imajući u vidu da živimo i radimo u hiper-personalnoj eri? Kako digitalizacija menja maloprodaju?
Osoba kojoj se obraćate želi da se oseća kao da razgovarate isključivo sa njom i što se više oseća kao centar vašeg sveta, to ćete bolje ostvariti konverziju kojoj težite. Naravno, izazov leži u tome što vi ipak „pričate“ sa velikim brojem ljudi – pa će rezultat imati oni koji uspeju da pametno upotrebe podatake i nađu pravi odnos u optimizaciji procesa u kompaniji nasuprot ličnom obraćanju kupcu.

Jedna trend koji će obeležiti 2020. godinu.
Integrisane marketinške kampanje će morati da uključuju razmišljanje o „multiscreen“ svakodnevnici u kojoj apsolutnu dominaciju ima ekran mobilnog telefona. Brendovi će sve teže hvatati pažnju ljudi koja je rasuta na više ekrana i pritom, traje sve kraće.

Intervju uradila: Ivana Parčetić Mitić


Oceni tekst

5,00 od 5
Loading...

Komentari