today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Duži rokovi plaćanja negativno utiču na manje agencije?

SVET – Iako od svojih agencijskih partnera očekuju više za manje, oglašivači sebi uzimaju sve više vremena za plaćanje agencijskih usluga. Praksa je koja nesrazmerno utiče na manje agencije sa manjim resursima, piše AdWeek.

Uslovi plaćanja, već dugo sporni između brendova i agencija, pogoršani su u toku protekle godine, pokazao je nedavni izveštaj američkog udruženja oglašivača.
Istraživanje sprovedeno na više od 100 oglašivača pokazalo je da je 37% njih u toku protekle godine produžilo rokove plaćanja, dok ih je 18% skratilo. U 2013. godini agencije su na plaćanje u proseku čekale 46 dana. Sada čekaju 58. U izveštaju, udruženje ANA ističe da „poslovni modeli i život manjih igrača u marketinškom lancu snabdevanja“ mogu biti ugroženi produženim rokovima plaćanja.

„I oglašivači i manji dobavljači, posebno trebaju postupati oprezno kako bi osigurali da uslovi njihovog odnosa sa agencijom – uključujući i uslove plaćanja – budu održivi“, navodi se u izveštaju.

Manje agencije, koje se često suočavaju sa nepredvidivošću rada na projektima i oslanjanjem na freelancere, naročito mogu osetiti uticaj produženih rokova plaćanja.

“Mislim da sve agencije prolaze kroz isto, samo one manje boli mnogo više od većih”, rekao je Paul Crawford, vlasnik agencije Birmingham, napominjući da je krajnje nezgodno morati zvati klijente i podsećati ih da plate.

U agenciji Crawford kažu: “Kada imate nekoliko klijenata koji vam to rade, zaista se može desiti da vam se pomrse planovi u pogledu prihoda za taj mesec. To boli i mnogi su prisiljeni da podižu kredite” i dodaju: “Nisam siguran u to da li dobijamo novac sve dok ne legne na bankovni račun. Zato ponekada moramo odlagati odluke o zapošljavanju. Ne radi se o tome jesu li klijenti rekli da će platiti – već jesmo li mi dobili taj novac.“

Glavni operativni direktor nezavisne agencije iz Njujorka, koji je tražio da ostane anoniman, rekao je da se rokovi plaćanja poslednjih godina produžavaju, posebno kada ugovore treba obnavljati pa klijenti iskoriste priliku da zatraže produženje. Kaže da je morao uzvratiti i objasniti da će se u tom slučaju povećati cene agencijskog rada.

Neizvesnost koja dolazi sa produženim i olako shvaćenim rokovima plaćanja otežavaju da se razmišlja unapred.

“S finansijske strane, planiranje zaista postaje teško”, rekao je. „S druge strane, otežava nam zapošljavanje. Nisam nepoverljiv prema partnerima, ali istovremeno moram biti konzervativan u finansijskim odlukama.”

Jedan direktor nezavisne agencije rekao je da je u proteklih šest meseci video znatne oscilacije u predlozima rokova. Spominjalo se sve od 30 do 120 dana. Agencija navodno nije prihvatila rokove plaćanja od 90 ili 120 dana. „Iako se čini neizbežnim da rok plaćanja od 30 dana u potpunosti izumre, to da agencije čekaju 45 ili 60 dana je nerazumno“, rekao je i dodao; „Budući da nezavisni vlasnici nemaju finansijsku podršku holding kompanije, nisu u mogućnosti prihvatiti uslove plaćanja koje mogu izdržati velike agencije.“

Neke se agencije bore sa još većim problemom: sa klijentima koji uopšte ne plaćaju. Jedan izvršni direktor agencije, koji je tražio da ostane anoniman zbog nerešenog spora sa klijentom, rekao je da je najveći problem s kojim se trenutno suočavaju „to da neki klijenti uopšte ne plaćaju“. Ovo se, pre svega, odnosi na dva klijenta agencije, od kojih je jednog tužila. “Nalazimo se u vrlo skupoj pravnoj situaciji, koja dodatno boli agenciju kada vam već nedostaju prihodi koje ste predvideli. Posebno je to teško u svetu zasnovanom na projektima u kojem svakako delujete na vrlo kratkom cevovodu”.

Jonathan Schoenberg, izvršni kreativni direktor i suvlasnik kompanije TDA Boulder, rekao je da bi klijenti koji se odluče za partnerstvo sa manjim agencijama zbog atributa poput „brzine, cene i kreativnosti“ trebali prepoznati potrebu da efikasnošču koja zahteva od agencije i sami uzvrate. “Takvi su licemeri da bi se bukvalno okrenuli i rekli nešto tipa – plaćaćemo vas polako na način koji ne pokazuje nimalo obzira,“ rekao je Schoenberg.

Ceo tekst pročitajte ovde.

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!