Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

Društvene mreže su mrtve, živele društvene mreže

Unikredit banka je na nivou grupe relativno skoro donela odluku da se “skinu” sa društvenih mreža Facebook i Instagram. Rešili su da se posvete kanalima koje mogu da kontrolišu do kraja: sajt i chat boot.

Procena je da će razrada ta dva kanala najviše izaći u susret njihovim klijentima. U to neko slično vreme letos i nemačka Komerc banka rešila je da više ne troši novce na oglašavanje na Faceboku. Pre Unikredita takav potez povukla je kozmetička kompanija Lush. Kao obrazloženje naveli su slične razloge kao i banke. Njihova publika sve manje pronalazi da im je sadržaj na društvenim mrežama relevantan, a više dolaze na njihov sajt i odatle „kupe“ informacije.

Ono što definitivno jeste tendencija je da brendovi kreiraju sadržaj. Samo je pitanje koliko su potrošači/klijenti/konzumenti spremni da, kad im treba nešto, to kupe na nekom drugom mestu, a ne na društvenim mrežama.

Neko ko je prepoznao to da je kvalitetan sadržaj nešto što njihovi pratioci vole da konzumiraju jeste Red Bull. Oni imaju mašineriju od 500 ljudi koja non-stop puni kanale sadržajem. Najčešće su to njihovi kanali, a ne tuđe platforme za oglašavanje, što Facebook definitivno jeste.

U prilog priči da se produkcija svog relevantnog sadržaja isplati ide i primer Tojote u Americi. Pokrenuli su podkast. Ni manje ni više. Opet njihov kanal, oni diktiraju tempo kojim hoće da emituju sadržaj, a sve je digitalno jer to je sad moderno. Podkast, kao kanal komunikacije, je kod nas tek počeo da se budi, a u razvijenim demokratijama to je davno postalo mesto gde možeš da čuješ nešto pametno. Da bi pokrenuo podkast ne treba ti neko veliko ulaganje u opremu, ali ono što ti treba jeste vrhunska priča. Inače ljudi neće da te slušaju. Mene lično ovo mnogo raduje jer sam novinarsku karijeru počeo na radiju, a podkast možemo da tumačimo i kao digitalnu transformaciju radijskog programa koji je najskuplji, a to je govorni program.

Vratimo se na Tojotu…

Ono što su oni interno ocenili kao razlog zbog kog su uspeli da razviju ovaj kanal i da na njemu imaju uspeha jesu priče o ljudima koji čine jedan tako veliki brend. Što bi neko rekao mali ljudi koji žive u radiju. Nisu proizvodi jedino bitni da bi se pričalo o njima. Jesu bitni i od njihove prodaje svi na kraju živimo, ali ljudi i njihove priče su ugrađene u vrednosti jednog brenda. Vi kao konzumenti se identifikujete sa tim vrednostima i zato ga kupujete, na kraju. Nosioci tih vrednosti, obrni-okreni su ljudi. Ono što je dodatno pojačalo uspeh ovog podkasta su zaposleni Tojote koji su ga pokrenuli, njihove kolege koje su bile sagovornici, ali kojima je sadržaj prvenstveno i bio namenjen. To je još jedna potvrda koliko je interna komunikacija u jednoj kompaniji važna.

Možemo da kažemo da je ovde bio veoma veliki povraćaj investicije, a sa druge strane rizik je bio izuzetno mali. Verujem da su se u Tojoti vodili logikom – ako prođe – super, imamo kanal komunikacije, a ako baš i ne prođe – sve ok, nismo „pukli“ puno.

Ono što je izuzetno bitno jeste da su, iz sezone u sezonu, format prilagođavali komentarima slušalaca, odnosno, svojim kolegama. Oni su prvenstveno rekli da im je format duži od sata predug za slušanje „u cugu“ i da su morali da dele na nekoliko slušanja. U drugoj sezoni, ni jedan post ne traje duže od 35 minuta. Ja sam “Toyota Untold” pronašao koristeći Apple Podcasts, a verujem da možete da ga pronađete i na drugim sličnim aplikacijama.

Razvoj društvenih mreža i pametnih telefona doprineli su tome da možemo da eksperimentišemo sa formatima i kanalima. Kvalitetan sadržaj, definitivno, uvek nađe put do onoga do koga treba.

Autor teksta: Vedran Ivanković
Izvor i foto: Kreativac u krizi

Forum

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!