Kampanja “Obučeni da spasu” skreće pažnju stručne i šire javnosti na oboljenje o kojem se premalo zna.
Luna TBWA dobila je priliku da u okviru akcije #KampanjaNaDar donira kampanju za HAE Srbija, nacionalno udruženje obolelih od hereditarnog angioedema (HAE). U Srbiji sa ovom dijagnozom živi 77 osoba, a pretpostavlja se da ima još toliko obolelih bez dijagnoze. Ljudi koji ne znaju da boluju od ovog retkog oboljenja potencijalno su životno ugroženi, jer netretirani napadi mogu imati i smrtni ishod (u slučaju laringealnog napada).
Usled nedovoljnog znanja o bolesti ne samo u široj, nego i u stručnoj javnosti, dešava se da se pacijenti neadekvatno zbrinjavaju u zdravstvenim ustanovama i izlažu ozbiljnijim rizicima. Stoga smo odlučili da kampanjom najpre adresiramo stručnu javnost, lekare, kako bismo ih edukovali o postojanju HAE i na taj način uticali na adekvatnu brigu o obolelima. Osim toga, želeli smo da kampanja skrene pažnju i šire javnosti. Zato smo odlučili da sa publikom komuniciramo na način koji joj je blizak i na koji dobro reaguje – u stilu fashion brendova.
Tako je rođena kampanja Obučeni da spasu. Putem oglasa koji oponašaju obrasce modnog advertajzinga, pružamo osnovne informacije o oboljenju i udruženju. Glavni vizuelni akcenat oglasima daje ljubičasta boja, koja je, osim što lako privlači pažnju, i zaštitna boja udruženja. Poruke se mogu videti na bilbordima, televiziji i na web-u. Takođe, u planu je izrada ljubičastih mantila koji će biti poklonjeni odabranim lekarima širom Srbije, uz informacije o oboljenju. Udruženje je na svojoj internet prezentaciji (http://haei.org/rs/) otvorilo i posebnu stranicu na kojoj se lekari mogu prijaviti da postanu kontakt osoba za HAE, odnosno “doktori u ljubičastom”.
“Veliko nam je zadovoljstvo što imamo prilike da budemo deo sjajne akcije #KampanjaNaDar, ali i da sarađujemo sa izuzetno aktivnim i požrtvovanim predstavnicima udruženja HAE Srbija. Dosta smo naučili o preprekama i situacijama sa kojima se pacijenti koji boluju od retkih bolesti suočavaju. Naš cilj i cilj kampanje jeste bolje edukovana i bolje organizovana zajednica. U tome nam, osim HAE Srbija, pomažu mediji koji su podržali akciju, ali i mediji koji podržavaju udruženje. Rezultate kampanje očekujemo nakon što se ljubičasti mantili zaista pojave u zdravstvenim ustanovama širom Srbije”, rekla je marketing menadžerka Luna TBWA, Nevena Rudan.
U tekstu nedostaje informacija šta je HAE osim što je hereditarni angioedem? Je l’ poenta kampanje da promoviše agenciju ili da podigne svest o toj bolesti i obrazuje javnost po pitanju HAE?