today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Dobra komunikacija mora biti u osnovi ispravnog poslovanja!

Vanja Vagić, Coprorate Affairs Manager u kompaniji Mars Baltic Balkan Adriatic, govorila za specijali dodatak Nedeljnika o pravovremenoj i transparentnoj komunikaciji brenda i možemo li reći da su komunikacija i uspeh kompanije uzočno-posledične.

Koliko je pravovremena i transparentna komunikacija važna za kompanije, posebno ako govorimo o globalnoj kompaniji koja ima širok portfolio brendova kao što je MARS?
Svetski brendovi danas svoj ugled, reputaciju i poziciju globalnog lidera temelje upravo na građenju odnosa – na komunikaciji sa potrošačima, sa zaposlenima i saradnicima u svom lancu, lokalnim i globalnim zajednicama u kojima posluju, medijima i najširom javnošću. Kontinenti i granice nisu više prepreka kontinuiranoj i pravovremenoj komunikaciji. Štaviše, ako ne pošaljemo poruku u realnom vremenu i ukoliko ne komuniciramo transparentno, informacija može doći iz nekih drugih izvora, u nekoj drugoj interpretaciji i kao takva se proširiti u sekundi.

U kojoj meri je važno da i partneri sa kojima sarađujete (agencije) posluju transparentno i da se pridržavaju standarda struke?
Odnos sa svim partnerima temelji se na načelu uzajamnosti koji garantuje da obe strane budu podjednako zadovoljne saradnjom. Ljudi i kompanije sa kojima sarađujemo, moraju, kao i mi, imati visoke standarde etičnog poslovanja, jer želimo da gradimo dugoročne, partnerske odnose. Zato je neophodno da smo “na istoj talasnoj dužini” – da delimo iste vrednosti, uz otvorenu komunikaciju i poverenje koji su ključ uspešne saradnje. Jednostavno, naši partneri na neki način moraju reflektovati i naše vrednosti.

Isti model primenjujemo u odabiru zaposlenih/saradnika kao i partnerskih agencija. Važno nam je da odaberemo pravi talenat za Mars koji se, pored posedovanja poslovnih veština, dobro uklapa i neguje našu jedinstvenu kulturu. A deo naše kulture je i koncept saradnika, umesto zaposlenih, koji podrazumeva uvažavanje svačije vrednosti i podsticanje daljeg razvoja. Saradnici su slobodni da postavljaju pitanja, da kontaktiraju bilo kog kolegu, nezavisno od zemlje u kojoj se nalazi, a koji im može pomoći tokom procesa upoznavanja sa kompanijom i pozicijom. Oni se podjednako ohrabruju da budu proaktivni, da iniciraju nove ideje i sa zadovoljstvom učestvuju u njihovoj realizaciji.

Možemo li reći da su komunikacija i uspeh kompanije uzočno-posledične i dve povezane stvari?
Duga tradicija postojanja i liderska pozicija jedne kompanije ili brenda, nisu trajno osiguranje za opstanak na tržištu, niti ih mogu spasiti ukoliko odluče da prestanu osluškivati svet oko sebe i odgovarati na zahteve sve kompleksnijeg okruženja. Zato dobra komunikacija mora biti u osnovi ispravnog poslovanja. Za nas u Marsu, ispravno poslovanje prvenstveno znači držati se pet temeljnih principa i biti dosledan u tome, posebno u praksi. Pored pomenutih uzajamnosti i slobode, nas preko 100,000 saradnika širom planete ujedinjuju i principi odgovornosti, kvaliteta i efikasnosti, uvezani dobrom komunikacijom.

U eri digitalnih komunikacija, može li jedna kompanija bilo šta sakriti od svojih potrošača? Šta potrošač danas očekuje od kompanije, kakvu vrstu komunikacije?
Tome se više niko, ni pojedinac, ni kompanija ne bi trebalo nadati, a posebno ne na to računati. Odavno smo izašli iz vremena jednosmernog plasiranja informacija prema ciljnoj javnosti, bez mogućnosti povratne informacije sa njihove strane. Danas je ključ uspeha u komunikaciji, odnosno razmeni informacija, a ne pukom informisanju – kompanija osluškuje potrebe i zahteve potrošača, čak do te mere da je potrošač na neki nači uključen u kreiranje brenda. Ukoliko bismo, pak, i odlučili da ne komuniciramo online, u današenje digitalno doba drugi će to učiniti ZA ili PROTIV nas.

Transparentna komunikacija sa potrošačima postala je bitan kriterijum vrednovanja kompanija. Potrošači danas žele brze odgovore na svoje upite, koji će im pomoći u donošenju odluka prilikom kupovine i prilikom poklanjanja poverenja jednom brendu – posebno kada je reč o ishrani. Privilegija je raditi u komunikacijama kompanije koja to dobro razume i sprovodi na svim nivoima. Počevši od pakovanja proizvoda koja su u nekim slučajevima prvi, a ponekad i jedini kontakt sa potrošačima. Transparentnost je vidljiva upravo tu, jer naši proizvodi na prednjem delu ambalaže sadrže informacije o preporučenim porcijama i nutritivnu deklaraciju koja jasno naznačava sastav proizvoda – broj kalorija, količinu natrijuma, šećera, masti i zasićenih masti po obroku. Ove informacije dostupne su i na web stranicama, a i korisnički servis je uvek na raspolaganju.

Možete li da izdvojite jedan komunikacijski izazov sa kojim ste se susreli tokom karijere i kako ste ga prevazišli?
Sa izazovima se susrećem svakodnevno, jer često radim na više “frontova” istovremeno – komunikaciji s medijima za različite korporativne ili brand teme, radu sa udruženjima industrije i drugim različitim stejkholderima, internoj komunikaciji i projektima, koji su u Marsu posebno zanimljivi. I to sve puta dvanaest, koliko je tržišta u našoj BBA regiji. Izazovno jeste u svakom smislu – meni najviše u onom pozitivnom, jer se radi o temama i projektima koje lično podržavam, pa u njima podjednako i uživam.

Generalno, kao veliki izazov današnjice izdvojila bih održivu komunikaciju, imajući u vidu dinamično okruženje u kakvom živimo, a koje pred kompanije i pojedince stavlja izazove poslovanja u skladu sa principima održivog razvoja. Verujem da većina kompanija nastoji da iskomunicira napore koje čine u ovom domenu, imajući u vidu da to umnogome utiče na njihovu reputaciju u najširoj javnosti i među ključnim interesnim grupama. Mi smo prošle godine postavili vrlo ambiciozan Sustainable in a Generation Plan, koji podrazumeva ulaganje značajnih finansijskih sredstava da se izborimo sa ključnim globalnim problemima današnjice, ali i ulaganje komunikacijskih napora da podignemo svest i da podstaknemo i druge kompanije, vladine i nevladine organizacije, druge saradnike u lancu snabdevanja da se priključe. Jer, saradnja i komunikacija moraju biti i u osnovi ostvarenja ciljeva održivog razvoja.

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!