SVET – U 2015. godini, potrošači su prihvatili sve veći izbor opcija za digitalno plaćanje koje su im dostupne, i na taj način uplovili u narednu fazu razvoja plaćanja umesto da se o njoj samo razmišlja. Korisnici kartica širom sveta traže od svojih banaka i trgovaca da im obezbede opcije za mobilna plaćanja koje su spremne za korišćenje u svakodnevnom, stvarnom životu, a broj komentara na tu temu na društvenim medijima se duplirao u toku jedne godine.
Ovo su ključni rezultati četvrtog godišnjeg istraživanja MasterCard Mobile Payments Study, koje je razvijeno u saradnji sa agencijom PRIME Research. Ovo istraživanje je analiziralo dva miliona postova na temu mobilnih plaćanja na društvenim mrežama širom sveta – Tviteru, Fejsbuku, Instagramu, forumima, i mrežama Google + i YouTube, a ta brojka predstavlja porast sa 85.000 postova koliko ih je bilo 2012. godine.
Još jedna činjenica u korist povećanog interesovanja je pozitivni ton komentara o mobilnim platnim tehnologijama, što je sada već dvogodišnji trend.
„Kako im sve više opvija stoji na raspolaganju, tako su i razgovori na društvenim mrežama evoluirali i potrošači u potunosti prihvataju plaćanja naredne generacije“, rekla je Mersi Koen, potpredsednica sektora za digitalne komunikacije u kompaniji MasterCard.
Digitalni novčanici i mobilna plaćanja još uvek nisu dostupni u Srbiji te ona nije uključena u istraživanje, ali po rečima Artura Turemke, generalnog direktora za tržišta Balkana, MasterCard beskontaktna tehnologija, jedna od ključnih tema razgovora na društvenim mrežama, prisutna je u Srbiji već godinama a rezultati MasterIndex 2015 istraživanja pokazali su da je svest potrošača o njom veoma dobra- 65% ispitanika je čulo za ovu platnu tehnologiju. On je dodao da je nedavna anketa sprovedena na MasterCard Srbiia Fejsbuk strani o informisanju pre kupovine pokazala da je internet (veb sajtovi, forumi i društvene mreže) glavni izvor informacija za čak 89% ispitanika, što je dobar indikator pravca digitalnog razvoja u kome se kreće e-trgovina u Srbiji.