Digital u doba korone

Svakodnevno pričamo o povećanoj konzumaciji digitalnih medija, o ogromnoj posećenosti domaćih web portala, o eksploziji komunikacije na društvenim mrežama.

Moramo pronaći način da ovoliki nivo konzumacije iskoristimo u svoju korist. Neophodno je da preispitamo svaki segment svog biznisa i da pokušamo da damo odgovor na pitanje gde i kako pomažemo svojim korisnicima u ovom trenutku kada su svi u izolaciji i uplašeni. Moramo biti spremni da menjamo svoj proizvod ili uslugu tako da budemo korisnicima na usluzi u ovom teškom trenutku. A treba i da pričamo o tome. Pitate se zašto?

Ono što treba da nam bude pokazatelj šta treba da radimo je podatak iz istraživanja koje je uradila AAAA (American Advertising Agency Association), koje kaže da čak 56% potrošača želi da čuje na koji način brendovi pomažu zajednici u ovom trenutku. Istovremeno, čak 43% potrošača pozitivno reaguje na komunikaciju brendova koje poznaju i kojima veruju. A samo 15% potrošača nije zainteresovano za komunikaciju brendova u ovoj situaciji. Istovremeno, po podacima Ace Metrix, 42% korisnika nema nikakav problem sa tim da se korona virus koristi u oglasima, dok 44% kaže da zavisi od brenda ili poruke koju oglas šalje. Dobar primer korišćenja trenutne situacije u oglašavanju je Guiness video za St.Patricks Day

Ili Ford kampanja

Nije neophodno biti genije pa shvatiti ko će profitirati u ovoj situaciji. Sve kompanije koje su u stanju da svojim kupcima ponude proizvode i usluge koje ne zahtevaju odlazak u prodavnice su “na konju”. Možda je ovo trenutak da u Srbiji konačno e-commerce dostigne svoj pun potencijal, da se ljudi naviknu da kupuju i naručuju online, da bankarsko tržište omogući nove vidove plaćanja “na daljinu”. Svedoci smo na koji način se svetski giganti prilagođavaju ovakvoj situaciji. Amazon je najavio zapošljavanje dodatnih 100.000 radnika u magacinima i na isporukama, kako bi se pripremio za povećanje svog online biznisa. Netflix će duplirati svoj rast ove godine u odnosu na plan. Imamo priliku da vidimo fantastične kampanje brendova McDonalds, Coca Cola i Burger King koji su iskoristili pandemiju da plasiraju kreativna rešenja.

Ono što je za nas kao agenciju predstavljalo poseban izazov je prilagođavanje radu na daljinu. A ono što smo u proteklih desetak dana svi zajedno otkrili je da postoji niz odličnih alata koji nam omogućavaju da budemo jednako efikasni iz svoje dnevne sobe, kao i da sedimo u kancelariji. Počevši od globalno standardnih alata tipa MS Teams, Skype ili Zoom, pa sve do domaćih favorita Active Collab, koji je omogućio svima besplatnih 90 dana korišćenja svog servisa. Ja sam stvarno iznenađen brzinom i lakoćom kojom se naša agencija adaptirala na rad na daljinu i verujem da je dobar deo posla čak i lakše obaviti na ovaj način.

U isto vreme, dok smo brinuli o tome da naš tim bude siguran, nismo prestali da vodimo računa o klijentima i njihovim potrebama. Pogotovo u smislu brand safety zahteva. Morali smo da dosadašnje procedure i alate prilagodimo novoj situaciji, u kojoj moramo da uzmemo u obzir i potrebe klijenata koji imaju potrebu da svoje oglašavanje plasiraju na sadržaju koji nema veze sa korona virusom. Ovo se ispostavilo kao posebno izazovno, pošto je velika većina sadržaja u direktnoj ili indirektnoj vezi sa virusom, bukvalno na svim web sajtovima i svim kategorijama. Uspeli smo da se izborimo sa ovim zahtevom kroz isključivanje FB Audience network, kreiranje i implementaciju lista negativnih ključnih reči i topic-a na Google Ads i kroz posebno filtriranje stranica na domaćim publisher-ima. Ukratko, ne samo da smo u potpunosti izolovali tim, već smo u mogućnosti da svojim klijentima ponudimo potpunu izolaciju oglasa od korona virusa, u skladu sa preporukama nadležnih.

Ipak, ovde moram da naglasim da mislim da pojavljivanje brendova u okviru sadržaja koji je u vezi sa korona virusom suštinski nije problematično, iz nekoliko razloga. Prvo, velika većina sadržaja koji se danas konzumira je upravo iz ove kategorije i iz tog razloga mislim da nije percipiran od strane korisnika kao posebno problematičan, što pokazuju i podaci o kojima smo pričali u drugom pasusu. Drugo, ovaj sadržaj se konzumira sa najvećom pažnjom i najviše vremena se provede upravo na ovim stranicama, što garantuje veću vidljivost oglasa i samim tim, bolje performanse kampanja. Treće, putem plasiranja oglasa na ovaj sadržaj pomažemo izdavačima da kreiraju relevantan sadržaj i daju prave informacije u vezi sa virusom, što može značiti mnogo. Više na ovu temu možete pročitati u tekstu koji je napisao David Cohen, predsednik IAB USA.

Na kraju, ono što je neizbežno je da će ovakva situacija promeniti tržište za sva vremena. Počevši od toga da će brendovi shvatiti koji je benefit od stalne prisutnosti u medijima, preko unapređenja i transformacije proizvoda i usluga, pa sve do toga da će kompanije shvatiti da je rad na daljinu realna mogućnost.
Ovo nije prva kriza sa kojom se suočavamo i verujem da ćemo zajedno iz nje izaći jači.

Piše: Igor Černiševski, Head of Digital, DIRECT MEDIA United Solutions


Oceni tekst

0,00 od 5
Loading...

Komentari