Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

Digital Element: Zbog rata u Ukrajini „gore“ i društvene mreže!

Poslednjih dana u fokusu kako svetske, tako i srpske medijske pažnje su dešavanja u Ukrajini. Rusija je počela sa vojnim napadima na Ukrajinu, što je izazvalo pravu buru reakcija na digitalnim kanalima komunikacije. Digital Element izdvaja najzanimljivije informacije koje bacaju novo svetlo na rusko-ukrajinski sukob.

INFORMACIJE IZ SRBIJE
U poslednjih sedam dana naše digitalne platforme prikupile su skoro 31.000 objava samo iz Srbije u kojima se spominje rusko-ukrajinska kriza, dok su te objave izazvale 5 puta više reakcija publike (159.600). Trenutak kada se predsednik Rusije Vladimir Putin javno obratio i najavio početak „specijalnih vojnih operacija“, nakon čega je ruska vojska napala ciljeve u Ukrajini, bio je inicijalna kapisla za opštu medijsku erupciju. Broj objava je 24. februara skočio 340%, dok je engagement skočio 394% u odnosu na prethodni dan.

Ova tema je najviše zainteresovala muškarce (60%), ali veliki je procenat i žena (40%) koje su se uključile u komentarisanje ratnih dešavanja. Zanimljiv je i podatak da skoro polovina publike koja je diskutovala na društvenim mrežama ima između 25 i 34 godine, što pokazuje da je ova tema zainteresovala veliki broj mladih ljudi.

Skoro 35% pominjanja imalo je negativan sentiment koji je većinski bio usmeren ka Rusiji i osudama koje su se odnosile na odluku o napadu, zbog čega se može izvući zaključak da značajan procenat srpske javnosti ima kritički odnos prema ruskoj vojnoj intervenciji u Ukrajini. Pozitivnih pominjanja je bilo znatno manje (4%). Ljudi se pretežno bili ljuti (58%) dok su pratili dešavanja između Rusije i Ukrajine, a u velikoj meri je bio prisutan i strah (20%) i tuga (14%).

Prenosimo vam neke od glavnih diskusija na društvenim mrežama. Na prvom mestu ljudi su u velikom broju upoređivali situaciju u Ukrajini sa NATO napadom na Srbiju 1999. godine. Mnogima nije jasno zašto je Rusija napala Ukrajinu i smatraju da razlozi napada nisu u potpunosti objašnjeni već da postoji skriveni motiv. Primetili smo da je veliki strah prisutan kod građana Srbije (što potvrđuju i naši podaci) koji se boje od izbijanja „Trećeg svetskog rata“ i nagađaju kakve će posledice na građane u Srbiji proizvesti odluka Vlade Republike Srbije u pogledu sukoba Rusije i Ukrajine.

Rusko-ukrajinski sukob najviše je komentarisan na Twitter-u. Značajne reakcije izazvala je novinarka Biljana Lukić koja je napisala – „Nemojte „argumentovati“ zašto Rusija treba da ubija građane Ukrajine, sakrijte svoju sramotu„.

Takođe advokat Vladimir Terzić se dotakao srpske spoljne politike i izazvao reakcije tviteraša: „Spoljna politika Srbije je toliko šizofrena, da me ne bi začudilo da pošalju jedan kontingent Vojske Srbije Rusima, a drugi Ukrajincima.

INFORMACIJE IZ SVETA
Informacije iz sveta slične su informacijama u Srbiji. U periodu od sedam dana, u svetu je bilo 19.4 miliona objava koje su se bavile rusko-ukrajinskom krizom, a nakon zvaničnog obraćanja predsednika Rusije Vladimira Putina 24. februara, zabeleženo je 7.5 miliona pominjanja. Ove objave izazvale su ogromne reakcije publike koje su sakupile engagement od čak 133 miliona.

Kao i u Srbiji, zabeležen je veliki procenat negativnog sentimenta, koji na svetskom nivou iznosi preko 40%, a temu su takođe najviše komentarisali muškarci (64%) i to između 24-35 godina.

Ako pogledamo svetsku mapu možemo videti da su ceo svet „zapalila“ dešavanja u Ukrajini (najveći broj pominjanja zabeležen je u SAD, Indiji, Velikoj Britaniji, Francuskoj, Nemačkoj, Kanadi, Indoneziji i Ukrajini), ali ono što je posebno zanimljivo je da se Rusija gotovo uopšte nije uključila u medijsku diskusiju.

Objava koja je postigla najviše reakcija publike potekla je sa TikTok-a i to sa sa zvaničnog naloga NBC News, odeljenja za vesti američke televizijske mreže NBC: „Eksplozije se čuju u Kijevu dok Putin najavljuje rusku vojnu operaciju protiv Ukrajine„, navodi se u opisu video objave koja je prikupila engagement od 1.7 miliona. Ovaj podatak je posebno zanimljiv i pokazuje nam kolika je zapravo popularnost TikTok-a na svetskom nivou i da ova društvena mreža ne služi samo za zabavu kako mnogi misle, već može biti veoma moćan i ozbiljan kanal komunikacije i kada su političke teme u pitanju.

Autor teksta: Digital Element

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!