Black Friday je jedan od najvećih izazova e-commerca. Od strategija koje počinju nedeljama unapred do tehničke podrške velikih poseta i konverzija, a pre svega pitanja kako privući pažnju u moru oglašavanja i popusta. Delimo sa vama kako je agencija Loft 19 za klijenta Fashion&Friends za ovu online kampanju napravila revenue od +544%.
Važno je da napomenemo da smo napravili digital first kampanju, što čini veliku razliku od offline kampanja koje se samo podele na mrežama. Primenili smo multichannel pristup.
Najvažnije jeste početi celu pripremu na vreme. Strategija treba da bude poznata minimum dva meseca unapred kako bi dala pravac i stabilnost, ali da bi eventualne iznenadne promene algoritma, trendovi ili druga dešavanja na tržištu mogli da se isprate.
Ljudi u novčanicima imaju određenu sumu koju mogu da potroše za ovaj dan, a širok je dijapazon stvari koje im trebaju. Od bele tehnike, garderobe, do letovanja… Sve je jeftinije. I neretko jedan brend ima veoma sličnu komunikaciju svake godine. Stoga je bilo izazovno napraviti nešto novo, upečatljivo za našeg klijenta Fashion&Friends.
Angažovali smo komercijalna lica i modele koji su se razlikovali od dosadašnjeg artističnog i editorijalnog izgleda. Napravili smo video koji je nosio celu kampanju i pregledan skoro 55 hiljada puta. Kako bismo ispratili komunikaciju Crnog petka u sve materijale i sam set smo uneli dosta crne boje, na kojoj je kontrast pravila neon zeleno-žuta tipografija. Kontrastni vizuali su se pokazali kao dobri u prethodnom radu. Profile smo u potpunosti presvukli u prepoznatljive boje izmenivši čak i profilne slike i istaknute priče. Definitivno veliki značaj ima činjenica da smo i kreativnu i performans strategiju radili inhouse kao agencija Loft 19 te smo tačno znali šta nam treba.
Kako je klijent prethodne godine imao kriznu situaciju na Black Friday kampanji kada su obračunati dupli popusti, bili smo veoma obazrivi i spremni za ovu godinu u smislu komunikacije. Takođe, ove godine su odobreni manji popusti nego prošle tako da je bilo važno da frekvencija bude velika, a sadržaj upečatljiv.
Komunikacija najave dana popusta krenula je nedelju dana ranije. Poslat je i newsletter za pravljenje whishlist-e i čekanje popusta, zatim na dan popusta poseban.
Naše objave na Instagram feedu su došle do 760 hiljada korisnika, a njihov engagement je bio 165 hiljada. Sadržaj na Facebook-u je pregledan 450 hiljada puta. Storiji su zabeležili 8.327 link klikova. U toj nedelji Facebook je zapratilo 543, a Instagram 1589 ljudi. Za ovaj dan smo napravili i posebne stikere za Instagram.
Presudno dobro za našu kreativu bila je činjenica da je ona prvenstveno pravljena u video formatu, što nas je navelo da par meseci kasnije otvorimo Loft 19 Studio.
Prvo je puštena teaser YouTube zatim Converting Google display kampanje koje su pratile ostale.
Singergijskim delovanjem Meta Ads, Google Ads, Newsletter i Push notifications kanala postigli smo rast prihoda od čak 544% tokom trajanja akcije.
Tokom tizer faze, plasirali smo video sadržaj na YouTube kanalu, gde je akcenat bio na modelima koji nose Fashion&Friends atikle. Dalje, u converting fazi koristili smo Meta Ads dark posts i catalogue – gde posebno treba istaći važnu ulogu koju je igrala custom kreativa koju smo postavili na oglase uz pomoć Hunch creative automation platforme. Putem Google Ads platforme plasirali smo oglase putem Display kanala – Standard (Responsive, Static i HTML5 formati) i Dynamic remarketing. Baneri su pratili razigrani kolorit artikala videa iz teaser faze – zbog čega je korisnicima bilo lako da prepoznaju Fashion&Friends oglase i izdvoje ih od konkurencije.
Svi paid kanali su dodatno podražni owned kanalima – newsletterom i push notifikacijama, koji su zaokružili komunikaciju sa korisnicima koje smo ranije akvizirali a sada smo želeli da ih podstaknemo na akciju tj. kupovinu.
Pored akcijskih oglasa sve vreme su bile aktivne i Always-on Search kampanje, za koje smo napravili dodatne adaptirane oglase sa akcijskom komunikacijom – zbog čega su dobile dodatni boost.
„Black Friday akcija je dala izvanredne rezultate, prelazeći planirani target, a posebno treba istaći da je polovina prihoda došla putem aplikacije – gde su always-on App install kampanje i Push notifikacije dale sjajan rezultat, čime smo stvorili bazu lojalnih korisnika, samim tim umanjujući cenu po konverziji“, rekao je Nikola Kušić, PPC team lead, Loft 19.
Pomenućemo metrike za Srbiju, ali smo kampanju primenili na pet tržišta.
Meta Ads su povećali kupovine za 1321%, a revenue za 1519%. ROAS je iznosio 33.29.
Sa druge strane convesion value na Google ads je povećan za 417%, a ROAS je iznosio 11.62.
Display prospecting kampanje su imale 2.7 miliona impresija, a remarketing 2.1 milion.
Newsletteri za BF kampanju čine 35% prihoda za novembar mesec.
Ako želimo da ostvarimo dobar online rezultat treba da kreiramo i takav sadržaj. Davno je prošlo vreme key visuala sa izloga butika koje se objavljuje na feed-u. Neophodno je imati omnichanel pristup ali prilagoditi komunikaciju svakom kanalu. I naravno, napraviti dobru simbiozu kreative i performansa.
Za Marketing mrežu tekst pripremio: Loft 19