Da li veliki brendovi iskazivanjem solidarnosti mogu da doprinesu promeni?

SVET – U proteklih par nedelja, nakon smrti Džordža Flojda, veliki brendovi zauzeli su stav solidarnosti kada je u pitanju rasna nepravda i policijsko nasilje. Protesti širom Amerike podstaknuti njegovom smrću javili su se kao posledica zbog nezadovoljstva usled problematičnog policijskog tretmana i brutalnosti nad Afroamerikancima u Sjedinjenim Državama.
Kako su brendovi iskazali solidarnost?

Brendovi koji iskazuju solidarnost prema novonastaloj situaciji najviše koriste društvene mreže, i uz pomoć heštegova #BlackLivesMatter i #JusticeForFloyd komuniciraju sa svojom publikom.
Ben & Jerry’s su se oglasili na Tviteru 27. maja, samo dva dana nakon ubistva Džordža Flojda kako bi podržali pokret Black Lives Matter. Njihov tvit podseća da su se i ranije zalagali za rasnu jednakost, kao u slučaju Majkla Brauna koga je takođe usmrtila policija pre četiri godine. Izjavili su i da su njihovi stavovi po pitanju rasne nejednakosti ostali nepromenjeni.

Takođe se oglasio i NIKE koji je u kratkom videu poručio „For once don’t do it” i iskoristivši igru reči sa svojim sloganom, pozvao ljude da ne okreću leđa rasizmu.

NIKE-ov dugogodišnji rival Adidas ritvitovao je NIKE-ov tvit poručivši: „Together is how we move forward. Together is how we make change.”

Prativši ovaj trend, L’Oreal Paris je na društvenim mrežama podelio poruku „Speaking Out is Worth it”, ali njegova poruka nije dočekana sa oduševljenjem.

Do čega dovodi oglašavanje brendova na ovu temu?
Jasno je da su brendovi osetili da moraju da se oglase povodom celokupne situacije jer je ćutanje postalo nedopustivo. Međutim, neki od njih nisu mogli da izbegnu negativne reakcije koje su se javile kao posledica ranijih problematičnih postupaka njihove kompanije.

Munro Bergdof je podsetila da ju je L’Oreal u 2017. otpustio nakon što je kritikovala rasizam, što potvrđuje da nije dovoljno slati poruke podrške već i postupati u tom maniru i priznati sopstvene propuste.

Problem je što su ugrožene grupe za neke iznova postale samo hešteg, ali ne treba izgubiti iz vida da se čak i na ovaj način diže svest o onome što se događa. Društvene mreže postale su mesto gde se prenose vesti i informacije koje se kod većine zvaničnih medija ne mogu naći.

Kako je globalna zajednica masovno počela da objavljuje postove na društvenim mrežama, brendovi su osetili obavezu da slede njihov primer.

#BlackLivesMatter nije samo hešteg, to je pokret koji zahteva kraj globalnog rasizma.

Ali ipak, ne treba zaboraviti: dela govore glasnije od reči. Iako se društveni otpor rasplamsao tokom poslednjih nedelja, eksplozija je uzrokovana godinama ćutnje, a brendovi koji su odlučili da se ne oglašavaju u ovakvoj situaciji će se teže pridružiti kasnijoj diskusiji i pamtiće se da su u presudnim trenucima odabrali da ostanu neutralni.

Izvor: FCB Afirma


Oceni tekst

0,00 od 5
Loading...

Komentari