Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Da li smo spremni za GDPR?

Razvojem tehnologije poslednjih 20 godina razvijale su se i mogućnosti za prikupljanje, skladištenje i korišćenje ličnih podataka. Sve češće i zloupotrebe.

Shvatajući da dotadašnji propisi nisu adekvatni, Evropski Parlament donosi 2016. godine novu, strožiju i precizniju regulativu o zaštiti ličnih podataka svih građana EU. Ime te regulative je General Data Protection Regulation ili skraćeno GDPR (kompletnu regulativu možete pročitati na ovom linku) a stupa na snagu 25. maja ove godine.

GDPR je prilično obiman i kompleksan, zato sam izdvojio samo ukratko najvažnije promene koje donosi:

  • Za uzimanje ličnih podataka korisnika biće potrebno dobiti jasnu saglasnost. Opt-out metode neće biti prihvatljive, a naročito će se voditi računa o uzimanju podataka od dece.
  • Institucije i kompanije će morati da imaju dokumentaciju i procedure koje će se odnositi na to koji se lični podaci sakupljaju i na koji način, zbog čega se sakupljaju, na koji način će se koristiti i kada, gde će se skladišti i ko će ih obrađivati i koje su sigurnosne mere su preduzete za njihovo čuvanje.
  • Ako se dogodi ‘proboj’ i neko preuzme neovlšćeno podatke moraćete to prijaviti u roku od 72 sata.
  • Pri zahtevu osobe koja se nalazi u bazi biće potrebno da joj se obezbediti info koje sve podatke o njoj posedujemo i omogućiti da se podaci izmene ili trajno obrišu ako to osoba zatraži.
  • Svi veći pravni subjekti ali i manji koji sakupljaju veliki broj ličnih podataka, će morati da zaposle DPO (Data Protection Officer) koji će brinuti o svim gore navedenim stvarima.
  • Kazne za kršenje pravila regulative će ići do 4% godišnjeg prihoda ili 20 miliona evra, u zavisnosti šta je veći iznos.

Ovim promenama će biti pogođeni svakako i oglašivači, a jedni od najvećih su Google i Facebook. Detaljnije o tome kako će GDPR disraptovati ove mreže možete pročitati ovde.

Facebook je pre neki dan objavio da će, po prvi put od nastanka, izbaciti seriju videa kako bi korisnike bliže upoznao sa zaštitom privatnosti i mogućnostima koje imaju o okviru ove platforme. Takođe, najavljeno je da će od sada sva podešavanja o privatnosti biti na jednom mestu u okviru privacy centra na profilu korisnika kao i to da će uskoro svi korisnici dobiti informaciju da još jednom provere svoje privacy postavke. Kada se na to još doda i činjenica da su u svom centru u Dablinu prošle godine povećali broj stručnjaka za zaštitu privatnosti za 250% onda sigurno treba jako ozbiljno shvatiti svaki segment ove regulative i dobro se pripremiti za njen početak.

Zašto se uopšte diže fama oko ove regulative u Srbiji kada mi nismo članica EU?
Dve stvari su uzrok tome. Prva je da GDPR štiti sve građane EU bez obzira odakle potencijalna opasnost dolazi. To znači da ako ste firma koja posluje u Srbiji i imate web sajt koji prodaje robu/usluge npr. Slovencima, zakon se odnosi i na vas i možete biti kažnjeni ako ga ne poštujete. Postoje različita tumačenja tj. predviđanja kako će to u praksi funkcionisati ali teoretski možete snositi posledice. Druga stvar je da se u Srbiji priprema novi Zakon o zaštiti podataka o ličnosti čiji je nacrt Vlada stavila na javnu raspravu i koji bi već na proleće mogao biti u Skupštini. Dobar deo tog zakona se oslanja na odredbe iz GDPR.

Vidimo se 12. i 13. marta na IZAZOV forumu gde ćemo na jednoj od radionica pričati detaljnije o road map-u za pripremu kompanija za GDPR i naš zakon o zaštiti podataka o ličnosti.

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

3,40 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!