Da li je kreativcu Google jedini prijatelj?

O pitanju plagijata u tržišnim komunikacijama kolege iz agencije Bruketa&Žinić OM razgovarali su sa uglednim dizajnerima i marketinškim stručnjacima Stefanom Sagmeisterom, Jonom Williamsom (Grey EMEA), Karen Welman i Hamishom Campbellom (Pearlfisher), Aljošom Bagola (Pristop), a istražili su i šta su o tome već rekli Mirko Ilić i sudski veštak za oglašavanje Kamilo Antolović.

„Pretpostavljam da plagiranje postoji od vremena oslikavanja pećina“, kaže Stefan Sagmeister, jedan od najistaknutijih svetskih dizajnera i dodaje: „Razlika je jedino što se danas o tome puno više govori i postoji realna šansa da se za to sazna.“ Optužbe za plagijat u industriji kreativnih komunikacija nisu retkost, a čini se kao da ih ima sve više. Da li je li Google jedini razlog tome i da li je Google ujedno najbolje rešenje za sprečavanje takvih optužbi?

Jon Williams, kreativni direktor iz Grey EMEA, najveće agencije GREY grupe slaže se da je optužbi za plagijat bilo oduvek, samo što su pre Googlea izvor informacija bili katalozi i godišnjaci strukovnih takmičenja i stručni časopisi. Google je samo katalizator problema, tvrdi Aljoša Bagola, kreativni direktor agencije Pristop iz Slovenije, jedne od najvećih regionalnih reklamnih agencijskih grupa. Prema Bagolinim rečima fenomen rasta plagijata možemo uporediti s fenomenom golotinje ili seksa u oglašavanju. Čini se kao da je toga danas nemerljivo više nego pre, a nije. Procenat golotinje ili seksualnosti u oglašavanju jednak je kao šezdesetih ili sedamdesetih, ili čak manji. Međutim, medijski ekosistem je u međuvremenu postao toliko intenzivan da je utisak udesetostručen.

Kreativci svih krajeva sveta danas gotovo jednim klikom mogu objaviti svaki svoj rad negde u bespućima interneta, čime postaju s jedne strane izloženi da ih kopiraju, ali isto tako dostupni da se pretragom postojećih rešenja kopiranje spreči. Međutim, kako ne postoji jedinstvena baza takvih rešenja, preostaje Google kao neprecizan istraživački alat. Kataloge i godišnjake strukovnih takmičenja zamenili su online magazini i blogovi posvećeni kreativnoj industriji kao izvori informiranja o najnovijim globalnim rešenjima i kao mesta inspiracije. Dizajneri, copywriteri, kreativni direktori i drugi zaposleni u industriji kreativnih komunikacija svakodnevno se informišu putem takvih online izvora ne bi li ostali u toku s jednom od najdinamičnijih industrija.

Ceo tekst pročitajte na sajtu agencije Bruketa&Žinić OM.

Autor: Jelena Mihelčić


Oceni tekst

0,00 od 5
Loading...

Komentari