today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Ćutanje je zlato, ali ne i u PR-u!

Poslednja stvar koju treba uraditi tokom krize je ne oglašavati se i čekati da ona prođe sama od sebe. Javnost voli konflikte i afere i neće vam dozvoliti da se tek tako izvučete. Ako se kriza već desila, morate znati kako njome upravljati.

Ranije je bilo relativno jednostavno kontrolisati nekoliko medija: štampu, televiziju i radio. Međutim, razvoj interneta i društvenih mreža uneo je novu dinamiku u odnos kompanije i javnosti. Najnepoželjniji deo PR posla svakako je rešavanje krizne situacije. U većini slučajeva, ona se može na vreme prepoznati i sprečiti, ali kada se vodimo parolom “dešava se uvek drugom”, kriza je neminovna.

Kriza je reč koja se odnosi na iznenadnu, nepredvidivu situaciju, i samim izgovaranjem stvara paniku. Međutim, u društvu gde nas od informacije deli jedan klik, kriza se širi brzinom koju ne možemo da kontrolišemo. Zbog toga, brzo reagovanje kompanije nikako ne sme podrazumevati brzo paničenje. Brzina protoka i lakoća dostupnosti informacija ide u prilog i PR timu, jer se kontinuiranim praćenjem internet zajednice, mogu prepoznati prvi znaci krize i na vreme sprečiti njena eskalacija. U tome značajno pomažu analitike integrisane u društvene mreže, Google Analytics, Google Trends, Google Alerts, i mnogi drugi alati za merenje online prisutnosti. Prevencija je osnovni zadatak kriznog PR delovanja, a njegov cilj je rešiti komunikaciju, a ne problem koji je doveo do krize.

Svaka kompanija, u zavisnosti od delatnosti, može da odredi potencijalne kritične situacije. Ukoliko je reč o maloprodaji, sigurno će se u nekom trenutku pojaviti mušterija koja će svoje nezadovoljstvo podeliti na društvenim mrežama. U prehrambenoj industriji dešava se prisustvo određenih štetnih materija u proizvodima, građevinske kompanije se neretko susreću sa optužbama nakon povreda na radu, a postoje i glasine koje plasira konkurencija.

Takođe treba uzeti u obzir i probleme koji mogu nastati unutar same kompanije, poput nezadovoljstva zaposlenih ili grešaka koje pravi uprava.

Za sve ove situacije potrebno je:
• napraviti plan delovanja i pre nego što se dese,
• prepoznati prve znake krize na vreme,
• ukoliko je moguće, rešiti krizu pre nego što dođe do medija.

Ali kada prevenciju ne shvatimo dovoljno ozbiljno, od mrava zaista možemo napraviti slona. U kriznoj situaciji neophodno je pokazati brigu i razumevanje kompanije odgovaranjem na 3 ključna pitanja:
• Šta se dogodilo?
• Šta je učinjeno?
• Kako će kompanija umanjiti nastalu štetu?

Ceo tekst pročitajte OVDE.

Autor teksta: Ljiljana Polić, Bild-Studio

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!