Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

#ContentExperience: Odlike moderne komunikacije

Moderna interpretacija komunikacije može se naći u usponu digitalnog načina pričanja priča koji koristi prednosti jedinstvenih kvaliteta snimljenih fotografija, filma, zvuka i teksta u istraživanju načina na koji se ljudima može omogućiti da se čuje njihov glas.

Odavno je prošlo vreme „gate keeper“ epohe i danas je potrošačima znatno lakše da izraze svoje mišljenje, kao što je brendovima mnogo teže da se izbore za pažnju svojih ciljnih grupa i mogućnost da se njihova poruka čuje. Dakle, tehnologija je promenila pravila igre. Na početku digitalne ere od jednostavne naracije kroz slajdove ili video sadržaj, digitalno pripovedanje je napredovalo i danas potpuno obuhvata interaktivne i participativne projekte koji uključuju nelinearne i eksperimentalne forme pripovedanja. Štaviše, mogućnost stvaranja digitalnih priča je dostupna mnogima zahvaljujući mobilnim telefonima, računarima i adekvatnim softverima. Svako danas može da kreira, dizajnira i podeli sa svetom svoje životne događaje na jedinstven i zanimljiv način. Ali, kako danas brendovi komuniciraju sa svojom publikom, odnosno kako oni pričaju svoje priče u modernom svetu? Bez da citiram šta je globalno popularan Vaynerchuk rekao u jednom od svojih govora na tu temu, prva stvar koju marketari moraju da prihvate, ako već nisu, je da im je srušen tron „velemajstora kontrole“. Mogu nastaviti sa pokušajima manipulacije korišćenjem novih tehnologija u reklamiranju, ali potrošači nisu naivni. Umorni su od takvih pokušaja komuniciranja kompanija i brendova i ne žele ih više. Svesno ih ignorišu.

Činjenica koju mnogi brendovi previde je da im se vreme potrebno da dođu do željene ciljne publike skraćuje. Sve manje i manje ga imaju, a konkurencija je sve bučnija i brojnija. Da bi uspešno sproveli kampanju brendovi moraju osmisliti i plasirati sadržaj koji je bitan ljudima do kojih žele da dođu i to na način GDE, KADA i KAKO ti potrošači to žele, jer u suprotnom ti ljudi neće posvetiti vreme toj kampanji i uspeh iste može biti doveden u pitanje. Informacije o smislenim i važnim temama koje su bitne potrošačima su osnova komunikacije sa njima.

Ponašanje potrošača se promenilo pojavom pametnih telefona i dostupnošću interneta na svakom koraku. Koliko često tokom vožnje dok putujete konzumirate digitalni sadržaj (pod pretpostavkom da imate pristup internetu) u odnosu na to koliko gledate kroz prozor i primećujete poruke na bilbordima? Koje priče češće dolaze do potrošača, odnosno gde bi kompanija i brend koji zastupa trebala da bude? Odgovor je jednostavan, tamo gde su uprti pogledi potrošača.

Tehnologija je promenila pravila igre i potrošači mogu voljno da ignorišu komunikaciju sa kompanijom. Probiti tu barijeru i uspostaviti vezu sa potrošačem za brend znači da mora da priča izvanredne priče koje će ljudi želeti da slušaju i da u tom procesu postanu medij. Mnoge kompanije privuku pažnju potrošača, ali umesto da tu pažnju razviju i pretvore u ROI, nekako sve ostane samo na privučenoj pažnji, piku koji se nakon izvesnog vremena vrati u ravnu liniju. Efikasno komuniciranje podrazumeva da kompanija komunicira i kroz komunikaciju rešava probleme ili pruža potrebne informacije o temama koje su bitne toj publici, a ne da se ta komunikacija svede na prodajnu priču, kako volim da je nazovem „katalošku komunikaciju“.

Kompanije imaju dve mogućnosti, da prodaju svoju priču ili da ispričaju svoju priču. Sa aspekta komunikacije i Content Marketinga mislim da je ovo drugo dobitna kombinacija, jer primarni cilj komunikacije je stvaranje uslova i podloge da se usluga/proizvod proda, a ne prodaja sama po sebi. Priča se može prodati samo jednom i nikada više, a ispričana priča koja je omogućila stvaranje poverenja i interesovanja korisnika je nešto što omogućava nastavak. Dakle, jedini pravi način da se komunicira i da se radi Content Marketing ne podrazumeva samo taj deo o pričanju priče, već da je oni koji je pričaju žive, da su oni TA priča. Kompanija mora da pokaže da zaista živi to što zastupa, jer u suprotnom gubi i poverenje kupaca i reputaciju. Kao zanimljive primere kompanija koje su shvatile značaj sadržaja komunikacije i mogućnosti koje tehnologija u ovoj oblasti pruža, navela bih Blendtec, RedBull, a još zanimljivih primera i gledišta možete pronaći u jednom od prethodnih tekstova.

Ceo tekst pročitajte na blogu Prototip.

OGLAŠAVANJE

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!