Confluence marketing koji pravi konfunziju

Od pojave reči influenser, pa sve do definisanja značenja i popularizacije ovog termina stalno se provlače mišljenja da neće još oni dugo, doći će i njima kraj, proći će i njihovo vreme… I dok se u stručnim marketinškim krugovima vodila debata da li treba sarađivati sa uticajnima i kada će doći njihov kraj, influenseri su za to vreme nastavili svoj put razvoja. Od detinjastih eksperimenata, pa sve do novih medija i savremenog zanimanja.

Koliko je influensing postalo ozbiljno zanimanje, u korist govori i činjenica da se na tržištu pojavila knjiga – udžbenik “Influenseri“, autorke Britani Henesi.

OD IGRE DO FIRME
Na početku karijere svakom influenseru je bilo jedino važno da privuče pažnju publike i poveća broj pratilaca. Kako je rastao broj uticajnih, menjao se odnos publike i brendova prema njima. Fanovi su postajali sve zahtevniji i ljubav prema influenseru su zamenili potrebom da se zadovolji njihova pažnja. Brendovi su postali svesni da kupci vezuju brend za uticajnog i da moraju da budu pažljivi u biranju istih.

A influenseri su shvatili koliki uticaj i odgovornost imaju. Iskoristili su to da postanu zanimanje budućnosti – od novih medija za brzo širenje poruke, do ozbiljnih preduzetnika koji imaju firme i menadžere.

BREND MATCH
Termin koji se u 2019. godini najčešće spominjao u svetu influenser marketinga je čuveni “brend match”. Oni koji nisu čuli šta je to, a verujem da ih je jako malo, to je poklapanje influensera sa brendom. Next level u influenser marketingu u kome je do tada jedini kriterijum bio broj pratilaca i tema kanala.

Brend match je pomogao brendovima da pronađu svog uticajnog koji komunicira sa target grupom na način na koji bi to on radio i da prenese uspešno poruku do kupca. I da prihvate da u odabiru influensera traba voditi računa o više kriterijuma: temi kanala, starosnoj grupi pratilaca, koja društvena mreža je primarna, edukativan ili zabavan kanal, pismenost, kreativnost…

Na ovaj način uspostavio se red u odnosu brenda i influensera, a u 2020. novi trend će biti da se jedan brend veže za jednog influensera, svog brend advokata.

CONFLUENCE MARKETING
Na Izazovu 2020 imali smo priliku da prvi put javno čujemo izraz confluence marketing, koji nije do kraja objašnjen i izazovao je konfuziju.

Confluence marketing je izraz koji je nastao kao spoj sadržaja i influensa, odnosno spajanje trenutno najefektivnijeg vida marketinga – influensera, i dobrog sadržaja koji će dati posebnu formu i privući pažnju. Nastao je kao posledica promene percepcije i zahteva publike. Korisnici žele jake priče koje će ih privući i povezati ih sa brendom. Da se zabave dok gledaju neki video kontent, ali da i iz njega nešto novo saznaju i nauče.

Kompanije koje prepoznaju confluence marketing počeće sve više i više da ulažu u marketing spajanja, kao najbolje rešenje koje će privući kupce da kupuju proizvode na jedan spontan način.

Kupci postaju sve informisaniji i sve više istražuju, ali i javno razmenjuju mišljenja. Zato je njima teško privući i zadržati pažnju.

Da li će i kako će se influenseri izboriti sa novim izazovom, ostaje da čekamo i vidimo.

Za Marketing mrežu tekst napisala: Andrea Baba, Digital Account Manager, LUNA TBWA Beograd

Foto: Newsfeed/Google


Oceni tekst

3,00 od 5
Loading...

Komentari