Kada god nas zadesi neka velika promena, mi u agenciji često (sami sebi) kažemo – CHANGE IS GOOD. Nekada je delovalo da se tako međusobno bodrimo (i sigurno je bilo istine u tome), ali je ta krilatica vremenom postala važan deo našeg mindset-a. Bilo da je u pitanju digital revolucija, Covid-19, ekonomska kriza, nadolazeća AI „pošast“ ili nešto sasvim treće. Change is good, jer nam, osim napretka, uvek donese i neke nove postulate koje potom utkamo u naš way of (agency) life. Evo primera kako ti postulati izgledaju na primeru poslednje velike (pre AI ere) promene.
Knock, knock who’s there?
Početkom 2020. godine, najveća svetska pandemija „poslala“ je čitavu industriju na prinudni rad od kuće. Agencije su ostale prazne, a creative vibe svake od njih bio je rasut i zaključan po kućama. Siguran road to nowhere. Jer svi znamo da kreativna energija traži stalnu, live, razmenu, a kreativci „oštru ruku“.
Ili, samo nismo znali drugačije?
Tako smo zbog Covid-a, sasvim neplanirano, otkrili da promena mesta boravka ne menja nužno i efikasnost rada. Makar ne na gore. Kreativnost uvek nađe put da se ispolji, a dobra interna kultura joj, i u najtežim okolnostima, pomaže da buja. Zbog čega i mi njoj moramo da pomognemo da ostane „zdrava“.
Ili, prevedeno na logiku advertajzinga:
KEY OUTCOME #1: ADJUST AND EVOLVE YOUR CULTURE
I šta smo mi u Fullhouse Ogilvy-u sa tim uradili? Ono što nam je do pre 3 godine delovalo nezamislimo – „hibridni“ sistem (3 dana iz FHO office-a & 2 iz home office-a) postao je naš stalni modalitet rada. I to samo za neke sektore – digital, BTL i DTP tim rade u full remote-u. Jer smo shvatili da samo sa full adaptilnim pristupom možemo da budemo tamo gde želimo – u fullu.
You can’t get them all or lose some get some
Za vreme Covid-a sve se izmenilo. Redizajnirali smo sva postojeća i nepostojeća pakovanja, ali je event praktično iščezao. Realizovali smo tone online kampanja, ali nismo snimili nijedan TVC. U post-Covid svetu, korporativne komunikacije postaju „nova zvezda serije“. Employer branding je hot topic. TV je jači nego ikad, a BTL timovi (naš sigurno) potajno žele da AI može da odgovori na task „Dear AI, pls organize me an event“. Ali teško da bi u tome uspeo, zar ne? Čak i u narednih 10 godina.
Ili, ponovo:
KEY OUTCOME #2: SOME CAPABILITIES ARE YET TO COME (BACK)
Druge će da nestanu, a treće ćemo tek razviti. I to je ok. I šta smo mi u Fullhouse Ogilvy-u sa tim saznanjem uradili?
Diverzifikovali smo portfolio usluga.Npr. odlučili smo da iskoristimo momentum i „kapitalizujemo“ ekspertizu koju do sada nismo koristili na domaćem tržištu – desetogodišnje iskustvo partnera Coca-Cola Hellenic u oblasti korporativnih komunikacija u 28 zemalja. A naravno, i da nastavimo da jačamo druge i gradimo nove „nadolazeće“ veštine. Jer samo tako možemo spremni da dočekamo promene. I da se (još jednom) podsetimo zašto često kažemo: CHANGE IS GOOD.
Zato što jeste.
Za Marketing mreža magazin tekst napisala:
Maja Radak, New Business Director, Fullhouse Ogilvy