Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

OGLAŠAVANJE

spot_img

ISPRATI

BUSINESS AND TRENDS: Svaki zaposleni može i mora, bar povremeno, da bude i changemaker!

Marketing mreža svake godine objavljuje seriju tekstova BUSINESS AND TRENDS, u kojima direktori agencija, direktori marketing i komunikacija ocenjuju godinu za nama i daju prognoze za narednu. Naša sagovornica ovoga puta bila je Danka Trbojević, Managing Director, Drive Agency. 

Kako biste ocenili 2022. godinu u oblasti tržišnih komunikacija u Srbiji? Gde smo, a gde želimo da budemo?

Ova godina je, kao i prethodne dve, u poslovnom smislu bila prilično turbulentna i neizvesna. Suočeni sa inflacijom i višim kamatnim stopama, potrošači su bili primorani da prilagode potrošnju a brendovi i oglašivači su postali oprezni što je u prvim mesecima podrazumevalo smanjenje troškova marketinga.

Bez obzira na krizu teši nas saznanje da se industrija oglašavanja, po pravilu, brzo oporavlja, a potom i napreduje. Zbog toga se podrazumeva da sektor tržišnih komunikacija mora biti spreman na sve promene i agilan u reakcijama. Više nego ikad praćenje trendova i zahteva tržišta mora biti konstanta u poslovanju. U okviru samih agencija koje se bave ovim poslom moraju se razvijati poslovni i kreativni timovi sa izraženim senzibilitetom za novo i drugačije kreiranje poruka. Brzina u reagovanju se podrazumeva.

Ko su changemakeri u advertising industriji u Srbiji?

Uvreženo je mišljenje da važne promene kreiraju samo oni na najodgovornijim pozicijama u kompanijama. Činjenica je, međutim, da svaki zaposleni kreativac može i mora, bar povremeno, da bude i changemaker.

Da bi se to zaista i desilo neophodno je ljude motivisati i podržavati obezbedivši im prostor za njihov kreativni i profesionalni razvojni put.

Na koji način doprinosite razvoju struke (lično i kroz svoj rad u agenciji/kompaniji)? 

U Drive-u smo tekuću godinu započeli sjajnim projektom i još boljim rezultatima za našeg klijenta L’Oréal. U pitanju je Maybelline New York kampanja pod nazivom „Samo za moje oči“.

Srž ideje je bilo podizanje samopouzdanja mladih devojaka a kampanja je unutar L’Oréal-a proglašena najjačom advocacy kampanjom u Adria-Balkan regionu.

Takođe, jako smo ponosni na novu komunikacionu platformu koju smo lansirali za našeg klijenta Crayon pod sloganom – Gledamo tvoja posla. Kroz ovu platformu smo odgovorili na potrebu IT industrije da se na zanimljiv i duhovit način približi ciljnim grupama.

U okviru agencije koju vodim, sarađujem sa mladim i kreativnim ljudima ali, što se razvoja struke tiče nije zanemarljiv doprinos koji dajem kao docent na Katedri za filmsku i TV produkciju, kao i  na postdiplomskim studijama ‘Reklama i mediji’ na Fakultetu dramskih umetnosti.

Ko je danas odgovoran za reputaciju struke u Srbiji?

Reputaciju struke kreiraju svi zaposleni u advertising-u i zato su i podjednako odgovorni. Ovde, zaista mislim da je odgovoran svaki pojedinac, bilo da je zaposlen u kompaniji, agenciji ili je publisher.

Iako neka istraživanja pokazuju da mladi oblast marketinga doživljavaju kao inovativan i atraktivan za zaposlenje, moj utisak je da je za mesto marketinga na lestvici poželjnih zanimanja izuzetno važna korporacijska reputacija. A tu reputaciju čine kreativnost zaposlenih, kvalitet proizvoda i korporativna kultura.

Sve što radimo, kako se ponašamo i kakav uticaj imamo na zaposlene, partnere i potrošače,  predstavljaju važne komponente za spoljašnju vrednosnu ocenu. Razumevanjem očekivanja tržišta, jasnim definisanjem svrhe i kreativnim angažovanjem publike, kompanije mogu ojačati svoju reputaciju.

Od 2023. očekujem…

Nastavak odlične saradnje sa postojećim klijentima, neka nova prekookeanska tržišta i, još više kreativnih saradnika. Nadam se da nisam preterani optimista ali očekujem i značajan iskorak iz perioda recesije.

 

 

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!