Marketing mreža svake godine objavljuje seriju tekstova BUSINESS AND TRENDS, u kojima direktori agencija, direktori marketing i komunikacija ocenjuju godinu za nama i daju prognoze za narednu. Naša sagovornica ovoga puta bila je Nataša Šarčević, direktorka marketinga i inovacija, Atlantic Štark.
Kako biste ocenili 2022. godinu u oblasti tržišnih komunikacija u Srbiji? Gde smo, a gde želimo da budemo?
Kada posmatramo medijsku konzumaciju tržišnih komunikacija, vidimo distancu i zasićenost potrošača koja se pokazuje kroz pad gledanosti televizija i pregleda stranica, delimično zbog toga, a mnogo više zbog inflatornog pritiska, brendovi su svoje komunikacije i ulaganja preusmerili na mesto prodaje i aktivnosti podrške potrošačima. Da li tu želimo da budemo? Verovatno nije neka aspiracija, naročito za mlade koji tek ulaze u posao. Da li moramo da se adaptiramo i obezbedimo rast brendovima uprkos izazovima? Sigurno da, to je posao marketingaša.
Ko su changemakeri u advertising industriji u Srbiji?
Changemakeri su oni kojima je imperativ biti prvi i drugačiji, a ne biti savršen. Oni prvi sagledavaju nadolazeće promene i prilagođavaju svoju ponudu i aktivnosti bez čekanja da drugi to učine i bez straha da će možda i pogrešiti.
Na koji način doprinosite razvoju struke (lično i kroz svoj rad u kompaniji)?
Vodim veliki tim marketingaša i razvojnih tehnologa, to je moćna ekipa koja ima snažan uticaj na razvoj i rast Štarkovih brendova, pa i same Atlantic grupe. Upravljamo moćnim brendovima prema kojima su sve generacije razvile jake i različite emocije. Moj ključni doprinos je u tome što svoj tim svakoga dana ohrabrujem da vide nove šanse za rast i da se ne plaše promena. Nedavno smo imali radionicu na kojoj smo zaključili da je naš moto „Nema greške“ a to znači da prihvatamo greške kao nova iskustva iz kojih učimo, a ne kao blokirajuće uviđaje koji usporavaju rast i umanjuju ambiciju. Ova godina je donela velike promene i neizvesnost na samom početku, jak inflatorni pritisak bio je najveći izazov, imali smo i grešaka ali smo brzo reagovali, godinu završavamo sa dodatno osnaženim brendovima Najlepše želje, Bananica i Smoki. Ipak, kruna ove godine došla je na samom kraju, a to je podmlađeni i osveženi Štark sa portfolijom keksića i napolitanki. Tu je i novi spot u kojem predstavljamo ova unapređenja i koji donosi brojne pozitivne reakcije potrošača. Na dopadljiv način smo prikazali povezanost brenda sa tradicijom i ljubav i empatiju koju su starije generacije razvile ka brendu, ali poručujemo i da su promene dobre i sastavni deo razvojnog puta jer samo tako dolazimo do novih generacija. Ako se vratim na naš moto, neki smatraju da je ovaj intenzitet promena greška, ali mi vidimo dalje, potencijal rasta je veliki i spremni smo da brzo reagujemo.
Trend koji će obeležiti 2023. godinu…
Balansiranje.
Od 2023. očekujem…
Neophodno osnaživanje za rast na svim poljima.