Marketing mreža svake godine objavljuje seriju tekstova BUSINESS AND TRENDS, u kojima direktori agencija, direktori marketing i komunikacija ocenjuju godinu za nama i daju prognoze za narednu. Naša sagovornica ovoga puta bila je Danijela Gašparac, Head Of Market Research – CEO Advisor, Telekom Srbija i Marketing and Communication Consultant, Srbija voz.
Kako biste ocenili 2022. godinu u oblasti tržišnih komunikacija u Srbiji? Gde smo, a gde želimo da budemo?
2022. u oblasti komunikacija je bila ista kao i u svim drugim oblastima – izazovna i turbulentna. Ipak, „teška“ vremena zahtevaju „težak“ rad koji onda rezultuje natprosečnim rezultatima. Imajući sve to u vidu, rekla bih da smo, bez obzira na sve, baš tamo gde smo i želeli da budemo.
Ko su changemakeri u advertising industriji u Srbiji?
Svi oni koji čine bilo kakve, makar i minimalne pomake. Changemakeri su agencije i klijenti, svi marketari koji su otvoreni za nove ideje i spremni da rizikuju. Changemakeri smo svi mi, samo ako se malo potrudimo da to zaista budemo!
Na koji način doprinosite razvoju struke (lično i kroz svoj rad u kompaniji)?
Kao i većina ljudi kojima je rast i razvoj bitan – trudim se da stalno učim i radim na sebi, da budem otvorena za drugačija mišljenja i stavove kao i za nove izazove. Ukoliko svi mi, tako „unapređeni“ radimo zajedno – kreirajući nove, drugačije i inovativne kampanje ili jednostavo sudelujući u ovakvim i sličnim razgovorima, konferencijama i seminarima, pomak u industriji mora da bude vidlljiv. Nagrade koje su i ove godine dodeljene kako agencijama tako i nama pojedincima sigurno govore u prilog tome da se struka, bez obzira na sve, i dalje razvija…
Trend koji će obeležiti 2023. godinu…
Mislim da će glavni trend ostati isti onaj koji je obeležio i prethodne godine, o čemu sam već pisala, a to je da je kupac u centru! Vidimo ogromnu promenu u verovanjima o tome šta marketing zapravo jeste. Više se ne radi o pokušaju da ubedite ljude da kupuju od vaše kompanije ili da rade sa njom. Umesto toga, prioritet se pomerio ka pružanju najbolje korisničkog iskustva koje će naterati ljude da se vraćaju po još.
Kupac sada očekuju besprekorno iskustvo od prve iskre interesovanja pa do korisničke podrške nakon prodaje, tako da sada cela kultura kompanije i komunikacija treba da budu usmerene ka kupcu.
Pored toga, očekujem da se i u narednoj godini susrećemo sa izazovima – smanjeni budžeti i turbulentne okolnosti koje nas ometaju da dugoročno i studiozno planiramo ili, makar, da se tih planova precizno držimo. Tako da će agilnost biti od presudnog značaja,
Od 2023. očekujem…
Da me iznenadi i bude još bolja!